printlogo


کد خبر: 153893تاریخ: 1394/11/29 00:00
هفته بیست‌ویکم لیگ برتر و اوج حساسیت در صدر جدول
هفته‌ای برای حضور هواداران در ورزشگاه

روز نخست از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم آبی تهران و خوزستان امید به عملکرد سایپا و کشیدن ترمز پرسپولیس توسط این تیم دارند تا نفس راحتی بکشند. پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر که به نظر می‌رسد از حیث جذابیت و هیجان کمی بهتر از دوره‌های گذشته است به هفته بیست‌ویکم رسیده و تیم‌های مدعی در تلاش برای فاصله گرفتن از تعقیب‌کنندگان هستند و در انتهای جدول هم تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا تیم‌های فانوس به دست از منطقه خطر فرار کنند.  رقابت‌های هفته بیست‌ویکم روزهای پنجشنبه و جمعه در شرایطی پیگیری خواهد شد که تعقیب و گریز در صدر جدول وارد مرحله جدیدی شده و استقلال تهران پس از هفته‌ها صدرنشینی بالاخره جایش را به همنام خوزستانی داد. حالا این دو تیم یک تعقیب‌کننده جدی دارند که ممکن است در همین هفته برایشان مشکل‌ساز شود. پرسپولیس که روزهای ابتدایی لیگ را با قعرنشینی آغاز کرده بود حالا به یکی از مدعیان جدی قهرمانی تبدیل شده است.  شاگردان برانکو حالا تعقیب‌کننده خطرناک دو استقلال هستند و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند خود را به صدر جدول هم برسانند. روز پنجشنبه دو تیم بحران‌زده در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. تراکتورسازی که با امیر قلعه‌نویی هنوز روز خوش ندیده میزبان سپاهانی است که این روزها حال و روز خوبی ندارد و با روی کار آمدن استیماچ هم روندش بهتر نشده و اوضاع بدتری هم پیدا کرده است. امیر قلعه‌نویی که به تبریز رفته بود تا نتایج بد اولیویرا را جبران کند و تیم پرمهره تبریزی را به بالای جدول برساند، در بازی‌های اخیر نه‌تنها قدمی رو به جلو برنداشته بلکه تراکتور را به قعر جدول هم سرازیر کرده است. درست مانند کاری که استیماچ با سپاهان کرده. او هم قرار بود نتایجی بهتر از فرکی بگیرد اما حالا اوضاع سپاهان را بحرانی و پرحاشیه کرده است. سایپا هم که نوسان زیادی داشته این بار باید به دیدار یکی از بهترین تیم‌های لیگ پانزدهم برود.  پرسپولیس تیمی است که حریف نارنجی‌ها خواهد بود و قطعا به چیزی کمتر از 3 امتیاز هم فکر نمی‌کند. شاگردان برانکو حالا خود را در قد و قواره صدرنشینی می‌دانند و برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کنند. اما چشم امید دو استقلال تهران و خوزستان به سایپاست تا ترمز پرسپولیس را بکشد و برای یک هفته هم که شده پرسپولیس را از جمع بالانشینان دور کند.  با این حال برانکو خوب می‌داند که از دست دادن این امتیازات می‌تواند قهرمانی را از تیمش بگیرد، برای همین با تمام توان شاگردانش را آماده شکست سایپا خواهد کرد.
سوشا شماره یک می‌شود
سرانجام بهترین خبر ممکن برای برانکو مخابره شد و آن بخشیده شدن سوشا مکانی بود. همانطور که قبلا در بولتن نیوز به آن اشاره کردیم سرمربی پرسپولیس همه توانش را به کار بسته بود تا سوشا محرومیتش را پشت سر بگذارد. بازی با فولاد که تمام شد پس از صحبت‌های برانکو در رختکن او لوبانف را به گوشه‌ای برد و با او صحبت کرد. کسی از محتوای صحبت آنان اطلاعی ندارد اما یکی از بازیکنان در این مورد به بولتن‌نیوز گفت: گویا برانکو چندان از خروج‌های این گلر اصالتا روس راضی نیست و اعتقاد داشت خطای او در نیمه نخست روی فشنگچی شاید منجر به اخراج و اعلام پنالتی می‌شد. از این رو سرمربی قرمزها که برخلاف دیگر مربیان سابق پرسپولیس هرگز هیچ بازیکنی را مقابل اصحاب رسانه خراب نمی‌کند، در مورد عملکرد لوبانف هیچ حرفی نزده است. اما نه برانکو و نه مربی دروازه‌بانان پرسپولیس از عملکرد این گلر راضی نیستند و از این رو سرمربی قرمزها مرتب از طاهری می‌خواست هرچه زودتر حکم پایان محرومیت سوشا را از قاضی پرونده بگیرد. این اتفاق سرانجام روز دوشنبه رخ داد و سوشا مکانی از این به بعد می‌تواند بدون هیچ مشکلی در مسابقات رسمی درون درواره پرسپولیس قرار بگیرد. از این رو اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از همین بازی مقابل سایپا، دوباره سوشا به عنوان مرد شماره یک پرسپولیس در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. لوبانف که چند ماهی می‌شود دور از میدان مسابقه بوده در عمل نشان داده که نوع گلری‌اش به درد فوتبال ایران نمی‌خورد. او بیشتر مرد روی خط دروازه است و این برای فوتبال ما که بیشتر تیم‌ها با سانتر از جناحین و ضربات ایستگاهی فکر باز کردن دروازه حریفان هستند خوب نیست.  