printlogo


کد خبر: 153879تاریخ: 1394/11/29 00:00
نبض جامعه

مشاور سازمان سنجش اعلام کرد
تمدید مهلت ثبت‌نام  کنکور ۹۵
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش از تمدید فرصت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 95 خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش در این باره به تسنیم اظهار داشت:‌ به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن گروه از متقاضیان آزمون سراسری سال 1395 که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، مهلت ثبت‌نام تا ساعت 24 روز شنبه اول اسفند تمدید می‌شود. وی افزود:‌ تا روز چهارشنبه تعداد 673 هزار و 683 داوطلب به منظور شرکت در آزمون سراسری سال 1395 ثبت‌نام کرده‌اند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش بیان داشت:‌ به افرادی که تاکنون نسبت به ثبت‌‌نام اقدام نکرده‌اند، توصیه می‌شود در این مهلت تمدید شده و حداکثر تا ساعت 24 روز شنبه اول اسفند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه مربوط، در صورت واجد شرایط بودن نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند. توکلی یادآور شد:‌ آن‌ گروه از داوطلبانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند در این مهلت می‌توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت شده اقدام کنند.

ارائه مدرک دانشگاهی جعلی
با مهر وزارت علوم!
وزیر علوم با بیان اینکه برخی موسسات آموزش عالی حتی با جعل مهر وزارت علوم مدرک دانشگاهی صادر می‌کنند، از عزم جدی این وزارتخانه در برخورد با تخلفات مؤسسات آموزشی خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه 76 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در این باره گفت: برخی از موسسات آموزشی بدون داشتن حتی یک عضو هیأت علمی به پذیرش دانشجو مبادرت می‌کنند. وی افزود: برخی موسسات آموزش عالی حتی با جعل مهر وزارت علوم مدرک دانشگاهی صادر می‌کنند که عزم جدی داریم با این تخلفات برخورد کنیم. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در ابتدای پذیرش مسؤولیت وزارت علوم، هر روز شاهد بودم که یک یا چند دانشگاه به لیست موسسات آموزش عالی افزوده می‌شود در حالی که پیش از این وزارت علوم از وجود برخی از این موسسات بی‌خبر بوده است.

جزئیات هوشمندسازی
کارت‌های ملی
«سازمان ثبت احوال کشور در قالب برنامه‌ای 3 ساله از ابتدای سال 1395 تمام کارت‌های شناسایی ملی را به کارت هوشمند ملی تبدیل می‌کند». حمیدرضا یغمایی، مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال با بیان این مطلب گفت: کارت‌های شناسایی ملی (نمونه قدیم) همچنان اعتبار دارند و دارندگان این کارت‌ها نیازی به تعویض آنها ندارند.  یغمایی به ایرنا عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در قالب برنامه‌ای 3 ساله از ابتدای سال 1395 تمام کارت‌های شناسایی ملی را به کارت هوشمند ملی تبدیل می‌کند. وی تاکید کرد: صاحبان کارت‌های شناسایی ملی که اعتبار کارت آنها خاتمه یافته است براساس اطلاعیه‌های سازمان ثبت احوال که اعلام خواهد شد به تدریج برای تعویض کارت خود اقدام خواهند کرد. مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: طرح آزمایشی کارت هوشمند ملی نخستین بار از سال 91 اجرا شد و به صورت عمده از سال94 تاکنون نزدیک به 6 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است. به گفته یغمایی، تا پایان سال جاری نیز شمار کارت‌های هوشمند ملی به 7 میلیون عدد خواهد رسید ضمن اینکه در زمان حاضر جامعه هدف برای کارت هوشمند ملی کسانی هستند که هیچگونه کارتی ندارند. گفتنی است، واجدان شرایط دریافت کارت ملی می‌توانند از طریق سامانه www.ncr.ir پیش ثبت‌نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دهند.


Page Generated in 0/0059 sec