printlogo


کد خبر: 153930تاریخ: 1394/12/1 00:00
رویدادها

حاتمی‌کیا در جمع خبرنگاران:
خدا کند به آقای ایوبی صدارت سفارت فرانسه را بدهند
ابراهیم حاتمی‌کیا نادیده گرفتن فیلمی مثل «بادیگارد» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر را برای حذف و تنبیه یک جریان فکری دانست. ابراهیم حاتمی‌کیا طی سخنانی در حاشیه مراسم تجلیل از وی توسط خانواده‌های شهدا گفت: من می‌شنوم که آقای حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در جایی بیان می‌کند هرکس به جشنواره فجر علاقه ندارد به این جشنواره نیاید. من با شنیدن این حرف احساس کردم او خود را صاحبخانه می‌داند در حالی که من فکر می‌کنم آقای ایوبی یک مستاجر چند ساله است. خدا کند به او صدارت سفارت فرانسه را بدهند و بگذارد ما هم در عالم سینما کار خود را انجام بدهیم. حاتمی‌کیا افزود: جشنواره فجر به افرادی چون ما تعلق دارد و من خود را در میان این خانواده یکی از صاحبخانه‌ها می‌دانم. من کاری با سیمرغ ندارم، چرا که برای من سیمرغ مساله نیست. صحبت بر سر سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر است؛ سیاست‌گذاری‌ای که اکنون گرفتار شده است.

دهمین جشنواره شعر فجر
به ایستگاه پایانی رسید
مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر فجر روز شنبه اول اسفندماه برگزار می‌شود. در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد به سخنرانی خواهند پرداخت و از برگزیدگان 3 بخش این جشنواره تجلیل خواهند کرد.  دهمین جشنواره شعر فجر در طول برگزاری طی یک ماه گذشته 3 محفل شعر در خارج از ایران و در کشورهای افغانستان، لبنان و تاجیکستان برگزار و در داخل کشور نیز محفل‌هایی را در استان‌های فارس، خراسان شمالی، قم، تهران، کرمان و همدان برگزار کرد. نامزدهای دریافت این جایزه نیز به شرح زیر اعلام شده‌اند.
بخش درباره شعر
«آتش پارسی» اثر حمید یزدانپرست، «از هفت پیکر تا هشت بهشت» اثر محمد جعفر محجوب، «مکتب هرات و شعر فارسی» اثر حسن نصیری‌جامی، «نجوم قدیم و بازتاب آن در ادب پارسی» اثر عباس ماهیار و «نگاهی به شعر سنتی معاصر» اثر فضل‌الله رضا.
بخش شعر بزرگسال
 «بادام هزاره‌ها» اثر محمدشریف سعیدی، «پورتره» اثر هرمز علیپور، «دوقدم مانده به خاکستر» اثر تیرداد نصری، «سپیده‌خوانی روز» اثر مفتوم امینی، «سکته سوم» اثر رضا بروسان، «سکوت، فرفره‌ای کوچک بود که در باد می‌چرخید» اثر احمدرضا احمدی، «سیبی از باغ زمستان» اثر جعفر درویشیان، «لحظه جهان» اثر قربان ولیئی، «آثار هوشنگ چالنگی»، اثر هوشنگ چالنگی و «مجموعه غزل پریخوانی» اثر امیرحسین اللهیاری.
بخش شعر کودک و نوجوان
«حال غنچه خوب است» اثر غلامرضا بکتاش، «قد سر سوزن» اثر ناصر کشاورز، «قصه نمایش کودکان» اثر مهری ماهوتی، «هر گلابی یک چراغ» اثر کمال شفیعی، «هی بس هی بس» اثر سعید موسوی‌زاده، «یک قاچ هندوانه» اثر زهرا داوری و «یک قوری پر از غور» اثر مریم هاشم‌پور.  

فرش قرمز در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برپا می‌شود
در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای نخستین‌بار فرش قرمز پهن می‌شود. این مراسم روز شنبه اول اسفندماه ساعت 19 با حضور هنرمندان، مسؤولان و اهالی رسانه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. در روزهای اخیر از برگزاری جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر اجراهای قابل توجهی صورت یافت که بَلَکه سیسُکو از هنرمندان صاحبنام کشور مالی چهارشنبه ۲۸ بهمن در هشتمین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با معرفی ساز «کورا» شب خاطره‌انگیزی را برای علاقه‌مندان موسیقی ملل رقم زد. این ساز که یکی از جالب توجه‌ترین و عجیب‌ترین سازهای معرفی شده برای تماشاگران جشنواره بوده است، دارای پیچیدگی‌های ساختاری جالبی بود که از فضای خروجی آن به لحاظ صدادهی نواهای سه‌تار، تار، چنگ، گیتار و سازهای مشابه به طور همزمان شنیده می‌شد. همچنین اجرای کنسرت پاپ احسان خواجه‌امیری در میان تشویق گسترده حضار و با نورپردازی ارزنده‌ای همراه بود و در این میان مردم درخواست اجرای قطعه «آزاد آزادم» را داشتند که او این درخواست را رد کرد و گفت:« شعر این آهنگ یادم نیست. اینجا پر از خبرنگار است و حقیقتا می‌ترسم اجرا کنم!» جشنواره موسیقی فجر در حالی به نقطه پایان نزدیک شده که غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از جشنواره از موارد ابهام برانگیز بوده است!
 


Page Generated in 0/0054 sec