برانکو بعد از چند بازی متوجه این موضوع شد و در بازی با فولاد به این گلر دستور داد وظیفه دارد برای جمع کردن توپ‌های پشت مدافعان جلوتر بیاید اما لوبانف در نیمه نخست با زدن پای فشنگچی نشان داد که دلیل جلو نیامدنش همین عدم تسلطش هنگام تک به تک شدن است. به عقیده کارشناسان داوری، در آن صحنه لوبانف روی بازیکن فولاد خطای پنالتی مرتکب شد که مستحق دریافت کارت قرمز هم بود. اگر این اتفاق رخ می‌داد چه بسا پرسپولیس بازی برده را در نهایت می‌باخت اما حالا محرومیت سوشا مکانی لغو شده و برانکو به‌راحتی می‌تواند دوباره به او اعتماد کند.
برانکو: پرسپولیس بیشترین ضربه را از داوری خورده است
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از بازی با سایپا اظهار کرد: شما می‌دانید که یک بازی سخت در انتظار ما است. سایپا تیمی است که بسیار با ثبات بازی می‌کند و تا اینجا هم در بالای جدول قرار دارد و تنها یک امتیاز از ما کمتر دارد. بازیکنان سایپا چند سال است با هم بازی می‌کنند. آنها نکونام را از دست داده‌اند ولی آندرانیک تیموریان را جذب کرده‌اند. پس طبیعی است که چه کار سختی خواهیم داشت.  سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه مهدی طارمی و رضا خالقی‌فر را در اختیار ندارد، گفت: سایر بازیکنان در رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی هستند. جا دارد بار دیگر از هواداران تشکر کنم که ما را تشویق کردند.  برانکو درباره اینکه آیا برای کارت‌های زرد غیر فنی بازیکنانش جریمه در نظر دارد یا خیر بویژه اینکه کارت طارمی مشکوک بوده است، گفت: کار طارمی غیرحرفه‌ای بود و طبیعی است که جریمه می‌شود ولی قطعا این کارش را عمدا انجام نداده است چون این کارت را در دقیقه ۸ گرفت و نمی‌تواند عمدی باشد.  وی درباره ضعف خط دفاع پرسپولیس تاکید کرد: با شما موافق نیستم. ما به هر حال گل خورده‌ایم ولی اینها دلیل ضعف خط دفاعی ما نیست. در آخرین بازی مقابل فولاد اهواز این تیم یک شانس هم روی دروازه ما نداشت. در بازی با ذوب‌آهن هم روی دو سانتر حریف یک پنالتی گرفتند و یک گل هم زدند. گل دوم سپاهان هم توپ جلوی پای مهاجم این تیم افتاد.  سرمربی پرسپولیس درباره صدور مجوز بازی سوشا مکانی و اینکه آیا وی دروازه‌بان اول این تیم خواهد بود یا خیر، گفت: سوشا الان در رقابت برای دروازه‌بانی اول بین ۱۸ نفر است.  برانکو درباره اینکه آیا برای خنثی کردن حملات سایپا برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت: سایپا حملات بسیار خطرناکی دارد. سه مهاجم به علاوه تیموریان که او هم تهاجمی است. این یک خطر بالقوه برای ما خواهد بود.  سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بعضی از مربیان عنوان کرده‌اند اشتباهات داوری به نفع یک تیم رقم می‌خورد، گفت: ما فقط روی بازی خودمان تمرکز کرده‌ایم. من، بازیکنان و باشگاه تمرکزمان را روی کارمان گذاشته‌ایم و با اطمینان کامل به داور به میدان می‌رویم. پرسپولیس در این فصل بیشترین ضربه را از اشتباهات داوری خورده است ولی ما آن را عمدی نمی‌دانیم. انتظار داریم تا آخر فصل هم همین روند ادامه داشته باشد.  برانکو درباره اینکه آیا حاضر است با همین اشتباهات داوری در داربی بازی کند یا ترجیح می‌دهد این مسابقه را داور خارجی قضاوت کند، گفت: من در دو داربی حضور داشتم. داوران عملکرد عالی داشتند. قبول داریم اشتباهات هست ولی اعتقاد داریم تمام این اشتباهات، اشتباهات انسانی است و عمدی نیست. در آخرین داربی هم که بازی کردیم، داور عالی بود.
پنجشنبه ۲۹ بهمن
- تراکتورسازی- سپاهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام تبریز
- سایپا- پرسپولیس، ساعت ۱۶، ورزشگاه آزادی
- ذوب‌آهن- فولادخوزستان، ساعت ۱۶، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
جمعه ۳۰ بهمن
- سیاه‌جامگان- پدیده، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
- استقلال اهواز- نفت‌تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز
- ملوان انزلی- راه‌آهن، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
- صبای قم- استقلال خوزستان، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگام امام قم
- استقلال- گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۶، ورزشگاه آزادی
 


Page Generated in 0/0058 sec