printlogo


کد خبر: 153877تاریخ: 1394/11/29 00:00
انهدام باند دزدان هوایی

گروه اجتماعی: جزئیات سرقت از بار مسافران هوایی و اعلام خبر قتل مردی با 15 ضربه چاقو از مهم‌ترین خبرهای حوادث طی روزهای گذشته است که در این بسته خبری به آن اشاره شده است.
انهدام باند دزدان هوایی
سارقانی که در حین انجام خدمات فرودگاهی به بار مسافران دستبرد می‌زدند در دام پلیس گرفتار شدند. سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در این‌باره گفت: ‌این سارقان کارکنان یکی از شرکت‌های هواپیمایی بودند که در حین انجام خدمات فرودگاهی به بار مسافران دستبرد می‌زدند. وی افزود: ارزش اموال سرقتی بیش از
یک میلیارد تومان است و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.
به گزارش میزان، سردار مهری خاطرنشان کرد: پس از دریافت نزدیک به 68 شکایت مردمی در اواسط شهریور امسال، پلیس فرودگاه‌های کشور وارد عمل شد و نسبت به کنترل و شناسایی سارقان اقدام کرد. وی با بیان اینکه یکی از سارقان با تغییر چهره و سوءاستفاده از کارت بانکی سرقت شده پس از حضور در بانک و تعویض کارت ملی، اقدام به برداشت 27 میلیون تومان پول کرده است، افزود: سارق پس از حضور در صرافی فرودگاه امام(ره) در حال خرید دلار از طریق دوربین مدار بسته صرافی شناسایی و دستگیر شد. مهری عنوان کرد: ‌سارق دستگیر شده با اعترافات خود باعث شناسایی 15 نفر دیگر از همدستانش شد. وی خاطرنشان کرد: مدارک شناسایی،‌ کارت بانکی، پول، طلا، ‌ارز و کالاهای ارزشمند با حجم کم از اموال مسروقه‌ای است که این سارقان آنها را در داخل انبار بار هواپیما از چمدان‌های مسافران سرقت و در زیر لباس خود جاسازی و خارج کرده‌اند. به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، نبود دوربین در انبار دپوی چمدان‌ها در هواپیما باعث سوءاستفاده این سارقان شده است. وی همچنین از اعتراف این سارقان به چند مورد سرقت از بار مسافران خارجی خبر داد و یادآور شد: ‌ایمیل‌های دریافتی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی موید این موضوع است. سردار مهری افزود: برابر قوانین بین‌المللی، قرار دادن پول،‌ طلا و اموال گرانقیمت با حجم کوچک در داخل ساک و چمدان ممنوع است و شرکت‌های هواپیمایی فقط برابر با وزن چمدان خسارت پرداخت می‌کنند که بسیار ناچیز است. فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از مردم خواست با حمل پول،‌ طلا، مدارک و اموال گرانقیمت خود در کیف دستی از تحویل آن به انبار بار هواپیما خودداری کنند. سردار مهری بیان داشت: پس از کشف این سرقت‌ها، شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند با تجهیز دوربین‌های مدار بسته داخل انبار بار، هواپیماها را نیز نظارت و کنترل کنند.
قتل با 15 ضربه چاقو
قاتل یا قاتلان با ۱۵ ضربه چاقو مرد۴۲ ساله‌ای را در خیابان آذربایجان از پای درآوردند. فارس در این‌باره نوشت: گزارش قتل مردی 42 ساله توسط مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و رسیدگی به این موضوع به مأموران کلانتری 129 جامی محول شد.
مأموران کلانتری پس از حضور در صحنه قتل با پیکر غرق به خون مردی 42 ساله مواجه شدند که با 15 ضربه چاقو از پا درآمده بود. براساس اطلاعات دریافتی، مقتول 8 سال پیش از همسر خود جدا شده و همراه پدر و مادر خود زندگی‌ کرده است. پدر و مادر مقتول به مأموران اعلام کردند که چند روز به شمال کشور سفر کرده بودند و هنگام بازگشت به منزل پیکر بی‌جان فرزندشان را در آستانه در ورودی منزل دیده‌اند و بی‌درنگ با پلیس تماس گرفته‌اند.
گفتنی است، بازپرس کشیک قتل تهران پس از حضور در صحنه قتل دستور تحقیق برای شناسایی قاتل یا قاتلان را صادر کرده است.


Page Generated in 0/0057 sec