printlogo


کد خبر: 153807تاریخ: 1394/11/28 00:00
چهارگوشه

توافق مسکو و ریاض  برای عدم افزایش تولید نفت
وزیر انرژی قطر می‌گوید روسیه و عربستان بر سر عدم افزایش تولید نفت به توافق رسیده‌اند. در پی نشست اضطراری اوپک در روز سه‌شنبه در دوحه قطر، عربستان و روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام جهان به توافق رسیدند.  اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله ونزوئلا و نیجریه به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، خواستار برگزاری این جلسه اضطراری شده بودند.  از سال 2014 میلادی تاکنون قیمت نفت خام بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

سارکوزی در دادگاه
نیکولا سارکوزی،‌ رئیس‌جمهور سابق فرانسه که قصد دارد سال آینده بار دیگر برای به دست آوردن سمت ریاست‌جمهوری تلاش کند، سه‌شنبه مقابل بازپرسانی حاضر شد که درباره سیستم مالی بین وی و حزبش UMP و شرکتی تحت عنوان Bygmalion تحقیق می‌کنند؛ شرکتی که ادعا می‌شود برای پنهان کردن هزینه‌های مازاد بدون مجوز ایجاد شده است.  فرانسه در سال 2012 کمپین انتخاباتی با گردش 5/22 میلیون یورو داشت و سارکوزی متهم است 17 میلیون یورو از آن مبلغ را به صورت مازاد و اضافه هزینه کرده است.

بازداشت متهم اصلی انفجار بیروت
دستگاه امنیتی لبنان نایف زین‌الدین، یک شهروند سوری را دستگیر کرد که از وی به‌عنوان مغز متفکر و مامور امور لجستیکی انفجار در منطقه تحت کنترل حزب‌الله در جنوب بیروت یاد می‌شود. محله «حاره حریک» که از مراکز حضور حزب‌الله در جنوب بیروت به شمار می‌آید، در ژانویه 2014 هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت که ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشت و خسارت‌های زیادی به بار آورد.  اهمیت بازداشت این شخص که در گذشته عضو جبهه النصره بود و سپس با داعش بیعت کرد، در این امر نهفته است که وی کارشناس مواد منفجره بوده و در آماده کردن خودروهای بمب‌گذاری شده مشارکت داشته است.

لغو قرارداد گازی اردن با اسرائیل
پارلمان اردن سه‌شنبه رسما طرح توافقنامه واردات گاز از فلسطین اشغالی را لغو کرد. یحیی سعودی، رئیس کمیته فلسطین در پارلمان اردن با اعلام این خبر گفت توقف واردات گاز از رژیم صهیونیستی یک خواست مردمی و تصمیم پارلمان است و دولت باید به آن عمل کند. دولت اردن در اجلاس اقتصادی داووس در بحر المیت که ماه مه سال گذشته برگزار شد، قراردادی را با شرکت «بریتیش گاز» انگلیس به امضا رساند که به موجب آن گاز فلسطین را به اردن وارد خواهد کرد.  گفتنی است، در فروردین‌ماه امسال رژیم صهیونیستی قرارداد گازی با اردن امضا کرده بود که با اعتراضات گسترده مردمی مواجه شده بود.

بازداشت ۴ خبرنگار آمریکا
در سالگرد انقلاب بحرین
مقامات بحرین 4 روزنامه‌نگار آمریکایی را که به پوشش خبری پنجمین سالگرد قیام مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه در این کشور پرداخته بودند، بازداشت کرده است.  پلیس بحرین روز دوشنبه (26 بهمن) اعلام کرد که این روزنامه‌نگاران شامل 3 مرد و یک زن در روستای ستره و یک ایست بازرسی در بازداشت هستند. انتظار می‌رود که پرونده مربوط به این خبرنگاران آمریکایی به دفتر دادستان کل ارجاع داده شود. در حال حاضر خبرنگاران بسیاری در بحرین که از اواسط فوریه (اواخر بهمن 1389) صحنه تظاهرات صلح‌آمیز ضددولتی است، در بازداشت به سر می‌برند.

پلنگ خشمگین در هند
یک پلنگ خشمگین  در مدرسه‌ای در یکی از ایالت‌های هند دست‌کم 6 نفر را زخمی کرد.  به گفته مقام‌های رسمی، این پلنگ نر 8 ساله  که از قفس خود متواری شده بود وارد مدرسه‌ای در بنگلور شد و چندین نفر را زخمی کرد. این پلنگ خشمگین برای معاینات پزشکی به پارک ملی بنرگاتا منتقل شده بود که ناگهان از قفس خود فرار کرد.  هفته پیش نیز یک پلنگ در محوطه یک مدرسه در منطقه کوندالاهالی در ایالت کارناتاکا در جنوب هند دیده شد.
 


Page Generated in 0/0308 sec