printlogo


کد خبر: 153989تاریخ: 1394/12/2 00:00
سلامت

همزمان با سفر استانی هاشمی مطرح شد
درخواست وزیر بهداشت
برای حل مشکلات خوزستان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان خوزستان، آن را ناکافی دانست و تغییرات آتی را مشروط به کمک سایر دستگاه‌ها و بهبود وضعیت زیرساخت‌های این استان عنوان کرد. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت ضمن اشاره به نقش مهم نظارتی سازمان‌های استاندارد و محیط‌زیست در بهبود وضعیت ریزگرد‌های استان خوزستان، به ایسنا عنوان کرد: بخش عمده‌ای از ریزگردها منشأ خارجی دارند، اما برای بخش داخلی، حداقل اقدامات مراقبتی توسط وزارت کشور، سازمان محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد که بخش نظارتی مهمی دارند، باید انجام شود. به گفته هاشمی، اگر آنها کنار ما نباشند، فقط با معلول مواجه خواهیم بود و علت را برطرف نکرده‌ایم. هر دوره بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که در پذیرش احترام‌آمیز آنها به دلیل کمبود امکانات ناتوان هستیم. بنابراین باید پیشگیری کنیم تا کسی بیمار نشود و مراجعه نکند. وی مجموع اقدامات 3 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، دزفول، آبادان و شوشتر را مثبت خواند و بیان داشت: طبق معمول من خیلی راضی نیستم و فکر می‌کنم ما باید کارنامه خیلی بهتری در خوزستان داشته باشیم.

مرگ روزانه 54 نفر در تصادفات
«مهم‌ترین حادثه‌ای که در ایام تعطیلات نوروزی نگران آن هستیم، تصادفات رانندگی است، حوادثی که در طول سال روزانه جان 54 نفر را می‌گیرد و 110 را معلول می‌کند». علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب به ایرنا گفت: بیشترین حوادثی که در ایام تعطیلات بویژه نوروز رخ می‌دهد، تصادفات رانندگی است. وی گفت: با توجه به زمان اندکی که تا ایام تعطیلات نوروز باقیمانده است، به طور قطع نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در این فرصت کوتاه،خودروها و جاده‌ها ایمن و استاندارد شوند اما می‌توانیم با اطلاع‌رسانی بموقع و اقدامات پلیسی از رانندگان بخواهیم که رانندگی مطمئن داشته باشند و حداقل عامل انسانی را کنترل کنیم. معاون وزیر بهداشت افزود: مهم‌ترین عامل خطای انسانی، سرعت بالا، توجه نکردن به قوانین و مقررات رانندگی، سبقت نابجا و خواب‌آلودگی رانندگان است. اگر مردم خودشان این مسائل را رعایت کنند، به میزان زیادی حوادث رانندگی در کشور کم می‌شود. سیاری عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد روزانه 54 نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند و 110نفر معلول می‌شوند که البته با اقدامات سازمان‌های مسؤول هر سال میزان این تلفات و جراحات کم می‌شود. معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دومین عامل حادثه‌ساز در ایام نوروز که سلامت مردم را تهدید می‌کند، مواد غذایی است که در مسیر مسافرت به مسافران عرضه می‌شود و ممکن است آلودگی داشته باشند.

جای خالی بیمه‌ها در درمان ناباروری
«ناباروری یک معضل اجتماعی جدی محسوب می‌شود که متأسفانه در کشور متولی ندارد و بیمه‌ها نیز از این بیماری حمایت نمی‌کنند.» به گزارش «وطن‌امروز»، حسن جمشیدیان، بازرس انجمن اورولوژی ایران با بیان این مطلب گفت: ناباروری یک معضل اجتماعی است و در موارد زیادی منجر به طلاق و فروپاشی خانواده‌ها می‌شود که بی‌تردید آسیب‌های گوناگونی نیز به همراه دارد. وی تأکید کرد: متأسفانه بیمه‌ها به هیچ عنوان از درمان‌های ناباروری حمایت نمی‌کنند، چرا که بیمه‌ها انجام تکنیک‌ها و روش‌های کمک باروری را یک عمل فانتزی می‌دانند و به هیچ عنوان برای این موضوع کاری انجام نمی‌دهند و مردم باید هزینه‌های سنگینی برای درمان‌شان  از جیب خود بپردازند. به گفته دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیماران نابارور در کشور متولی مشخصی ندارند در حالی که این امر به عنوان یک معضل خانوادگی و اجتماعی محسوب می‌شود، بنابراین باید از زوج‌های نابارور حمایت شود. وی  افزود: از آنجا که روش‌های درمان ناباروری گران‌قیمت هستند  دولت باید از بیمه‌ها حمایت بیشتری کند تا آنها نیز بتوانند روش‌هایی مانند میکرواینجکشن و آی یو‌ آی را تحت پوشش قرار دهند و مشکلات موجود را به حداقل ممکن کاهش دهند.


Page Generated in 0/0052 sec