printlogo


کد خبر: 153559تاریخ: 1394/11/24 00:00
جشنواره فیلم فجر

اسامی برندگان بخش «سودای سیمرغ»
شب سیمرغی «ابد و یک روز»
گروه فرهنگ و هنر: سرانجام پس از 10 روز رقابت و اکران فیلم‌های جشنواره سی‌وچهارم، جوایز بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام شد و سیمرغ‌ها در بخش «نگاه نو»، «سینما حقیقت»، «هنروتجربه» و «سودای سیمرغ اعلام شدند. همچنین فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار جایزه بهترین فیلم با نگاه ملی را دریافت کرد و انیمیشن «فهرست مقدس» ساخته محمدامین همدانی هم جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد. همچنین در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که به شکلی مکانیزه به رأی‌گیری مردمی در سینماهای سطح شهر درآمد، فیلم «ابد و یک روز» با کسب 61/3 از 4 در صدر فیلم‌های برگزیده آرای مردمی قرار گرفت و سیمرغ این بخش را هم به جوایز خود اضافه کرد. در رتبه دوم بهترین فیلم تماشاگران هم فیلم «بادیگارد» با 43/3 ایستاد و فیلم «ایستاده در غبار» با 13/3 سوم شد.
اسامی برندگان بخش «سودای سیمرغ»
بهترین جلوه‌های بصری: سیدهادی اسلامی برای فیلم «بادیگارد»
بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار»
بهترین چهره‌پردازی: سعید ملکان برای فیلم «ابد و یک روز»
بهترین طراحی صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی برای «ایستاده در غبار»
بهترین صدا: حسین مهدوی، محمدرضا دلپاک و سعید بجنوردی برای فیلم «لانتوری»
بهترین موسیقی متن: محمدرضا علیقلی برای فیلم‌های «امکان مینا» و «دختر»
بهترین تدوین: بهرام دهقانی برای «ابد و یک روز»
بهترین فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر برای خشم و هیاهو
بهترین نقش مکمل مرد: نوید محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز
بهترین نقش مکمل زن: شبنم مقدمی برای بازی در فیلم‌های نفس و زاپاس
بهترین بازیگر نقش اول مرد: پرویز پرستویی برای بازی در فیلم بادیگارد
بهترین بازیگر نقش اول زن: پریناز ایزدیار برای بازی در فیلم ابد و یک ‌روز
بهترین فیلمنامه: سعید روستایی برای نگارش فیلمنامه ابد و یک‌ روز
بهترین کارگردانی: سعید روستایی برای فیلم ابد و یک روز
بهترین فیلم: حبیب والی‌نژاد برای تهیه‌کنندگی فیلم ایستاده در غبار

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم «سیانور»:
با این هیأت داوران معلوم بود کاندیدا نخواهیم شد
سیدمحمود رضوی در نشست فیلم «سیانور» که با حضور عوامل فیلم  و اهالی رسانه در کاخ جشنواره برگزار شد، با انتقاد از نحوه انتخاب داوران جشنواره سی‌وچهارم عنوان کرد: وقتی در ابتدا ترکیب هیأت داوران را دیدم به بهروز شعیبی گفتم از این ترکیب یک کاندیداتوری هم برای ما بیرون نمی‌آید! با این حال رضوی تاکید کرد: در کشور هیچ فیلمسازی را نمی‌توانید پیدا کنید که بگوید جشنواره برایش مهم نیست، چون مهم است و این جشنواره جشن سینمای ایران و آغاز سال سینمای ایران است. ما هم جشنواره را قبول داریم و به داوری‌هایی هم که وجود داشته، احترام می‌گذاریم. همچنین بهروز شعیبی، کارگردان فیلم «سیانور» در این نشست ضمن انتقاد از داوری صورت یافته، گفت: متاسفانه جشنواره تبدیل به تخم‌مرغ شانسی شده که هر سال اتفاق عجیبی در آن می‌افتد.

انتقاد عوامل فیلم «لاک‌قرمز» به شیوه ادبیاتی نقد در برنامه «هفت»
نشست خبری فیلم سینمایی «لاک قرمز» در حالی برگزار شد که عوامل فیلم نسبت به توهین رخ داده در برنامه «هفت» به این فیلم بشدت دل‌آزرده بودند.  در این نشست ‌محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی لاک قرمز در واکنش به اظهارات منتقد برنامه هفت که فیلمبرداری این فیلم را «احمقانه»، «حال بهم‌زن» و «تهوع‌آور» توصیف کرده بود! گفت: در تمام مدت فعالیت حرفه‌ای‌ام متاسفانه هیچکس به اندازه برنامه هفت به حرفه ما توهین نکرده بود. به نظر من اینکه با چنین الفاظی درباره یک فیلم صحبت کنیم، نقد تخریبی است و خیلی‌ها فکر می‌کنند در برابر اینها باید سکوت کرد اما من جمله‌ای را از امام خمینی در ذهن دارم که فرمودند «هنر دمیدن روح در انسان‌هاست» ولی در برنامه زنده تلویزیونی به ما توهین می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec