printlogo


کد خبر: 153722تاریخ: 1394/11/27 00:00
اخبار

در جلسه یکشنبه شورای ائتلاف اصولگرایان چه گذشت؟
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به جلسه یکشنبه‌شب شورای ائتلاف، گفت: در این جلسه از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.  به گزارش مهر، حدادعادل اعلام کرد: دهمین جلسه شورای ائتلاف به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد. وی افزود: در این جلسه ضمن تایید مجدد فهرست واحد اصولگرایان و تشکر از کسانی که با درک شرایط  موجود انصراف دادند از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد برای حفظ وحدت به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: همچنین مقرر شد شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها که شوراهای اصولگرایان براساس معیارها و ضوابط مورد نظر به وحدت رسیده‌اند اسامی خود را به تهران اعلام کنند تا پس از تایید نهایی به عنوان نامزد ائتلاف معرفی شوند. حدادعادل خاطرنشان کرد: در این جلسه برنامه‌های مربوط به هفته تبلیغات مطرح و تصویب شد. همچنین گزارشی از جلسات هماهنگی که میان نامزدهای لیست واحد برگزار شده به اطلاع اعضا رسید. گفتنی است، با توجه به استقبال اصولگرایان سراسر کشور از سازوکار ائتلاف فراگیر، ائتلاف تاکنون توانسته در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کند.  قرار است شورای ائتلاف تا زمان برگزاری انتخابات، برای همه حوزه‌های انتخابیه تعیین تکلیف کند.  ائتلاف بزرگ اصولگرایان تاکنون غیر از تهران، بخش عمده‌ای از لیست کاندیداهای مورد حمایت خود در 25 استان کشور را نیز ارائه کرده است.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری رئیس ستاد انتخاباتی یک حزب شد
معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری ریاست ستاد انتخاباتی یک حزب نزدیک به دولت را به عهده گرفته است. به گزارش تسنیم، مرتضی بانک که با حکم نهاوندیان، از ابتدای آغاز به کار دولت روحانی، معاونت کل نهاد ریاست‌جمهوری را به عهده دارد، ریاست ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به دولت) را به عهده گرفته است. تعداد قابل‌توجهی از اعضای موثر دولت یازدهم عضو حزب اعتدال و توسعه هستند. مرتضی بانک اخیراً در نامه‌ای که ذیل آن را با عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه امضا کرده، به محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور نوشته است که از سوءاستفاده‌کنندگان از نام حزب متبوعش جلوگیری کند. پیش از این برخی اقدامات شائبه‌ساز انتخاباتی اسحاق‌ جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و عضو شورای مرکزی حزب  کارگزاران سازندگی نیز با انتقادات گسترده شخصیت‌های سیاسی روبه‌رو شده بود.

لبخندهای ظریف آل‌سعود را گستاخ‌تر می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اغلب دیپلمات‌ها سعی دارند همیشه با لبخند در فضای سیاسی حضور داشته باشند، یادآور شد: دیپلماسی لبخند آقای ظریف در قبال عربستان جواب نمی‌دهد و این رژیم را گستاخ‌تر می‌کند. محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، با انتقاد از سخنان اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر برادری و اخوت با آل‌سعود گفت: واقعا باید از ایشان پرسید این سخن مبتنی بر کدام منطق و مصلحت مطرح شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اغلب دیپلمات‌ها سعی دارند همیشه با لبخند در فضای سیاسی حضور داشته باشند، یادآور شد: دیپلماسی لبخند آقای ظریف در قبال عربستان جواب نمی‌دهد و این رژیم را گستاخ‌تر می‌کند.

سردار دهقان در مسکو
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز وارد مسکو شد.  به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه دفاعی وارد مسکو شد و در فرودگاه وانکوو مورد استقبال معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه قرار گرفت.  سردار دهقان در این سفر که به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه صورت گرفته است، علاوه بر دیدار و مذاکره با همتای روس خود با مقامات بلندپایه سیاسی- دفاعی این کشور دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.


Page Generated in 0/0065 sec