printlogo


کد خبر: 153892تاریخ: 1394/11/29 00:00
رویدادها

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در اختتامیه «کتاب و زندگی»
در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» که با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار خواهد شد از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل می‌آید.  خانواده‌های شهیدان سردار همدانی و سردار سیاح طاهری از جمله خانواده‌هایی هستند که در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در این مراسم همچنین جمعی از هنرمندان از جمله امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی و برخی عوامل که در تیزر سینمایی کتاب «دختر شینا» حضور داشتند نیز حاضر خواهند بود. همچنین به 5 نفر از کسانی که تصاویرشان در اینستاگرام مسابقه به‌عنوان تصاویر برگزیده انتخاب شده است به رسم یادبود هدیه و لوح تقدیری به امضای نویسنده و فرزندان شهید ابراهیمی اهدا خواهد شد.  سومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار شد. «دختر شینا» به قلم بهناز ضرابی‌زاده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و تاکنون حدود 180 هزار نسخه آن به فروش رسیده است. مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی»، شنبه اول اسفند ساعت 16 در محل حوزه هنری برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان در این مراسم آزاد است.

پاره شدن سیم ساز در اجرای جشنواره موسیقی فجر!
جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و کوارتت زهی لایپزیک از کشور آلمان در هفتمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر ضمن اجرای چند قطعه کلاسیک، اثری از لوریس چکناواریان، آهنگساز پیشکسوت کشورمان را نیز ارائه کرد. اعضای کوارتت زهی لایپزیک که طی روزهای گذشته در حمام وکیل شهر شیراز و خانه هنرمندان تهران نیز کنسرتی را برگزار کردند، بعد از اتمام پیش‌اجرای کنسرت‌شان با ورود به صحنه قطعاتی از موتزارت و بتهوون را به مخاطبان ارائه دادند سپس به اجرای چند قطعه کلاسیک از آهنگساز بزرگ موسیقی پرداختند.  یکی از نکات جالب توجه اجرای کوارتت زهی لایپزیک که مورد پسند مخاطبان ایرانی قرار نگرفت پاره شدن سیم ساز ویولن بود که منجر به ایجاد وقفه‌ای کوتاه در برنامه شد و نوازنده مجبور شد برای ترمیم این وضعیت اجرا را قطع کند، جالب توجه‌تر اینکه در بخش دیگری از اجرا نیز سیم ساز ویولن‌سل نیز پاره شد تا اجرای برنامه دوباره متوقف شود.  همچنین در هشتمین روز از برگزاری این جشنواره گروه موسیقی «کامکارها» به سرپرستی هوشنگ کامکار در برج میلاد به اجرای برنامه پرداختند که برنامه‌شان مانند همیشه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وزیر ارشاد فیلم سیاسی «لانتوری» را قرآنی خواند!
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌ویکمین مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در تالار وحدت پس از اینکه در وصف فصاحت و بلاغت قرآن سخن گفت، رجعتی هم به جشنواره فیلم فجر داشته و طی سخنانی تعجب‌برانگیز گفت: سجاده انداختن و قرآن خواندن در فیلم کفایت نمی‌کند بلکه باید فضایل اخلاقی که قرآن ترسیم کرده را در فیلم‌ها نمایش دهیم، مثلا در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم‌هایی داشتیم که به مقوله بخشش پرداخته بودند. صورت دختر جوانی مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود و او در ثانیه‌های آخر، فرد محکوم به قصاص را بخشید. این معارف قرآنی است. در جایی هم باید قصاص را ترویج کنیم تا مجریان بدانند باید کیفر ببینند. اشاره علی جنتی به فیلم سیاسی «لانتوری» بود که بارها در آن به اقشار مذهبی و بخشی از جناح سیاسی طعنه‌هایی روا شده بود! همچنین رضا درمیشیان، کارگردان این فیلم پیش‌تر «عصبانی نیستم» را ساخته بود که به دلیل حجم توهین‌های سیاسی توقیف شد.

«دیرین دیرین» سراغ انتخابات رفت
محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده انیمیشن «دیرین دیرین» از تولید ۵ قسمت از این مجموعه با موضوع انتخابات و دعوت به حضور آگاهانه مردم در انتخابات پیش‌رو خبر داد.  وی افزود: انیمیشن «دیرین دیرین» مجموعه‌ای از داستانک‌های طنز است که نگاه ویژه‌ای به موضوعات اجتماعی دارد و با توجه به در پیش بودن انتخابات تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از انیمیشن «دیرین دیرین» را به این موضوع اختصاص دهیم. این مجموعه به منظور دعوت مردم به حضور آگاهانه در انتخابات طراحی شده  است. در این مجموعه موفق، محمد ابوالحسنی تهیه‌کنندگی، علی درخشی کارگردانی و محمدرضا علیمردانی گفتار متن انیمیشن‌ها را انجام می‌دهند.


Page Generated in 0/0066 sec