printlogo


کد خبر: 153791تاریخ: 1394/11/28 00:00
اخبار

مدیر امور موسیقی ارسباران:
میزبانی جشنواره فجر را برعهده نخواهیم گرفت!
مدیر امور موسیقی فرهنگسرای ارسباران فشردگی در برنامه‌ریزی اجرای گروه‌ها و ورود تجهیزات غیرلازم صوت و نور به این فرهنگسرا را دلیل اصلی مشکلات صدابرداری و فنی در برگزاری جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد.  شهرام صارمی درباره تاخیر اجراها در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر و ناهماهنگی‌های صدا گفت: طی 3 شب از برگزاری در فرهنگسرای ارسباران به طور موازی با چند مشکل روبه رو بودیم. اول اینکه این نوع برنامه‌ریزی به همه اجراها لطمه زد. از ۲۳ تا ۲۵ بهمن شبی ۲ سانس برنامه داشتیم که در هر برنامه باید ۲ گروه اجرا می‌رفتند. این همه فشردگی اولین تبعاتش تاخیر در آغاز برنامه گروه‌های دوم به بعد است و از نظر اجرای کنسرت حرفه‌ای هم قابل قبول نیست. هر گروهی باید قبل از آغاز در مدت زمان مناسب و با هماهنگی‌های منظم برای حضور در صحنه آمادگی پیدا کند تا دور از فشار و استرس بتوانند هم بر کارشان تمرکز کنند هم فرصت کافی برای چینش و جمع کردن وسایل‌شان داشته باشند.  صارمی افزود: ستاد جشنواره موسیقی فجر می‌داند ارسباران مرکز فعال موسیقی است و همیشه در طول سال چنین برنامه‌هایی روی صحنه دارد. ما سیستم صوت و نور داریم و نیازی نیست از بیرون تجهیزاتی وارد شود اما خودشان خواستند تجهیزات صوت و نور بیاورند و این مشکل مضاعف ایجاد کرد چون عوامل‌شان با سالن آشنایی ندارند. وی تاکید کرد: بعد از جشنواره حتما با مسؤولان صحبت خواهم کرد در دوره‌های بعد اگر از اولین روزهای شروع جلسات هماهنگی جشنواره نماینده‌ای از این فرهنگسرا حضور نداشته باشد میزبانی موسیقی فجر را برعهده نخواهیم گرفت!

تماشاخانه‌های تهران میزبان نمایش‌های زمستانی می‌شوند
آثار نمایشی «کرگدن»، «مالی سویینی»، «زندگی یک هنرمند» و «ماه و پلنگ» در آخرین ماه زمستان امسال در تماشاخانه‌های ایرانشهر و مشایخی روی صحنه می‌روند. بر این اساس نمایش «کرگدن» به کارگردانی نصیر ملکی‌جو و «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه خواهند رفت. این 2 نمایش آخرین نمایش‌های روی صحنه سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی در سال 94 خواهند بود که به ترتیب از 25 و 27 بهمن‌ماه شروع خواهند شد. نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی با بازی صابر ابر، الهام کردا و عباس جمالی نیز قرار است از 27 بهمن ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه برود. نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی تا پایان اسفندماه ساعت 20:30 در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌رود. همچنین تماشاخانه استاد مشایخی میزبان 2 نمایش از گروه تئا‌تر گره با نام‌های «زندگی یک هنرمند» و «ماه و پلنگ» به کارگردانی حامد ادوای می‌شود. نمایش «زندگی یک هنرمند» نوشته ژان آنوی و «ماه و پلنگ» نوشته مجتبی رفیعی با طراحی و کارگردانی حامد ادوای از 3 اسفندماه جاری در ساعت‌های 18 و 20 اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز می‌کنند.

 دبیر جشنواره شهید حبیب غنی‌پور:
عدم مغایرت آثار با اندیشه‌های شهید، اصل مهم ماست
نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور با حضور محمد ناصری دبیر جشنواره و ناصر نادری سر داور بخش کودک جشنواره روز دوشنبه در ساختمان انتشارات مدرسه برگزار شد.  در این نشست محمد ناصری، دبیر جشنواره درباره مرامنامه جایزه شهید غنی‌پور گفت: مرامنامه جایزه جشنواره شهید غنی‌پور در شورا مورد توجه قرار گرفت، چرا که احساس کردیم اعضای برگزارکننده جشنواره در دهه چهارم و پنجم زندگی خود هستند و قرار نیست جشنواره همیشه توسط آنها برگزار شود بنابراین باید مرامنامه را به صورت مکتوب تدوین کنیم. ناصری ادامه داد: شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه اصول و مواضعی دارد؛ 1- این جشنواره همیشه به نام شهید غنی‌پور است و شورای نویسندگان آن جزو شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه به‌عنوان پایگاه دائمی است.
 2- هیچگاه آثار منتخب جشنواره، کتاب‌هایی مغایر با مضامین اخلاقی شهید نبوده است.
 3- این جشنواره بدون توجه به نام ناشر، نویسنده اثر و... آثار و خط فکری آنها را بررسی می‌کند و اولویت اصلی ما در این جایزه و داوری، کیفیت ادبی آثار است. وی درباره وجه تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها توضیح داد: توجه به محتوا و مضمون و عدم مغایرت با اندیشه‌های شهید، اصل مهم ماست و یکی از وجوه تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره‌هاست.


Page Generated in 0/0063 sec