printlogo


کد خبر: 153842تاریخ: 1394/11/28 00:00
ترامپ خطوط قرمز امنیتی آمریکا را رد کرد
بوش، مقصر 11 سپتامبر بود

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در ادامه کمپین انتخاباتی جنجالی خود همچنان خط قرمزهای آمریکایی را در می‌نوردد و هر چه بیشتر آبروی حاکمیت سایه ایالات متحده را پیش خود یانکی‌ها می‌برد. ورود هر چند دیر هنگام جورج دبلیو بوش به کارزار انتخاباتی برادرش جب، کافی بود تا نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان خانواده بوش را با افشاگری‌های بی‌سابقه‌اش بمباران کند تا عملا همان اندک بخت جب برای پا گذاشتن جای پای برادر و پدرش هم بر باد رود.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تلاشی مذبوحانه برای نجات دادن بردار کوچکش از قعر جدول نامزدهای جمهوری‌خواه در تجمع انتخاباتی او در کارولینای جنوبی حضور یافت و سخنرانی کرد و از صلاحیت‌های او برای ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت. اقدام جورج بوش از آن جهت قابل توجه است که او از ترس منفور بودن خود در افکار عمومی آمریکا تاکنون حضور علنی و چشمگیری در کمپین جب بوش نداشت.
اما پس از این اتفاق ترامپ در مناظره انتخاباتی خود با جب بوش، برادر او جورج را عامل اصلی وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دانست و جنگ عراق را بشدت مورد انتقاد قرار داد. این در حالی است که مقصر دانستن رئیس‌جمهور سابق و دستگاه‌های حاکمیتی آمریکایی در واقعه ۱۱ سپتامبر به هیچ وجه گفتمان رسمی سیاستمداران احزاب اصلی ایالات متحده محسوب نمی‌شود و کسانی که چنین دیدگاهی داشته باشند به نظریه‌پردازی توطئه متهم می‌شوند. در عین حال افشاگری ترامپ نه تنها خط مشی مشترک سیاسی 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه درباره جنگ‌افروزی‌های اخیر آمریکا را زیر سوال برده است بلکه به  نوعی زیر پا گذاشتن خط قرمز امنیتی سازمان سیا و حاکمیت سایه صهیونیستی واشنگتن  محسوب می‌شود.
نامزد جنجالی اما پیشتاز جمهوری‌خواه در آستانه سومین انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی  تاکید کرده است که بوش پسر  از حملات 11 سپتامبر اطلاع داشته است البته ترامپ بلافاصله پس از مناظره با جب بوش و در مصاحبه‌ای دیگر با شبکه سی بی‌اس، در صدد تعدیل مواضع خود بر آمد و  تاکید کرد که منظورش  از مقصر قلمداد کردن دولت بوش در حادثه 11 سپتامبر، آگاهی دقیق او از این حادثه نبوده و  بوش صرفا باید هشدار سازمان‌های امنیتی آمریکا در وقوع این حادثه را جدی‌تر می‌گرفته است.اما  نه دولت بوش و نه دولت اوباما  در همین حد هم به هیچ یک از سوالات و ابهامات موجود درباره این واقعه مشکوک که زمینه لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق و بحران فعلی خاورمیانه را تشکیل می‌دهد پاسخ نداده‌اند.
در حقیقت ترامپ به عنوان میلیاردر خودساخته‌ای فاقد عقبه سیاسی مشخص و وابستگی مالی به نهاد‌های صهیونیستی است  کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده را به عرصه‌ای برای خودتخریبی آمریکایی بدل کرده است.
 کلیت اظهارات ترامپ درباره دخیل بودن دولت بوش در حملات 11 سپتامبر به نوعی تایید اسناد و مدارک و ادعاهای کشورهای قطب مخالف آمریکاست که از عامدانه بودن آن حادثه به عنوان بهانه‌ای برای اشغال افغانستان و عراق از سوی واشنگتن دم می‌زنند.
اسناد و مدارک زیادی درباره خودساخته بودن حمله به برج‌های تجارت جهانی نیویورک در واقعه 11 سپتامبر وجود دارد؛ از نحوه عملیات تمرین شده این حادثه گرفته تا انفجار ساختمان برج‌ها در هنگام فرو ریختن آن و پیدا شدن پاسپورت خلبان سعودی هواپیما پس از وقوع حادثه.
تا پیش از این تصور می‌شد حتی اگر کسانی مثل ترامپ ظاهرا جمهوری‌خواه و برنی سندرز ظاهرا دموکرات هم به کاخ سفید راه یابند خطوط قرمز بالا به عنوان رازهای امنیتی این کشور باقی خواهند ماند، اما حال به نظر می‌رسد ساختار 2 حزب سیاسی اصلی چنان دچار اغتشاش و تضاد منافع داخلی شده که دیگر هیچ حریمی بر جای نمانده است که این می‌تواند یکی از نشانه‌های آشکار قریب‌الوقوع بودن فروپاشی نظام سیاسی
 فعلی ایالات متحده باشد.


Page Generated in 0/0059 sec