printlogo


کد خبر: 153750تاریخ: 1394/11/27 00:00
اخبار

محمد گلریز در انتقاد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر:
یک کنسرت انقلابی هم در آن وجود ندارد!
محمد گلریز در نشست خبری جشنواره مدرسه عشق در انتقاد به جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره خالی از کنسرت‌های بسیج، مقاومت و انقلاب است و حتی یک کنسرت موسیقی انقلابی نیز در آن وجود ندارد. وی افزود: جشنواره موسیقی فجر دچار درهم ریختگی عجیبی است و کسانی که در فتنه 88 همراه با فتنه‌گران بودند به این جشنواره دعوت شدند که با فشار مردم حذف شدند. خواننده سرود‌های خاطره‌انگیز انقلاب در نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی - هنری مدرسه عشق گفت: ما معتقدیم هنر رساترین ابزار بیان ارزش‌های انقلاب است و به دنبال استفاده درست از آن هستیم تا در برابر جشنواره‌های غربی که نگاه بومی به کشور ندارند قرار بگیریم. گلریز با بیان اینکه شاهد حضور موسیقی مبتذل راک در جشنواره موسیقی فجر هستیم، تاکید کرد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر کارهای ملی کمی داریم و موسیقی پاپ حضور بیشتری دارد ولی شعر و موسیقی موجود بی‌هدف است و حتی برخی از موسیقی‌ها از نظر پزشکی نیز مضر است. گلریز درباره وضعیت موسیقی امروز ادامه داد: در عرصه موسیقی شاهد رخ دادن یک فاجعه هستیم و مسؤولان و هنرمندان انقلابی تنها نظاره‌گر حوادث هستند؛ این چه تفکری است که می‌گوید کار مبتذل پاپ بی‌محتوا بسازیم تا جوانان جذب غرب نشوند. باید سراغ چهره‌های متعهد و متخصص رفت و سوال این است که چرا از چنین افرادی دعوت نمی‌شود تا درباره موسیقی فجر نظر دهند. دبیر بخش موسیقی و سرود جشنواره مدرسه عشق با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره مدرسه عشق گفت: ما در سراسر کشور 50 هزار پایگاه بسیج و 20 میلیون بسیجی داریم که در بین آنها هنرمندانی حضور دارند که آثار فاخر و ارزشمندی را ارائه می‌کنند. محمد گلریز در ادامه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت ارزش‌های متعالی هنر موسیقی است و تلاش کرده‌ایم در این بخش سطح هنری را افزایش داده و با موسیقی مبتذل مقابله کنیم. وی افزود: هنر موسیقی هنری اثرگذار و شاید اثرگذارترین هنر باشد اما رسانه‌های شنیداری و دیداری ما در این عرصه کار خاصی نمی‌کنند و سیل موسیقی بی‌محتوا و مبتذل دارای ریتم‌های مستهجن گریبان‌گیر ما شده است.

عزت‌الله ضرغامی:
«کیمیا» در جذب مخاطب نمره قبولی گرفت
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با نمره قبولی در جذب مخاطب در زمان طولانی، پس از 110 قسمت به اتمام رسید. از همه‌ دست‌اندرکاران تولید آن ممنونم. وی افزود: مهم‌ترین شاخصه‌ موفقیت سریال‌های تاریخی، برخورداری از قصه‌ خوب و فیلمنامه‌ جذاب است تا در کنار آن؛ حوادث و رویدادهای تاریخی به درستی روایت شود. آقای ‌بهبهانی‌نیا با نگارش سریال کیمیا اوج توانمندی و تعهد به سرزمین مادری‌اش خرمشهر را به اثبات رساند و انصافاً آقای جواد افشار، کارگردان موفق و خستگی‌ناپذیر که افتخار جانبازی دوران دفاع‌مقدس را دارد نیز به زیبایی آن را به تصویر کشید. در طول ماه‌های گذشته مردم ارتباط خوبی با این سریال برقرار کردند و نسل‌های جدید با واقعیات دوران قبل از انقلاب و دفاع‌مقدس به خوبی آشنا شدند. همه‌ عوامل تولید این سریال بویژه بازیگران حرفه‌ای از نسل‌های مختلف سینما و تلویزیون با عشق و علاقه و اعتقاد، کار بزرگی را به اتمام رساندند. مشخصاً نگران نقش شهید محمد جهان‌آرا، سردار بزرگ خرمشهر بودم که خوشبختانه آقای حامد بهداد با درک عمیق از ویژگی‌های این شخصیت و اجرای حرفه‌ای و دیالوگ‌های پخته، آن را به خوبی ایفا کرد. خانم مهراوه شریفی‌نیا هم شایستگی‌های خود را به اثبات رساند و از پس یک کار طولانی و پرافت ‌و خیز موفق بیرون آمد. ان‌شاءالله هیچوقت هم پیر نشوند تا گریمورها برای نقش‌‌های جوانی ایشان دچار زحمت نشوند! (از باب مطایبه)

«قندون جهیزیه» به خانه‌ها می‌آید
«قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از صبح سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. «قندون جهیزیه» نخستین تجربه فیلمسازی علی ملاقلی‌پور، کارگردان جوان سینما پس از سال‌ها تجربه دستیار کارگردانی بوده که با استقبال قابل توجهی در اکران همراه بود، فیلمی اجتماعی با زمینه طنز که به تاثیرات رسانه‌هایی چون سینما، تلویزیون، اینترنت و ماهواره بر جامعه امروز می‌پردازد.


Page Generated in 0/0271 sec