printlogo


کد خبر: 153934تاریخ: 1394/12/1 00:00
اخبار

واکنش نرم وزیر ورزش
 به بی‌ادبی سعودی‌ها
عربستانی‌ها همچنان روی مواضع سیاسی خود پافشاری می‌کنند و می‌گویند اجازه نمی‌دهند تیم‌هایشان به ایران سفر کنند. محمود گودرزی، وزیر ورزش ایران در این باره می‌گوید: «ما چند روز قبل جلسه‌ای را با شرکت همکاران‌مان در وزارت امور خارجه، مسؤولان فدراسیون و همین‌طور سرپرست باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند، برگزار کردیم. در آنجا تبادل نظر شد. موضع ما این است که عربستانی‌ها بویژه مسؤولان فدراسیون فوتبال‌شان، از دخالت دادن سیاست در فعالیت‌های ورزشی پرهیز کنند چون این رفتار مغایر با روح المپیک، اساسنامه فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های بین‌المللی است. نباید فوتبال را سیاسی کنند تا در فضایی آرام برگزار شود».

آغاز به کار منطقه آسیای مرکزی
با مجوز کفاشیان
در صورت تایید اعضای گروه AFC در منطقه آسیای میانه از جمله رئیس این منطقه، دبیرخانه آسیای میانه به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس AFC هفته گذشته همزمان با برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا راهی تاشکند ازبکستان شد. کفاشیان که رئیس منطقه آسیای مرکزی (آسیای میانه) محسوب می‌شود قرار است در این سفر، دبیرخانه این منطقه را که در حال حاضر به صورت غیررسمی در تاشکند ازبکستان اداره می‌شود تایید کرده تا دبیرخانه آسیای میانه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند. در حال حاضر دبیرکل فدراسیون فوتبال ازبکستان که دبیرکل منطقه آسیای میانه نیز محسوب می‌شود در خارج از ازبکستان به سر می‌برد و قرار است با بازگشت وی، اعضای گروه AFC در منطقه آسیای میانه از جمله کفاشیان این دفتر را مورد بررسی قرار داده تا در صورت تایید اعضای گروه از جمله رئیس این منطقه، دبیرخانه آسیای میانه به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

پیشنهاد عجیب یک تیم چینی به رونی
کاپیتان تیم‌ملی انگلیس با پیشنهادی به ارزش هفتگی 500 هزار پوند از تیم شانگهای شنهوا مواجه شده است.وین رونی همچنان 2 سال از قراردادش با شیاطین باقی مانده اما به گزارش میرر، چینی‌ها حاضرند مبلغ هنگفتی برای وسوسه کردن او بپردازند.  مسؤولان منچستریونایتد برای تمدید قرارداد رونی پیشنهادی 27 میلیون پوندی را ارائه داده‌اند اما شایعات بر این اساس است که طرف چینی می‌خواهد با قراردادی 3 ساله و به ارزش هفتگی 500 هزار پوند رونی را به یکی از پردرآمد‌ترین بازیکنان فوتبال دنیا تبدیل کند.

کشف دلیل عصبانیت کی‌روش
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که باید تمرکزش روی برنامه‌ریزی فنی برای تیمش باشد به دنبال این است تا دست به دامن شهردار و سایر مسؤولان شود. پرسش این است که آیا این جزو وظایف سرمربی است؟ افشین پیروانی که مدیر تیم‌ملی بزرگسالان ایران بود و به خاطر برخی مشکلات استعفا کرد به نکته‌ای اشاره کرد که با استناد به آن می‌توان به کی‌روش حق داد که برخی اوقات عصبانی شود.  پیروانی اعلام کرد کی‌روش برای رفع مشکلات مالی تیم‌ملی ایران دست به دامان قالیباف شده است. در تعریف سرمربی تیم‌ملی، دنبال پول دویدن برای فدراسیون فوتبال و دنبال زمین چمن دویدن برای تمرین دادن تیم وجود ندارد.  سرمربی وظیفه دارد از امکانات یک کشور یا یک باشگاه استفاده کند و تیمش را به اوج آمادگی برساند اما ما چه کرده‌ایم که امروز کی‌روش به دنبال سفیر، وکیل و شهردار می‌گردد تا امکانات اولیه را برای تمرین دادن تیمش به دست آورد؟ آیا او موظف است چنین کند؟ آیا رابطه ما با کی‌روش معکوس نیست؟ شاید پاسخ منتقدانی که به درستی می‌گویند کی‌روش از نظر اخلاقی این روزها خوب نیست در همین چند جمله پیدا شود. او بیشتر از وظیفه‌اش در حال کار کردن است و تمرکز خودش را از دست داده است. در مواجهه با عدم اتحاد ما در حمایت از تیم‌ملی دچار دلخوری و تعجب شده است، او به پیرامونش که می‌نگرد، مربیانی را می‌بیند که بیهوده به او حمله می‌کنند، به دستمزد او ایراد می‌گیرند و به او کمک نمی‌کنند که امکاناتش را به دست آورد. شاید او تیمش را با تیم امید مقایسه می‌کند که اردوهایش کامل بود و پول زیاد هم آورده بود. شاید کی‌روش درک نمی‌کند که چرا باید با دو تیم‌ملی دو برخورد کاملا متضاد در یک کشور وجود داشته باشد.شاید گاهی هم باید به او حق بدهیم عصبانی باشد البته که بی‌اخلاقی پدیده‌ای مذموم است و نکوهیده و مورد تایید هیچکس هم نیست اما انگار هر معلولی علتی هم دارد.
 


Page Generated in 0/0058 sec