printlogo


کد خبر: 153792تاریخ: 1394/11/28 00:00
رویدادها

برنامه‌های ویژه شبکه ۳ برای برگزاری انتخاباتی پرشور
به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم و همگام با تکاپوی سیاسیون، صداوسیما نیز همچون همیشه در تدارک ویژه‌برنامه‌هایی جهت ارائه اطلاعات و ایجاد نشاط و شادابی نزد مردم جهت برگزاری انتخاباتی آگاهانه و شورانگیز در تاریخ 7 اسفندماه جاری است. به این منظور و طبق گفته‌های غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما، ویژه‌برنامه‌های «متن- حاشیه»، «من ایرانی هستم»، «منطقه آزاد» و «صندوق» برای ایام انتخابات در شبکه سه سیما پخش می‌شود.  مدیر شبکه سه سیما درباره ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی این شبکه گفت: علاوه بر ستاد انتخابات رسانه ملی، هر کدام از شبکه‌ها، برنامه‌هایی را به مناسبت انتخابات پیش‌رو تدارک دیده‌اند و این شبکه نیز به سهم خود ویژه‌برنامه‌های «متن- حاشیه» را در ساعت 20 شنبه‌ها، «من ایرانی هستم» را ساعت 19 هر شب جز پنجشنبه و جمعه، «منطقه آزاد» را  ساعت22:15 و «صندوق» را ساعت 21:40 جز جمعه‌ها در نظر گرفته است.  غلامرضا میرحسینی افزود: برنامه کوتاه «من ایرانی‌ام» هم هر شب ساعت 20:30 جز پنجشنبه و جمعه برای مخاطبان پخش می‌شود و می‌توان گفت جز برنامه «متن-حاشیه» که برنامه‌ای هفتگی است، دیگر ویژه‌برنامه‌ها هر شب از ساعت 7 تا 12 در جدول پخش شبانه گنجانده شده است.

جشنواره فیلم کربلا برپا می‌شود
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» در حالی در کربلا برپا می‌شود که در آن 10 فیلم ایرانی حاضر خواهند شد. این دوره از جشنواره فیلم کربلا فروردین ماه سال آینده در کربلا برپا می‌شود.  در این جشنواره 42 فیلم حاضر خواهند بود که عراق در رتبه اول و ایران در رتبه دوم است و پس از آن کشورهای مصر، لبنان، ترکیه، عربستان‌سعودی، آلمان، آمریکا، لهستان، سوئد، فنلاند، دانمارک و بحرین قرار دارد. از ایران اما 45 فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که تنها 10 اثر ایرانی به این جشنواره راه یافته است که در بین آنها محسن اسلام‌زاده و سعید نجاتی بیشترین سهم را دارند.  جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهج در موضوعات «اندیشه حسینی»، «اصلاحات»، «حقوق بشر» و «درستکاری و امانتداری در خدمت به مردم»، اول و دوم آوریل 2016(13 و 14 فروردین 95) برگزار می‌شود.

نرگس آبیار سه‌گانه‌ای از «مادر و جنگ» می‌سازد
کارگردان فیلم «نفس» که برای اکران این فیلم به حوزه هنری آمده بود درباره فیلم جدیدش گفت: ما بهترین اکران‌هایمان را در سینماهای مردمی داشتیم، چرا که مردم با آرامش می‌آمدند و فقط یک فیلم را می‌دیدند در نتیجه بهتر می‌توانستند با فیلم ارتباط برقرار کنند. اما در برج میلاد چون تا دیروقت فیلم می‌بینند بسیار سخت‌تر بود که یک فیلمی را که راجع به معصومیت یک بچه و جهان‌بینی یک کودک است درک کنند. نرگس آبیار درباره تفاوت ساختار فیلم «نفس» با فیلم «شیار 143» گفت: مخاطبان نباید توقع داشته باشند یک فیلمساز خودش را تکرار کند. این موضوع بد است که یک فیلمساز کار خود را تکرار کند. آبیار همچنین در جمع خبرنگاران درباره کارهای بعدی خود گفت: قصد ساخت یک سه‌گانه با موضوع مادر و جنگ را دارم. یکی از آنها فیلم شیار 143 بود و موضوع دیگری نیز آماده است و شروع خواهم کرد.

قرائتی تازه از نمایشنامه  «ننه دلاور و فرزندانش»
امیر دژاکام که نمایشنامه «ننه دلاور و فرزندانش» را با خوانشی جدید از ۷ فروردین ماه ۹۵ در تالار چهارسو به صحنه می‌برد از شرایط نابرابری که در تئاتر جریان پیدا کرده است، گلایه کرد.  به گزارش مهر، این نویسنده و کارگردان تئاتر در این باره گفت: در طول چند سال گذشته هدفگذاری در تئاتر ما تغییر کرده که به دنبال آن روش‌ها و مفاهیم هم عوض شده‌اند. بخشی از هدفگذاری هنرمندان ما در تئاتر معطوف به کسب درآمد شده است. وی درباره دراماتورژی که برای اثر نمایشی «ننه دلاور و فرزندانش» صورت داده است، افزود: اکثر هنرمندانی که تا به حال نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» را به صحنه برده‌اند این کار را تلخ دیده‌اند اما من قرائت دیگری از این متن دارم. معتقدم این نمایشنامه تلخ نیست بلکه اثری کمدی- تراژیک است. این نمایشنامه در واقع یک کمدی ماکابر است.


Page Generated in 0/0079 sec