printlogo


کد خبر: 153891تاریخ: 1394/11/29 00:00
اخبار

فاصله آثار جشنواره تجسمی فجر با نگاه مردم!
«محمدحسین نیرومند» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که از پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر است درباره آثار به نمایش درآمده در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا هنر تجسمی ایران دیده و آثار و تجربه‌های جدیدی به نمایش گذاشته شود اما مشکل اصلی این است که حضور مردم در این نمایشگاه‌ها پررنگ نیست و مردم هم با آن ارتباط ندارند. وی افزود: پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها از فرصت برگزاری نمایشگاه برای آشتی دادن مردم با هنر تجسمی استفاده کنند تا ذائقه مردم را نسبت به این هنر تغییر دهند. از جمله اتفاق‌هایی که باید بیفتد این است که این آثار به زندگی مردم وارد شود.  نیرومند یادآور شد: در این عرصه تا برپایی نمایشگاه خوب پیش می‌رویم و اشکال اساسی زمینه‌سازی ارتباط مردم با نمایشگاه است بعد هم پرونده بسته می‌شود تا سال آینده و نمایشگاهی دیگر!  نیرومند افزود: تصور کلی‌ام این است که سال‌هاست هنر در همه رشته‌ها درجا می‌زند و پیشرفت ویژه‌ای نمی‌بینیم. علتش هم این است که آن تلاش فکری و مبانی هنری که باید در زمینه آثار هنری باشد، کم شده است.  وی افزود: در مجموع نوعی سرگشتگی و پریشان‌حالی در آثار هنری جشنواره تجسمی  و همچنین فیلم فجر دیده می‌شود.  گفتنی است هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از تاریخ ۹ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اسفندماه ادامه دارد.

تجلیل از محمدرضا سرشار قصه‌گوی کودکانه‌های رنگین
محمدرضا سرشار، نویسنده و قصه‌گوی سال‌های دور در دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان تجلیل شد. در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی که با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و فراهم کردن امکان دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان بویژه نابینایان به کتاب‌های صوتی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، «نوربرت کوبر» قصه‌گوی بین‌المللی هدیه سرشار را در این مراسم اهدا کرد.  در این مراسم صادق کرمیان، مدیر فرهنگی- هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار با بیان اینکه قصه‌ها و لالایی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از شیرینی‌های دوران نوجوانی هر یک از ما است، اظهار داشت: در جامعه کنونی و در زندگی امروزین ما تغییر سبک زندگی و اشتغال‌ها شرایط را طوری رقم زده که پدر و مادرها هم کمتر برای فرزندان‌شان قصه می‌گویند.  در ادامه این مراسم مجید طراحی مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری پیام دکتر صلاحی، رئیس سازمان را قرائت کرد. حجت‌الاسلام ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز طی سخنانی به یکپارچگی کتابخانه‌های شهرداری تهران با مدیریت یکسان اشاره کرد و از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال خبرداد. در ادامه مراسم نوبت به محمدرضا سرشار رسید که طی سخنانی گفت: خدا را شکر می‌کنم که خاطرات خوشی در گوشه‌ای از ذهن مردم سرزمینم کاشته‌ام. این توفیقی بدون استحقاق برای من بوده است.

کنایه بهروز شعیبی به داوران جشنواره فجر
آنهایی که اسلحه داشتند  حذف را انتخاب کردند
نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سیانور» ساخته بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی روز سه‌شنبه در دانشگاه تهران همراه با نمایش فیلم با حضور بهروز شعیبی و پدرام شریفی بازیگر «سیانور» برگزار شد. در این نشست بهروز شعیبی، کارگردان «سیانور» درباره داوری جشنواره فجر و حذف فیلمش گفت: متاسفانه آن کسانی که اسلحه دست‌شان بود، فکر نکردند به چه کسی نباید شلیک کنند. برای آنها حذف کردن بهترین راه بود.

جواد محقق:
آثار جدی در فضای مجازی یافت نمی‌شود
یک شاعر پیشکسوت معتقد است در فضای مجازی آثار جدی یافت نمی‌شود و آثاری که به جدیت برسند تبدیل به کتاب می‌شوند. همچنین در فضای مجازی راست و دروغ خیلی مشخص نیست، چرا که هرکس با هر رتبه و شأنی می‌تواند به این فضا ورود کند! جواد محقق افزود: آثار مکتوب بسیاری است که باید فرصت داشته باشم تا آنها را بخوانم و اگر وارد فضا و شبکه‌های اجتماعی مجازی شوم زمان زیادی را از دست می‌دهم و دیگر وقتی برای مطالعه جدی نخواهم داشت به همین دلیل هم ترجیح می‌دهم وقت خود را با کتاب پر کنم. در واقع نسل ما، نسل کاغذ کاهی است.
 


Page Generated in 0/0056 sec