printlogo


کد خبر: 153942تاریخ: 1394/12/1 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد
مردم هم هواپیمای نو نیاز دارند  هم اتوبوس نو
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نسبت به سخنان رئیس‌جمهور در دفاع از خرید هواپیما و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی واکنش نشان داد. به گزارش «وطن امروز»، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با استناد به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مردم ایران مستحق ناوگان کهنه و فرسوده حمل‌ونقل نیستند، گفت: ملت بزرگ ایران، استحقاق بهترین‌ها را دارند و باید از ناوگان ریلی، زمینی و هوایی ایمن، مدرن و پیشرفته برخوردار باشند. حقانی افزود: 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی و 100 درصد ناوگان مینی‌بوسرانی تهران فرسوده و آلاینده‌اند و نیازمند نوسازی، از این رو هر چند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی ضروری است اما نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری بویژه اتوبوسرانی ضروری‌تر است. وی با اشاره به اینکه همان‌طور که مردم ما مستحق استفاده از هواپیماهای فرسوده و کهنه نیستند، شایسته استفاده از اتوبوس‌های اسقاطی و از رده خارج هم نیستند، اظهار داشت: اگر قائل به این موضوع هستیم که مردم ما استحقاق سوار شدن هواپیماهای نو را دارند،  باید بپذیریم که شایستگی سوار شدن اتوبوس‌های نو را نیز دارند.

شناسایی 40پاتوق معتادان در پایتخت
در حال حاضر 40 پاتوق و محل تجمع معتادان در تهران وجود دارد و 711معتاد شهرستانی در طول اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند. علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گزارش‌هایی درباره وضعیت نابسامان پیاده‌راه 17 شهریور اظهار داشت: در حال حاضر 40 پاتوق و محل تجمع معتادان در تهران وجود دارد که یکی از این مراکز، در حاشیه میدان امام حسین (ع) است. وی با تأکید بر ساماندهی این مراکز و تلاش برای جمع‌آوری معتادان در هفته‌های گذشته به تسنیم گفت: در هفته‌های گذشته 5 هزار و 400 نفر در تهران جمع‌آوری شدند که پس از غربالگری، 4هزار و 333 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان 160 تبعه خارجی وجود داشتند، افزود: در میان این معتادان، 711 نفر معتاد شهرستانی نیز شناسایی شدند که در این راستا، اقدامات لازم در حال پیگیری است.جزینی در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمات قبلی برای بازگرداندن معتادان شهرستانی به شهرهای خود، همچنان پابرجا خواهد بود یا خیر؟ بیان داشت: در حال حاضر به دنبال رایزنی با مقامات قضایی به منظور اعطای مجوز برای بازگرداندن این معتادان به شهرهای خود هستیم. وی خاطرنشان کرد: بازگرداندن معتادان شهرستانی متجاهر دستگیر شده در تهران به هیچ وجه به معنای تبعید آنها نیست.

برگزاری چهارمین جشنواره مدرسه عشق
چهارمین جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری بسیج کشور با عنوان «مدرسه عشق»با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی بسیج مستضعفین، خانواده شهدا، هنرمندان و بسیجیان منتخب کشور در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد. به گزارش «وطن امروز» سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم اظهار داشت: جشنواره‌ای که 12 هزار اثر برای آن ارسال شده است قطره کوچکی از  دریای عظیم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مردم کشور ما است. ما باید هنر را از انحصار افراد زیاده‌خواهی که مسیر آنها از مسیر انقلاب و ارزش‌های کشور جداست بیرون بیاوریم و اجازه بدهیم جوانان کشور خود را در این عرصه بیش از پیش نشان بدهند. سردار نقدی خاطرنشان کرد: باید جوانان کشور در این عرصه‌ها ورود کنند تا باندها و مافیاهای ثروت و قدرت نتوانند ظرفیت‌های فرهنگی و فرصت‌های فرهنگی را به نفع خود مصادره کنند. وی عنوان کرد: از دستگاه‌هایی که مسؤول هستند و امکانات و بودجه کشور برای توسعه فرهنگ را در اختیار خود دارند می‌خواهیم به  ظرفیت‌های جوان نگاه کنند و ارزش آنها را بدانند و از آنها به عنوان برگ برنده در مقابل تمامیت‌خواهان استفاده کنند و کار هنر کشور را با سرعت بیشتر پیش ببرند.


Page Generated in 0/0054 sec