گروه اجتماعی: «میلیاردها تومان پول درباره مطالعه دریاچه ارومیه گرفتهاند و همچنان شاهد احیای کامل آن نیستیم». محمدباقر صدوق، مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: محیط زیست باید به فکر مشکلات گرم شدن زمین و گرم شدن منطقه باشد که یکی از علتهای آن نیز استفاده از سوختهای فسیلی است و خودروها در این فرآیند یکی از بیشترین مشکلات را ایجاد میکنند.صدوق به تسنیم عنوان کرد: متاسفانه در زمینه زیست محیطی به سمت توسعه ناپایدار میرویم و هیچکس پاسخگو نیست، چرا که بیشتر بهدنبال سیاسیکاری هستند. به گفته وی، شاهدیم که در عرصه محیط زیست از کلمه توسعه پایدار سوءاستفاده صورت میگیرد و این واژه به معنای ماندگاری و بهرهوری است که از آن بهره نامناسب برده میشود. مدیرکل اسبق محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: نمونه بارز توسعه ناپایدار در احیای دریاچه ارومیه است؛ دریاچه ارومیه احیا نمیشود مگر آنکه آب بهآن ورود یابد و مطالعه درباره آن کافی است و باید کار عملیاتی انجام شود. صدوق تأکید کرد: متأسفانه میلیاردها تومان پول درباره مطالعه این دریاچه گرفتهاند و همچنان شاهد احیای کامل آن نیستیم و باید درباره دریاچه ارومیه همان رویکرد عملیاتی جاری شدن آب انجام پذیرد. وی تصریح کرد: درباره بنزینها هم اطلاع میدهند که یورو 4 است و قصد یورو 5 شدن بنزینها را دارند اما آیا بنزینی که گرفته میشود، یورو 4 است؟ یا خودروها سیستم یورو 4 را دارند؟ این کارشناس مسائل محیط زیست تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی خودروها با سیستم کاربراتوری در حال تردد در شهر هستند.