printlogo


کد خبر: 153858تاریخ: 1394/11/29 00:00
توهین روزنامه داعش به سپاه از کجا آب می‌خورد؟

علی‌اکبر  عباسی: چند روز قبل مطلبی در یکی از روزنامه‌های داخلی منتشر شد که در آن، نیروی دریایی سپاه پاسداران به دلیل دستگیری تفنگداران آمریکایی متجاوز به آب‌های خلیج‌فارس، مورد اهانت قرار گرفته بود؛ در این رابطه چند نکته گفتنی است:
1- نگاهی واقع بینانه به فضای حاکم بر روزنامه یاد شده و رصد روندی که این روزنامه دنبال می‌کند، نشان می‌دهد ارتکاب چنین اقدامی از سوی این رسانه، چیز عجیبی نیست و نباید از رسانه و جریانی که دل در گرو آمریکا دارد، انتظار داشت نسبت به این اقدام غرورآفرین سپاه که تحقیر آمریکایی‌ها را به همراه داشت، عصبانی نشود. در واقع سپاه پاسداران باید هم از سوی جریان خودباخته داخلی مورد هجمه قرار بگیرد، چون با این اقدامش، اوباما و جان کری را تحقیر کرد و برای جریان غرب‌زده و خودباخته داخلی چه چیزی سخت‌تر از حقارت اوباما و جان کری.
2- مطلب اهانت‌آمیز روزنامه داعش را باید ادامه همان سخنان چند سال قبل هاشمی‌رفسنجانی دانست که در موضعی افراطی، همنوا با تروریست‌ها، دولت سوریه را مورد هجمه قرار داده و دولت این کشور را متهم به استفاده از بمب شیمیایی علیه مردمش کرده بود. در واقع وقتی هاشمی‌رفسنجانی که حتی در کشور مسؤولیت هم دارد در رابطه با یکی از مهم‌ترین مسائلی که مورد اجماع مسؤولان در سطوح مختلف و حتی گروه‌های مختلف سیاسی است، چنین موضع‌گیری بی‌محابایی  ارائه می‌دهد و سخنانی را بیان می‌کند که حتی ضدانقلاب خارج‌نشین هم با این صراحت آنها را بیان نمی‌کنند؛ اقدام اینچنینی روزنامه‌ای که پدرخوانده آن هاشمی است، چیز عجیبی نیست.
3- آن روز هاشمی‌رفسنجانی با حمله به مردم و دولت سوریه و بیان سخنانی که بیش از همه به نفع تروریست‌ها بود؛ در راستای همان منافعی که آمریکا و عربستان سعودی در سوریه دنبال می‌کنند، گام برداشت. در واقع مواضعی از قبیل سخنان آن روز هاشمی و اهانت امروز روزنامه قانون به سپاه، همگی در یک راستاست. حمله به دولت سوریه، همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند و از بیان آن هم ابایی ندارند. این در حالی است که هجمه به سپاه هم در حمایت از آمریکا و به دلیل دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی صورت گرفت.
4- در حالی این رسانه، سپاه را به داعش تشبیه می‌کند که جرم سپاه مقابله با تفنگداران متجاوز همان کشوری است که اصلی‌ترین حامی تروریست‌های داعش محسوب می‌شود و جنایت‌هایی که در سال‌های اخیر توسط داعش در منطقه انجام شده است، همگی با حمایت تمام‌عیار آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش بوده است. آمریکا در حمایت از داعش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است اما جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، اصلی‌ترین عامل مقابله با داعش محسوب می‌شوند. حال روزنامه‌ای در داخل کشور، سپاه را به جرم ایستادگی مقابل تفنگداران کشوری که اصلی‌ترین حامی داعش محسوب می‌شود، به داعش تشبیه می‌کند.
5- این روزنامه در شرایطی سپاه پاسداران را به داعش تشبیه می‌کند که خیلی قبل‌تر از اینها و در سال 88 جریان متبوع این روزنامه چهره واقعی داعش وطنی را به مردم نشان دادند. اگر قرار باشد جریانی به داعش تشبیه شود، کسانی مستحق و لایق چنین عنوانی هستند که به‌جای تعظیم مقابل رأی میلیونی مردم، کرنش مقابل خواسته‌های بیگانگان را انتخاب کردند و سال‌ها قبل از اینکه اوضاع کنونی در سوریه توسط داعش به وجود آید، آنها داوطلب ایفای نقش داعش در ایران شده بودند.
 


Page Generated in 0/0053 sec