printlogo


کد خبر: 153861تاریخ: 1394/11/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت آیت‌الله خوانساری
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمحمدباقر خوانساری رحمت‌الله علیه را که از نخستین روزهای نهضت امام خمینی رضوان‌الله علیه در شمار مدافعان فعال نهضت محسوب می‌شدند و اقدامات ایشان در نجف اشرف در حمایت از امام خمینی منشأ اثر بود، به بازماندگان محترم و عموم ارادتمندان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستارم.
سید علی خامنه‌ای
۲۸ بهمن ۹۴

سعودی‌ها در اندازه حمله زمینی به سوریه نیستند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ادعای رژیم سعودی مبنی بر ورود زمینی به خاک سوریه گفت سعودی‌ها جرأت چنین اقدامی را ندارند و ایران همواره حمایت خود از اسد را ادامه خواهد داد. سرلشکر محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره ادعای سعودی‌ها برای ورود زمینی به خاک سوریه، گفت: سعودی‌ها جرأت حمله زمینی به سوریه را نداشته و نخواهند داشت، چرا که سعودی‌ها در سطح ورود زمینی به خاک سوریه نیستند و توانایی عمل در چنین سطحی را ندارند. وی درباره واکنش ایران به احتمال ورود زمینی سعودی‌ها به خاک سوریه گفت: همان‌گونه که گفتم، عربستان قادر به حمله زمینی نیست، اما ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه مقابل تروریست‌ها حمایت مستشاری می‌کنیم و این حمایت مستشاری استمرار خواهد داشت، چرا که ما خودمان را کنار مردم و دولت سوریه می‌بینیم. فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ممکن است سعودی‌ها بخواهند از طریق آسمان با تجهیزات آمریکا و دیگران، اقداماتی را برای تقویت تروریست‌ها مقابل مردم و ارتش در سوریه انجام دهند، اما اینگونه اقدامات نتیجه‌ای نخواهد داد، چرا که ارتش و مردم سوریه در حمایت از خاک خود مصمم هستند و البته امیدواریم سعودی‌ها و کسانی که حامی تروریست‌ها هستند، به اقدامات حمایتی از تروریست‌ها ادامه ندهند. وی در پایان گفت: واکنش ما به هر اقدامی در سوریه روشن و مشخص است، ما از سوریه حمایت مستشاری کرده‌ایم و این حمایت را ادامه خواهیم داد.

دیدار پوتین با رهبر انقلاب
فصل نوین روابط 2 کشور است
وزیر دفاع کشورمان دیدار پوتین با رهبر انقلاب را فصل نوینی در روابط 2 کشور دانست و گفت: هرچه از زمان همکاری راهبردی تهران- مسکو می‌گذرد بر صحت و درستی مسیر و تصمیمات رهبران 2 کشور بیشتر واقف می‌شویم. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در دیدار وزیران دفاع ایران و روسیه که پس از مراسم استقبال رسمی ارتشبد سرگئی شویگو از سردار حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت دفاع روسیه انجام شد،
2 طرف با بررسی آخرین تحولات منطقه، درباره نحوه گسترش همه‌جانبه روابط دفاعی و امنیتی و همکاری میان 2 کشور، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. سردار دهقان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به مسکو و دیدار با همتای روس خود، اراده ایران را برای توسعه همکاری‌ها قطعی دانست و روند اجرایی توافقات را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد. وزیر دفاع کشورمان دیدار مهم و تاریخی رئیس‌جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب را نقطه عطف و فصل نوین در روابط میان
2 کشور ارزیابی و تصریح کرد: هرچه از زمان همکاری راهبردی تهران- مسکو می‌گذرد بر صحت و درستی مسیر و تصمیمات رهبران 2 کشور بیشتر واقف می‌شویم. وی افزود: امروز آثار این همکاری‌ها در سرعت گرفتن روند فروپاشی تروریسم و اضمحلال گروه‌های تکفیری تروریستی را بخوبی شاهد هستیم.
 


Page Generated in 0/0058 sec