printlogo


کد خبر: 153729تاریخ: 1394/11/27 00:00
اخبار

 سکه از برج میلیونی افتاد
صرافی‌های تهران روز گذشته هر دلار را با قیمت ۳۴81 تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را با قیمت ۹۸۶ هزار تومان فروختند. به گزارش تسنیم، صرافی‌های خیابان فردوسی همچنین هر یورو را با قیمت 3934  تومان و پوند انگلیس را با قیمت 5075 تومان به متقاضیان فروختند. سکه‌فروش‌های بازار سبزه‌میدان نیز هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را با قیمت986 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را با قیمت984 هزار تومان به فروش رساندند. همچنین هر نیم‌سکه بهار آزادی را با قیمت  496 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را با قیمت 266 هزار تومان و سکه یک‌گرمی را با قیمت 180 هزار تومان به فروش رساندند. دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران در روزهای اخیر افزایش بهای جهانی طلاست، چراکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1210 دلار و هر گرم طلای 18عیار در بازار داخلی 99 هزار و 980 تومان قیمت خورده است.


جهانگیری به منتقدان محرمانه‌سازی حمله کرد
معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در واکنش به انتقادهای کارشناسی نمایندگان مجلس اقدام به فرافکنی کرد. اسحاق جهانگیری منتقدان عملکرد اقتصادی دولت یازدهم را به باد انتقاد گرفت و برای فرار از پاسخگویی شفاف به انتقادها، بار دیگر برخی عملکردهای دولت دهم را دستاویز قرار داد و اقدام به فرار به جلو کرد. وی در بخشی از سخنانش با انتقاد از کسانی که از دولت می‌خواهند به خاطر عدم انتشار گزارش 3 ماهه درباره یک شاخص اقتصادی شرمنده باشد، گفت: دولت از نقد و تذکر داده شده استقبال کرده و تلاش می‌کند با شفاف‌سازی آمارهای مورد نیاز را در اختیار جامعه قرار دهد اما کسانی که این تعابیر را به کار می‌برند باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به سمت ویرانی هدایت می‌کرد. جهانگیری با بیان اینکه 700 میلیارد دلار از منابع نفت کشور در سال‌های گذشته نابود شد، گفت: متاسفانه مسؤولان گذشته یک دلار در حساب ذخیره ارزی کشور باقی نگذاشتند. وی ادامه داد: کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار در 17 ماه از پول‌های کشور را به بهانه واهی جلوگیری از نوسانات قیمت ارز به استانبول و دوبی برده و فروختند. جهانگیری شرمندگی را برای کسانی دانست که 17 هزار میلیارد تومان ظرف 18 ماه از منابع بانک مرکزی بدون مجوز قانونی برداشتند.


کارخانجات لبنی  150 میلیارد تومان جریمه شدند
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به ابلاغیه سازمان حمایت مبنی بر افزایش 6 درصدی قیمت محصولات پرمصرف لبنی شیر، ماست و پنیر از دی‌ماه امسال گفت: این سازمان 8 کارخانه را به دلیل اجرایی نکردن افزایش قیمت 100 تومانی شیرخام پایه، 150 میلیارد تومان جریمه کرده است.  سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه میانگین قیمت شیرخام از تولید‌کنندگان 1160 تومان است، ادامه داد: شیرخام از حدود 950 تا 1250 تومان از گاوداران خریداری می‌شود بنابراین کارخانه‌ها در پی ابلاغیه افزایش قیمت محصولات لبنی مکلفند تا 100 تومان روی قیمت پایه خرید شیرخام اضافه کنند.  مقدسی با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها قبلا  افزایش 6 درصدی قیمت محصولات لبنی را اعمال کرده‌اند اما هیچگونه افزایشی در خرید قیمت شیرخام نداده‌اند، افزود: این کارخانه‌ها دیگر مجاز به افزایش 6 درصدی قیمت محصولات لبنی نیستند.  وی تصریح کرد: سال گذشته کارخانه‌ها هر لیتر شیر را با قیمت 1250 تومان عرضه می‌کردند و امسال هر لیتر شیر را حداقل با قیمت 2500 تومان به مصرف‌کننده می‌فروشند.  وی افزود: براساس گزارش بانک مرکزی در سال جاری قیمت شیر، ماست و پنیر 2/8 درصد گران شده اما قیمت شیرخام هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است.


Page Generated in 0/0065 sec