printlogo


کد خبر: 153610تاریخ: 1394/11/25 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
تداوم خرید خدمات آموزشی در سال آینده
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش از تداوم طرح خرید خدمات آموزشی در سال آینده خبر داد. مرضیه گُرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال آینده خرید خدمات آموزشی خواهیم داشت، گفت: بحثی که مجلس با آن موافق نبود، موضوع واگذاری مدارس دولتی بود و تصور شده بود مدرسه‌ دولتی تبدیل به مدرسه غیردولتی می‌شود. وی به فارس اظهار داشت: در طرح مشارکت بخش خصوصی در اداره مدرسه، به هیچ عنوان تبدیل مدارس دولتی به غیردولتی مطرح نبود بلکه مشارکت بخش خصوصی در اداره تعدادی از مدارس دولتی در مناطق محروم با رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی انجام گرفت.  معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: هرگونه ایجاد تشویش خاطر برای خانواده‌ها که احساس کنند مدرسه‌ فرزندشان قرار است به غیردولتی واگذار شود و باید هزینه پرداخت کنند، جفا در حق آموزش‌وپرورش و خانواده‌هاست و آموزش‌وپرورش چنین طرحی ندارد. وی با تأکید بر اینکه در مدارسی که طرح مشارکت بخش خصوصی در اداره مدرسه اجرا شد، خانواده‌ها یک ریال نیز پرداخت نکردند، افزود: هدف این بود در مناطق محروم، از همکاری بخش خصوصی استفاده شود تا امکانات بیشتری برای دانش‌آموزان ایجاد شود و در این مسیر خانواده‌ها نیز هزینه‌ای پرداخت نکنند.

سونامی سرطان در کشور نداریم
یک متخصص سرطان درباره وضعیت شیوع بیماری سرطان در ایران توضیحاتی ارائه داد.پیام آزاده، متخصص سرطان درباره این بیماری به فارس گفت: سرطان یکی از بیماری‌های شایع و پر بروز عصر حاضر است اما باید بدانیم که ابتلا به سرطان پایان زندگی و مساوی با مرگ نیست. وی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی و پزشکی می‌توان با سرطان زندگی کرد؛ همچنین در حال حاضر 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و بیش از 50 درصد آن قابل درمان است. به گفته آزاده، سبک زندگی نادرست و عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و همچنین تغذیه نامناسب، دخانیات و کاهش فعالیت‌های بدنی از مهم‌ترین علل ابتلا به سرطان است. این متخصص سرطان اظهار داشت: به هیچ عنوان سونامی سرطان در کشور نداریم و این واژه  نادرست است، چراکه این بیماری به یکباره بروز نمی‌کند و گاهی تا 2 دهه شکل‌گیری آن زمان می‌برد. وی افزود: در ایران از هر 100 هزار نفر
128 زن و 134 مرد به سرطان مبتلا می‌شوند که این آمار در سطح دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 205 زن و 165 مرد است که در مقایسه با ایران از آمار بالاتری از بروز و شیوع برخوردار است.

معاون وزیر علوم عنوان کرد
تغییر شیوه پذیرش دکترا
از سال آینده آزمون دکترا از حالت متمرکز خارج می‌شود و اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی مقطع دکترا افزایش پیدا می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: از سال آینده اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی مقطع دکترا افزایش پیدا می‌کند. وی یادآور شد: از سال آینده آزمون دکترا از حالت متمرکز خارج می‌‌شود و فقط برای داوطلبان آزمون GRE به صورت متمرکز برگزار می‌شود. به گفته شریعتی‌نیاسر، این به آن معناست که متقاضیان ورود به مقطع دکترا توسط دانشگاه‌ها مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت. معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اعضای هیات علمی و گروه‌های علمی دانشگاه‌هاست.


Page Generated in 0/0063 sec