printlogo


کد خبر: 153560تاریخ: 1394/11/24 00:00
رویدادها

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده سینما:
می‌خواهند حاتمی‌کیا را ذبح کنند!
منوچهر محمدی، تهیه‌کننده سینما گفت:  دستگاه‌های مربوط به حوزه سینما باید آستانه تحمل خود را به سطح کارهای فیلمسازانی مانند حاتمی‌کیا برسانند.  منوچهر محمدی، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با برنامه «سینما ملت» اظهار کرد: یک درد و مشکل کلی‌تر این است که جشنواره فجر، بعد از 34 دوره که وارد عمر میانسالی خود شده و باید علائم پختگی و بلوغ در همه اجزا و شاکله آن دیده شود، به نسبت نخستین دوره‌ها، گرفتار زرق و برق و حواشی شده است.  این تهیه‌کننده درباره اجحاف رخ داده درباره حاتمی‌کیا در این دوره گفت: شخص حاتمی‌کیا را انسانی دغدغه‌مند و دارای آرمان می‌دانم و چنین شخصی قطعا خروجی خوبی نیز ارائه می‌دهد. اگر فیلم بادیگارد هیچ حرفی ندارد و بخواهیم سرپوش غیرمنصفانه و عامدانه بر همه توانایی‌های حاتمی‌کیا در کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی بگذاریم، باز هم حرفی در این فیلم هست که تهیه‌کنندگان و مخاطبان را به این احساس می‌کشاند که نسل 57 که نسلی آرمانی بودند، اگر شرایط اقتضا کند حاضر است به خاطر نسل 94 خود را قربانی کند.  محمدی افزود: نمی‌دانیم چرا «بادیگارد» تا این حد مورد بی‌توجهی و ظلم واقع می‌شود و اصلا این قضیه را درک نمی‌کنم. احساس می‌کنم امروز حاتمی‌کیا ذبح می‌شود و فردا نوبت من و دیگران خواهد بود.

حاج‌صادق و خانواده شهیدان واقفی و صمدیه‌لباف  «سیانور» را دیدند
«سیانور» دومین اثر سینمایی بهروز شعیبی در آخرین روز جشنواره ۳۴ فیلم فجر در سالن اصلی برج میلاد اکران شد و میهمانان ویژه‌ای به خود دید. چنانکه حضور حاج‌صادق آهنگران در سالن رسانه‌ای برج میلاد جلب توجه کرد و نیز حضور خانواده‌ شهیدان مجید شریف‌واقفی و مرتضی صمدیه‌لباف برای تماشای این فیلم قابل توجه بود.  فیلم «سیانور» به بخشی از حوادث ننگین رخ داده توسط گروهک تروریستی منافقین در ابتدای انقلاب اسلامی و انشعاب رخ داده در این گروه پیش از انقلاب میان نیروهای مسلمان و خائنان مارکسیست می‌پردازد.

محمدامین همدانی، کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس»:
فجر بهترین جایی بود که انیمیشن را جدی بگیرند
کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» که در مراسم اختتامیه بعد از کسب عنوان بهترین انیمیشن این دوره طی سخنانی لزوم توجه مسؤولان را نسبت به مدیوم انیمیشن خواستار شده بود، گفت: دوستان به ظاهر نگاه ویژه‌ای داشتند و می‌خواستند انیمیشن را از چشم مخاطب بربایند. نکته این است که شاید بعضی‌ها احساس خطر و فکر می‌کردند جای‌شان تنگ می‌شود که البته این تفکر کودکانه‌ای است و به دلیل محافظه‌کاری و عدم بلوغ عده‌ای است. به گزارش تسنیم، وی افزود: همین تفکر بهانه‌ای دست جشنواره فجر داد که انیمیشن‌های ما انیمیشن‌های بدی هستند و اگر دیده نشوند به نفع انیمیشن کشور است. این دیدگاه اگرچه در ظاهر خیرخواهانه است اما ترس از تزلزل جایگاه عده‌ای را نمایش می‌دهد. ترس از این موضوع که قرار است هادی محمدیان‌های جدیدی اضافه می‌شوند و این موضوع رزومه عده‌ای را خراب می‌کند. من فکر می‌کنم افرادی صف‌بندی‌هایی را انجام دادند که انیمیشن‌های انقلابی با افراد انقلابی را تفکیک کنند و سعی دارند با ما دشمنی کنند. همدانی درباره‌ فرصت از دست‌رفته وزارت ارشاد و ظرفیت بالای سینمای انیمیشن صحبت کرد و گفت: فجر بهترین جایی بود که انیمیشن را جدی بگیرند و البته هزینه‌ای هم برایشان نداشت. فقط کافی بود تا 2 اکران خوب به انیمیشن‌ها می‌دادند. مگر یک سیمرغ چه قدر هزینه می‌برد؟ انیمیشن‌ها هر کدام چیزی در حدود یک میلیارد هزینه دارد درحالی‌که یک سیمرغ شاید در نهایت 5 میلیون برای وزارتخانه خرج داشته باشد. اینها هزینه‌ای برای وزارت ارشاد نیست اما در مقابل، آنها جدی شدن صنعت انیمیشن و ورود سرمایه‌های خصوصی و چرخیدن چرخ سینمای انیمیشن را به‌دست می‌آوردند که می‌توانستند به همین راحتی روی این موج‌ سوار شده و آن را به نام خود تمام کنند.
 


Page Generated in 0/0067 sec