printlogo


کد خبر: 153997تاریخ: 1394/12/2 00:00
رویدادها

انتشار کتابی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره‌ انتخابات
 انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه‌ انتخابات دوره‌ پنجم خبرگان رهبری و دوره‌ دهم مجلس شورای اسلامی، کتابی را با بهره‌گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) پیرامون موضوع انتخابات تدوین کرده است. این کتاب با عنوان «قطره‌ قطره تا دریا» مشتمل بر 234 نکته‌ کلیدی و گزیده در بحث انتخابات است که بعد از مجموعه‌ 9 جلدی انتخاب صالحان، توسط این ناشر وارد بازار شد. در مقدمه این کتاب آورده شده است: «انسان و نظر او در جهان‌بینی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و از اینجاست که رأی مردم در مباحث سیاسی اسلام، نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد. تفاوت جدی بین انتخابات در جمهوری اسلامی و انتخابات در دیگر حکومت‌ها وجود دارد. انتخابات در بسیاری از نقاط جهان، جنگ بر سر قدرت است در حالی که انتخابات در نظام اسلامی، رقابتی برای دستیابی بهترین فرد برای مسؤولیت‌هاست...».

«بادیگارد» بهترین فیلم مجمع منتقدان و نویسندگان انقلاب شد
مجمع منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب به ترتیب فیلم‌های «بادیگارد»، «ایستاده در غبار» و «سیانور» را به عنوان بهترین آثار جشنواره فیلم فجر 34 انتخاب کردند. براساس نظرسنجی مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب با عنوان «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» از بین  50 نفر از منتقدان فیلم «بادیگارد» برگزیده شد و علاوه بر 3 فیلم اول تندیس آینه به بهترین انیمیشن به محمد امین همدانی برای فیلم «فهرست مقدس» تعلق گرفت و بهترین فیلم سینمایی امید نیز به «بادیگارد» رسید. بنابر این گزارش، تندیس آینه بهترین فیلم به بادیگارد، ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا رسید که این فیلم با کسب 120 امتیاز موفق به دریافت تندیس آینه بهترین فیلم شده بود.

«رسوایی 2» 8 دقیقه کوتاه شد
نسخه جدید فیلم سینمایی «رسوایی 2» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی برای دریافت پروانه نمایش درخواست داد. این فیلم با اعمال تغییرات 8 دقیقه‌ای و پس از صدور پروانه نمایش، در مدت زمان 88 دقیقه آماده اکران خواهد شد.  گفتنی است، چندی پیش به دنبال استقبال مخاطبان از «رسوایی 2» و پس از رایزنی شرکت‌های پخش‌کننده بزرگ سینمایی با مسعود ده‌نمکی، در نهایت فیلمیران پخش این فیلم را به عهده گرفت. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تا خدا تکانتان نداده به خودتان تکانی بدهید.» این جمله‌ای است که حاج یوسف، پیرمرد زاهد وارسته خطاب به مردم و مسؤولان شهری می‌گوید که گرفتار رذایل اخلاقی و اجتماعی شده‌اند. در پی هشدار حاج یوسف  شایعه نزول عن‌قریب بلا و عذاب الهی آرامش شهر را به هم می‌ریزد».

نمایشگاه «بی‌خوابی» برپا شد
نمایشگاه «بی‌خوابی»، پنجمین یادمان دوسالانه نقاشی دامون فر عصر جمعه سی‌ام بهمن در گالری‌های اثر و اُ  افتتاح شد. سیف‌الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون‌فر با اعلام خبر فوق گفت: «بی‌خوابی»، عنوان و تم این نمایشگاه است که آقای پویا آریان‌پور هنرمند صاحب اندیشه و از داوران دوره اخیر دوسالانه، ایده‌پردازی و نمایشگاه‌گردانی آن را به عهده دارند. وی افزود: در این نمایشگاه 20 نقاش جوان حضور دارند که از هر کدام، یک تا چند اثر به روی دیوار 2 گالری خواهد رفت. برپایی نمایشگاه «بی خوابی» تا 14 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

داستانی از بانوی نمونه اسلام
در نمایش مذهبی «مهراوه عشق»
سعید داخ بازیگر، کارگردان، طراح و مجری حرکات تئاتر ایران به عنوان راوی به گروه اجرایی نمایش «مهراوه عشق» به کارگردانی راشین امامی پیوست.  پیش‌فروش بلیت نمایش مهراوه عشق که اولین اجرای خود را از ساعت 18 روز سه‌شنبه چهارم اسفند ماه و همزمان با شروع ایام فاطمیه آغاز می‌کند نیز توسط پایگاه tik8 آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه بلیت روزهای مورد نظر خود را رزرو کنند.  اجرای عمومی نمایش «مهراوه عشق» که برداشتی مدرن از کتاب موفق «کشتی پهلو گرفته» است با دراماتورژی و کارگردانی راشین امامی از ساعت 18 روز سه‌شنبه چهارم اسفندماه در تالار حافظ تهران آغاز می‌شود. داستان نمایش نیز روایتگر ولادت تا شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و اجرا نیز از شیوه‌ای جدید و استفاده از مدیاهای مختلف بهره برده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec