printlogo


کد خبر: 153751تاریخ: 1394/11/27 00:00
رویدادها

 عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد
وادادگی فرهنگی دولت در برنامه ششم توسعه!
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مندرجات برنامه ششم توسعه گفت: دولت ۱۲ هدف مهم عنوان شده برای فرهنگ را در 3 بند خلاصه کرده است. آیا این وادادگی و تهاجم‌‌پذیری نیست؟ آیا حراج فرهنگ محسوب نمی‌شود؟! به گزارش فارس، کبری خزعلی، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: در مجموعه برنامه ششم که برآیندی از فعالیت‌ها و برنامه‌‌های دستگاه‌هاست انتظار می‌رفت آن همه تلاش تجلی یابد اما درباره مجموعه‌ای که فعلاً با نام لایحه برنامه ششم تقدیم شده است هیچ اثری از این اقدامات و فعالیت‌ها وجود ندارد. همچنین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در لایحه برنامه ششم توسعه مشخص نیست و سرمایه‌گذار نمی‌داند در کدام حوزه باید سرمایه‌گذاری کند. این عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تأکید بر اینکه دولت باید اصل لایحه برنامه ششم را به مجلس تقدیم کند، اضافه کرد: این رفتار دولت غیرقانونی است و کمیسیون نمی‌تواند صرفاً لایحه اجرای احکام برنامه ششم را بررسی کند. همچنین نباید دولت توپ را در بررسی برنامه ششم توسعه به زمین مجلس بیندازد، چون مجلس ظرفیت این کار را ندارد بلکه باید به قواعد بازی و قوانین عمل کند.

بیانیه ‌شاعرانه در آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر مدافعان حرم
آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر مدافعان حرم با شعرخوانی استادان غلامرضا سازگار و محمد سهرابی، با سخنرانی حجت‌الاسلام امرودی و مدیحه‌خوانی سیدمجید بنی‌فاطمه در حالی برگزار شد که 5 خانواده شهید مدافع حرم در این مراسم تجلیل شدند.  به گزارش فارس، در ابتدای این مراسم محسن عرب‌خالقی، دبیر نخستین کنگره شعر مدافعان حرم درباره فعالیت این کنگره گزارشی ارائه داد و در ادامه این مراسم غلامرضا سازگار از اساتید برجسته شعر آئینی کشور که میهمان ویژه این مراسم بود، به شعرخوانی برای میلاد حضرت زینب(س) و شهدای مدافع حرم پرداخت. حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهدا گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند مسؤولیت ما نسبت به شهدا 2 چیز است؛ نخست حفظ نام و یاد شهدا و دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.  حجت‌الاسلام امرودی افزود: باید بدانیم در شرایط کنونی که دور تا دور کشور ما را فتنه‌ها و ناامنی‌ها و زشتی‌ها و پلیدی‌ها گرفته است، ما اقتدار و امنیت و آسایش‌مان را مدیون جانفشانی شهدا هستیم.  بخش شعرخوانی آیین اختتامیه نخستین کنگره شعر مدافعان حرم به قرائت اشعار برگزیده توسط شاعران برگزیده این دوره از کنگره اختصاص یافته بود و از بین 14 برگزیده این کنگره 12 شاعر شعرهای برگزیده را با بیان خودشان برای مخاطبان قرائت کردند.

اجرای انواع موسیقی سطحی در جشنواره فجر!
سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر شاهد آثار نازل و گاه بی‌محتوایی بوده و جز چند اثر شاخص از هنرمندانی چون چکناواریان و شهرداد روحانی، شاهد اجراهای سطحی و یک بار مصرفی هستیم که از جمله آنها از سوی گروه موسیقی بمرانی بوده است.  گروه موسیقی بمرانی را با توجه به نوع رنگ‌بندی سازی‌شان، نمی‌توان در سبک موسیقی خاص قرار داد. با این حال موسیقی این گروه شباهت‌هایی به سبک کانتری دارد. موسیقی گروه بمرانی در عین برخورداری از جذابیت‌های لحظه‌ای تاثیر آنچنانی ندارد و به نوعی یک بار مصرف است یعنی مخاطب وقتی از سالن کنسرت خارج شد، به‌راحتی از آن فضا بیرون می‌جهد و همه حسی که از موسیقی گرفته را در همان سالن کنسرت جا می‌گذارد.

تغییر نام شبکه پویا به «کودک و نوجوان»
شبکه پویا با نام جدید کودک و نوجوان در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال قابل دریافت است. از آغاز دهه فجر، گام‌های فنی راه‌اندازی شبکه کودک و نوجوان با ارتقای ابعاد تصویر از 4:3 به 16:9 برداشته شد و در پایان این دهه، با افزوده شدن نام شبکه کودک و نوجوان به فهرست شبکه‌های گیرنده‌های دیجیتال، شتاب بیشتری گرفت و در قدم بعدی، از هویت بصری شبکه کودک و نوجوان رونمایی خواهد شد.


Page Generated in 0/0281 sec