printlogo


کد خبر: 153658تاریخ: 1394/11/26 00:00
اخبار

فراخان: دیدار با آیت‌الله جنتی
یک افتخار بزرگ است
رهبر مسلمانان آمریکا گفت دیدار با آیت‌الله احمد جنتی و استفاده از تجربیات ایشان برای او یک افتخار بزرگ است. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، لوئیس فراخان روز گذشته با آیت‌الله جنتی دیدار کرد.  آیت‌الله احمد جنتی در دیدار لوئیس فراخان، رهبر جنبش امت اسلام و هیأت همراه گفت: توصیه من به شما این است که برادران و خواهران ما در آمریکا را با حسین(ع) و اهل بیت حسین(ع)، عاشورا و مکتب عاشورا آشنا کنید. دبیر شورای نگهبان افزود: فرهنگ عاشورا یعنی فرهنگ جهاد فی‌سبیل‌الله. فرهنگ استقامت در مقابل ظلم و زور. این مملکت را از شر شاهان و دودمان پهلوی، عاشورای حسینی و فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت نجات داد. خداوند می‌فرماید آنان که استقامت ورزیدند ملائکه بر آنها نازل خواهد شد. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: عمر قدرت و فرهنگ آمریکا رو به پایان است و ما باید منتظر باشیم همان‌طور که قرآن درباره امام مهدی(عج) فرموده حکومت زمین را به دست صالحان بسپارد. اسلام به ما امید می‌دهد که آینده از آن مسلمانان و صالحان است. وی خاطرنشان کرد: البته ما باید صبر پیشه کنیم. چون شکست قدرتمندان ستمکار، زمان نسبتا طولانی را می‌طلبد. در ادامه لوئیس فراخان فعال مدنی و رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا گفت: حضور در ایران که خانه خودم هست، برایم افتخار بزرگی است و از این بابت خدا را شکرگزاری می‌کنم. همچنین دیدار و استفاده از تجربیات شما نیز برای ما افتخار بزرگی است. امیدوارم من هم به سن حضرتعالی رسیدم مانند شما فعال و پر جنب و جوش باشم. همکاری‌های ما براساس باور و امید مشترکمان به امام مهدی(عج) و روز رهایی است. مردم ما در آمریکا به لحاظ روحی مرده به حساب می‌آیند، اما به واسطه اسلام، ما هیچ ترسی از شیطان قدرتمند که آمریکا است نداریم.

سفارت سوییس حافظ منافع «برادران سعودی» در ایران
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، اعلام کرد از این پس سفارت سوییس حافظ منافع عربستان سعودی در ایران خواهد بود. به گزارش پرس‌تی‌وی، وی گفت سفارت سوییس امور کنسولی عربستان در ایران را اداره و اعزام حجاج ایرانی به مکه را تسهیل می‌کند.  الجبیر که در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوییس سخن می‌گفت، افزود: «سوییس پیشنهاد کرد که حافظ منافع عربستان سعودی در ایران باشد و ما در عربستان از این پیشنهاد قدردانی کردیم و آن را پذیرفتیم». وزیر خارجه عربستان همچنین گفت نیازی به میانجیگری در روابط ریاض و تهران نیست.
جابرانصاری: پیشنهاد ما بود!
پس از انتشار خبر تعیین سفارت سوییس به عنوان دفتر حافظ منافع عربستان سعودی در ایران، وزارت امور خارجه به این موضوع واکنش نشان داد. حسین جابرانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت انتخاب سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع عربستان سعودی، پیشنهاد وزارت امور خارجه ایران بوده است! وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های دیپلماتیک خود با دولت سوییس از این کشور خواسته بود حفاظت از منافع ایران در عربستان را برعهده گیرد. او ادامه داد: دولت سوییس نیز ضمن اعلام آمادگی برای ایفای این نقش، نهایی شدن آن را منوط به رایزنی با عربستان کرده بود. اینک با درخواست مشابه عربستان از سوییس جهت ایفای این نقش، سوییس پس از انجام ترتیبات دیپلماتیک لازم؛ رسما حفاظت از منافع ایران در ریاض و حفاظت از منافع عربستان در تهران را برعهده خواهد گرفت.

۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر واجد شرایط رأی دادن
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آمار واجدان شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفندماه ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر است.
به گزارش تسنیم، محمدحسین مقیمی عصر دیروز در نشستی ‌خبری که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله تا هفته آینده تعداد دقیق این صندوق‌های اخذ رای و تعداد شعب مشخص خواهد شد. مقیمی درباره تعداد واجدان شرایط اخذ رای برای انتخابات آتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعداد 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر در کل کشور واجد شرایط برای رای دادن در انتخابات آتی هستند.


Page Generated in 0/0056 sec