printlogo


کد خبر: 153687تاریخ: 1394/11/26 00:00
اخبار

«بازگشت کبوتر با شاخه زیتون» در جشنواره موسیقی فجر
ارکستر ملی به رهبری لوریس چکناواریان که یکی از شناخته‌شده‌ترین آهنگسازان و رهبران ارکستر ایرانی است در جشنواره فجر در تالار وحدت اجرای خود را روی صحنه برد.  در این اجرای زیبا، لوریس چکناواریان با انتخاب ارکستر ۱۶۰ نفری در زمانی که سیل موسیقی‌های سطحی و پاپیولار جامعه را فراگرفته است، سعی کرد سلیقه موسیقایی مخاطب را ارتقا دهد. در بخش اول این برنامه سوئیت «آرارات» شامل «ستایش خدای‌را»، «شکرگزاری به درگاه پروردگار»، «رقص شکرانه»، «نوح کبوتر را می‌فرستد»، «بازگشت کبوتر با شاخه زیتون»، «نوح برای پروردگار محراب می‌سازد»، «جشن، رقص شادمانه» و «قسمتی از سوئیت آهنگ‌های عاشقانه» و در بخش دوم 3 قسمت از سوئیت «پردیس و پریسا»، 7 قسمت از سوئیت «سلام» به همراه گروه کر فیلارمونیک ایران به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد که شامل قطعات «سلام عاشقانه»، «بنی‌ آدم»، «مستان سلامت می‌کنند»، «شادی صلح» و «سلام صلح» اجرا شد. از ایرادهایی که می‌توان به این اجرا گرفت یکی درباره ساندچک و صدابرداری و عدم کیفیت مطلوب این بخش بود بویژه درباره صدای برخی سازها همچون پیانو، که به‌ندرت شنیده می‌شد، صدای چلوها (ویلنسل) شنیده نمی‌شد و نیز صدای تیمپانی به سختی به گوش می‌رسید. چکناواریان ارکسترهای بین‌المللی مختلفی را در سراسر جهان از جمله اتریش، بریتانیا، آمریکا، کانادا، فنلاند، ارمنستان و تایلند رهبری کرده است.

انتقادات مجری طرح «بادیگارد» به نحوه داوری جشنواره فیلم فجر
جشنواره فاقد خط مشی است
مجری طرح «بادیگارد» در اولین اکران دانشگاهی این فیلم گفت: موضوع سلیقه نیست، بهتر است عنوان شود درباره «بادیگارد» می‌خواستیم فرد را حذف کنیم و برای حذف فرد بهانه‌ای تراشیدیم و فیلم «بادیگارد» را حذف کردیم. به گزارش فارس، افتتاحیه اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا بعدازظهر 24 بهمن‌ماه 1394 در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد. میزان استقبال از اولین اکران دانشگاهی «بادیگارد» به حدی بود که تعدادی از دانشجویان به صورت ایستاده یا نشسته در راهروی سالن شهید چمران مراسم را دنبال کردند. در این مراسم پرویز پرستویی، بازیگر نقش اول فیلم و پژمان لشکری‌پور، مجری طرح «بادیگارد» به نمایندگی از عوامل فیلم حاضر شدند و پس از پایان نمایش فیلم نیز نشست پرسش و پاسخ برگزار شد. سوالات دانشجویان درباره حواشی پیش‌آمده مبنی‌بر عدم نامزدی «بادیگارد» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر بود که پژمان لشکری‌پور در این‌باره گفت: مگر می‌شود جشنواره‌ای فاقد خط‌مشی باشد؟ بهتر است با خودمان صادق باشیم، موضوع سلیقه نیست بهتر است عنوان شود درباره «بادیگارد» می‌خواستیم فرد را حذف کنیم و برای حذف فرد بهانه‌ای تراشیدیم و فیلم «بادیگارد» را حذف کردیم. البته الحمدلله زمانه بهترین قاضی است!

شکایت نویسنده «پل جاسوس‌ها» از فیلم اسپیلبرگ
جایلز ویتل، خبرنگار سابق تایمز مسکو یک بار دیگر از استودیوی سازنده فیلم جدید استیون اسپیلبرگ شکایت و ادعا کرده آنها اجازه استفاده از عنوان کتاب او را نداشتند. به گزارش مهر به نقل از گاردین، در مجادله‌ای سر حق استفاده از عنوان کتاب، نویسنده بریتانیایی کتابی به نام «پل جاسوس‌ها» از استودیوهای سازنده فیلمی همنام که نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده و سازنده‌اش کسی نیست جز استیون اسپیلبرگ، شکایت می‌کند. جایلز ویتل نویسنده که در حال حاضر یکی از نویسندگان تایمز است در جلسه دادگاهی که در لندن برگزار می‌شود، قصد دارد از واحدهای استودیوهای دریم‌ورکس و کمپانی فیلم قرن بیستم فاکس هم نام ببرد. ویتل که بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ خبرنگار تایمز مسکو بود، کتاب غیرداستانی خود با عنوان «پل جاسوس‌ها» را سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. کتاب هم به بیشتر وقایعی که در فیلم درام جاسوسی هالیوودی اسپیلبرگ نشان داده شده، می‌پردازد. مدارک جلسه رسیدگی دادگاه که روز جمعه برگزار شد نشان می‌دهد که ویتل قبلا هم از دریم‌ورکس به خاطر اینکه اجازه استفاده از عنوان «پل جاسوس‌ها» را نداشت، شکایت کرده بود.


Page Generated in 0/0058 sec