printlogo


کد خبر: 153963تاریخ: 1394/12/1 00:00
چهارگوشه

پاپ: ترامپ مسیحی نیست
ترامپ: شرم بر پاپ
رهبر کاتولیک‌های جهان سخنان ترامپ درباره مهاجران خارجی در آمریکا را محکوم کرد و گفت بعید می‌داند نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک مسیحی باشد. ترامپ در یک سخنرانی تبلیغاتی گفته بود در صورتی که به کاخ سفید برسد یک دیوار بزرگ در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از هجوم خارجی‌ها به آمریکا خواهد ساخت. وی گفته است مهاجران غیرقانونی در آمریکا باید هرچه زودتر اخراج شوند و حق زندگی در آمریکا را ندارند. به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس هم که در حال حاضر در مکزیک به سر می‌برد در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «کسی که چنین درباره ساخت یک دیوار در مقابل انسان‌ها فکر می‌کند نمی‌تواند یک مسیحی باشد». اما میلیاردر جنجالی آمریکایی نیز به پاپ حمله کرد و گفت: «شرم بر پاپ! اگر واتیکان توسط داعش مورد حمله قرار گیرد، آن وقت فرانسیس آرزو می‌کند ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد».

احتمال استعفای لاوروف
برخی منابع دیپلماتیک به روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کردند اطلاعاتی از مسکو، پایتخت روسیه دریافت کرده‌اند که از احتمال استعفای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه حکایت دارد.  این منابع گفتند لاوروف از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواسته است با درخواست استعفای او موافقت کند. این منابع دلیل تصمیم لاوروف برای کناره‌گیری از سمتش را اعلام نکرده‌، در عین حال خاطرنشان کردند پوتین طی چند روز آینده درباره این درخواست تصمیم می‌گیرد.

آغاز تحقیقات علیه پسر اردوغان در ایتالیا
به دنبال شکایت یکی از بازرگانان ترکیه علیه بلال، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، مقامات ایتالیایی تحقیقاتی را درباره وی به اتهام پولشویی آغاز کردند.  مقامات ایتالیایی در پاسخ به درخواست هاکان اوزان، بازرگان ترک مبنی بر انجام تحقیقات درباره مبالغ مالی فراوانی که بلال به ایتالیا منتقل کرده است، این تحقیقات را آغاز کردند. پیش‌تر یک وکیل ایتالیایی درخواستی را به دستگاه قضایی این کشور به منظور انجام تحقیقات درباره پسر اردوغان که متهم به پولشویی است ارائه کرد.

صدها نظامی اماراتی در محاصره ارتش یمن
فرمانده نظامی انصاراﷲ با تشریح دستاوردهای بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد مأرب گفت: بیش از 500 نظامی اماراتی در شرق فرضه نهم محاصره شده‌اند. علی الحوثی، ﻋﺼﺮ ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد، نیروهای کمیته‌های مردمی یمن با کمک ارتش این کشور توانستند حمله زمینی متجاوزان سعودی را دفع و 500 نظامی اماراتی را در استان مأرب محاصره ﮐﻨﻨﺪ. وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی دستاوردهای بزرگی را در نبرد مأرب کسب کرده‌اند، به‌گونه‌ای که با تنگ کردن حلقه محاصره متجاوزان و مزدوران سعودی آنها را به وحشت انداخته‌اند. الحوثی گفت: پیشروی‌های بی‌وقفه ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب طی 24 ساعت گذشته با کشته شدن بیش از 83 تن از متجاوزان و مزدوران سعودی و انهدام 16 نفربر، 8 خودروی زرهی 2 ﺗﺎﻧﮏ همراه بود. فرمانده انصاراﷲ گفت: در وادی مخدره  و المشجح در دومین روز نبرد با مزدوران سعودی یک نفربر و 2 خودروی زرهی متعلق به آنها منهدم شد و پیشروی‌ها ادامه دارد. منابع نظامی دیگری هم گفتند 5 افسر اماراتی در تدارک یک عملیات نظامی برای شکست محاصره 500 نظامی اماراتی و مزدورانی هستند که با تجهیزات نظامی زیادی در منطقه وادی قرواد، الملح و شرق فرضه در محاصره هستند.  همزمان رئیس‌جمهور سابق یمن با انتشار بیانیه‌ای حمله ظالمانه ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به یمن را محکوم و تاکید کرد که برای نبردی 11 ساله با متجاوزان سعودی آماده است. ﻋﻠﯽ ﻋﺒﺪاﷲ‌ﺻﺎﻟﺢ در بیانیه تلویزیونی خود اعلام کرد: یمن از طرف 14 کشور که از تکنولوژی و امکانات برخوردارند، مورد حمله ظالمانه قرار گرفته است. عبداﷲ صالح با تهدید حکومت سعودی تاکید کرد انباری از سلاح در اختیار دارد که برای 11 سال کافی است. ﻋﺒﺪاﷲ ﺻﺎﻟﺢ  ضمن انتقاد از مشارکت سنگال، سودان، اردن، مصر و مغرب در تجاوزگری نظامی علیه یمن افزود: هدف از درگیری‌های جاری، ایجاد جنگ داخلی در یمن است.


Page Generated in 0/0053 sec