printlogo


کد خبر: 153766تاریخ: 1394/11/27 00:00
چهارگوشه

داعش مسؤول حمله انتحاری
 در جمهوری داغستان
داعش مسؤولیت انفجار یکشنبه در یک مرکز ایست‌ بازرسی پلیس در جمهوری داغستان را که 2 کشته بر جای گذاشت بر عهده گرفت. گزارشات اولیه حاکی از آن است که یک خودرو به این ایست بازرسی در نزدیکی شهر دربند جمهوری داغستان نزدیک شده و بمب کارگذاشته شده در آن منفجر شده است. بر اثر این انفجار
12 تن از جمله 6 افسر پلیس و 6 غیرنظامی نیز زخمی شدند. یکشنبه شب نیز در همین ایست بازرسی حمله‌ای مسلحانه صورت گرفت.

بازداشت 21 انقلابی
در تظاهرات 14 فوریه
مرکز حقوق بشر بحرین در پایان سومین روز «نافرمانی مدنی» از رصد 46 تظاهرات مردمی و بازداشت
21 معترض در فعالیت‌های پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه خبر داد. طبق این گزارش، تظاهرات معترضان بحرینی، یکشنبه در سالروز شعله‌ور شدن انقلاب 14 فوریه در 26 منطقه برگزار شده که 12 راهپیمایی با سرکوب نیروهای امنیتی روبه‌رو شد. این گزارش حاکی است به علت تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده مأموران در برخی مناطق، اهالی آن مناطق قادر به خروج از منازل و مشارکت در تظاهرات نبودند.

20 زخمی در درگیری‌های رام‌الله
 درگیری‌های شدیدی که در رام‌الله و جنین به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به این منطقه رخ داد؛ به زخمی شدن دست‌کم 20 فلسطینی منجر شد. بعد از یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه الامعری در رام‌الله و محاصره یکی از خانه‌ها و رفتن بدون اجازه تک‌تیراندازان صهیونیست به پشت‌بام خانه‌های مردم، درگیری‌های شدیدی بین فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست رخ داد.

تشکیل دولت وفاق ملی لیبی
فائز السراج، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه و فتحی المجبری، سخنگوی شورای ریاست‌جمهوری لیبی، یکشنبه در کنفرانسی خبری با اعلام تشکیل دولت وفاق ملی، خواهان کمک همه مردم لیبی شدند. فائز السراج گفت در این دولت از 18 وزیر، ۳ وزیر زن هستند. کابینه جدید فائز السراج باید از پارلمان لیبی رای اعتماد بگیرد. المجبری تصریح کرد بی شک این دولت، همه ملت لیبی را راضی نخواهد کرد اما به هر حال می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات لیبی باشد.

۳ کشته در سقوط بالگرد نظامی
در کره جنوبی
مقام‌های کره جنوبی از سقوط یک بالگرد نظامی ارتش در نزدیکی منطقه مسکونی در شرق این کشور خبر دادند که ۳ کشته و یک مجروح برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی و براساس اعلام پلیس محلی، این بالگرد نظامی
«UH-1h» ساعت 10:10 به وقت محلی در منطقه گانگ وون در حالی که پرواز کنترلی انجام می‌داد؛ سقوط کرد. منابع محلی اعلام کرده‌اند در این حادثه که در منطقه مسکونی روی داده هیچ غیرنظامی‌ای آسیب ندیده اما بالگرد به طور کامل از بین رفته است.

نتانیاهو شارلاتان سیاسی است
آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنا به لایحه تصویب شده اخیر  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اشاره کرد که براساس آن اگر عضوی از کنست علیه اسرائیل اقدام کند با رای 90 عضو پارلمان به حال تعلیق درمی‌آید. لیبرمن شنبه در مراسمی گفت درباره این موضوع نتانیاهو سزاوار دریافت جایزه نوبل در زمینه شارلاتانیسم سیاسی است، هیچگاه نمی‌شود با این اکثریت یک عضو عرب کنست را تعلیق کرد. لیبرمن در ادامه این لایحه برنامه‌ریزی شده را «بلوف کلاسیک نتانیاهو» نامیده است.

سفر درمانی سلطان قابوس به آلمان
قابوس بن سعید، پادشاه عمان برای برخی معاینات و آزمایش‌های پزشکی راهی آلمان ‌شد.  براساس گزارش خبرگزاری رسمی عمان، در بیانیه دفتر پادشاهی عمان آمده است این سفر سلطان قابوس کوتاه‌مدت خواهد بود. سلطان قابوس 75 ساله در ماه مارس سال گذشته (2015) برای سفر درمانی به آلمان رفت و چند ماه در این کشور بستری بود.


Page Generated in 0/0065 sec