printlogo


کد خبر: 153700تاریخ: 1394/11/26 00:00
چهارگوشه

آمریکا خطاب به سگ هارش:
ترکیه حمله به شمال سوریه را متوقف کند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از آتش گشودن توپخانه‌های ارتش ترکیه به مناطق مرزی استان حلب در شمال سوریه در روز شنبه از این کشور خواست حملات خود را متوقف کند. جان کربی در یک نشست خبری گفت: «درباره وضعیت در شمال حلب نگرانیم و سعی داریم تنش‌ها را بین همه طرفین کاهش دهیم. گزارش‌هایی درباره حملات توپخانه‌ای از سمت ترکیه را مشاهده کردیم و ترکیه را به توقف چنین حملاتی فراخواندیم. از کردهای سوریه و دیگر نیروهای وابسته به ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق) نیز درخواست کردیم از این وضعیت آشفته برای تصرف مناطق جدید استفاده نکنند».

لغو سفر نتانیاهو به مصر
به خاطر یک گاف
به دنبال اظهارات یک وزیر زیرساخت و انرژی اسرائیل درباره اینکه اقدام مصر برای غرق آب کردن تونل‌های غزه به درخواست این رژیم بوده است، دولت مصر سفر نخست‌وزیر این رژیم به قاهره را لغو کرد.  این در حالی بود که مشاور امنیتی و سیاسی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حال مهیا کردن زمینه سفر بنیامین نتانیاهو به مصر برای دیدار با رئیس‌جمهور این کشور بود. این اظهارات وزیر صهیونیست، خشم و نگرانی سران مصر را برانگیخته است.

کاهش شدید محبوبیت کامرون
جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس نشان داده دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور که قرار است در تاریخ 18 فوریه برای مذاکرات بر سر آخرین بخش از جزئیات مربوط به توافقش با اتحادیه اروپایی به بروکسل سفر کند، با نظر منفی نیمی از انگلیسی‌ها علیه خود مواجه است. نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ComRes فاش می‌کند، میزان کسانی که در انگلیس دیدگاه مطلوبی درباره دیوید کامرون دارند به نسبت
 3 ماه پیش 7 درصد کاهش یافته و به 31 درصد رسیده است.

فرار هزاران لیبیایی به تونس
سخنگوی وزارت کشور تونس شنبه اعلام کرد، همزمان با نزدیک شدن به دخالت نظامی در لیبی برای مقابله با داعش، طی 24 ساعت گذشته بیش از 3 هزار شهروند لیبی وارد تونس شدند.  از 2 هفته پیش و به دنبال افزایش احتمال دخالت نظامی کشورهای غربی در لیبی شهروندان لیبی از بیم حملات مجبور به مهاجرت به کشورهای همجوار مانند تونس و الجزایر شده‌اند. مقامات تونس و الجزایر بیم آن دارند که تروریست‌های داعش در بین مهاجران وارد کشورهای خود شوند.

مجرم شناخته شدن
افسر پلیس نیویورک
یک افسر پلیس فدرال در نیویورک به اتهام قتل عمد و شلیک گلوله مرگبار به سمت یک مرد آفریقایی- آمریکایی بی‌گناه، مجرم شناخته شد. دادستانی منطقه بروکلین نیویورک، پیتر لیانگ چینی‌تبار را  درباره قتل آکای گارلی، سیاهپوست 28 ساله مقصر شناخته و به 13 سال حبس محکوم کرد.  مقصر شناختن این پلیس چینی‌تبار در حالی است که در ده‌ها مورد دیگر طی سال‌های اخیر که پلیس‌های سفیدپوست آمریکایی اقدام به قتل عمد کاملا آشکار کرده‌اند دادگاه‌های فدرال رویکردی نژادپرستانه اتخاذ کرده و از مجرم دانستن آنان طفره رفته‌اند.

وزیر خوشبختی
در امارات سوژه خنده
اقدام محمد بن راشد حاکم دوبی و نخست‌وزیر امارات برای ایجاد پست «وزیر خوشبختی» در دولت خود، با استقبال و در عین حال واکنش تمسخرآمیز کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت روبه‌رو شد. محمد بن راشد در صفحه توئیتر خود نوشت: ماموریت اساسی وزیر خوشبختی هماهنگی با همه طرح‌های کشور و برنامه‌ها و سیاست‌های آن برای خوشبختی جامعه خواهد بود. در پی این اقدام، کاربران شبکه‌های اجتماعی در داخل امارات 2 هشتگ با عنوان # وزیر _السعاده و # حکومه _ السعاده باز کردند و به اظهار نظر درباره آنها پرداختند.
 


Page Generated in 0/0050 sec