printlogo


کد خبر: 154002تاریخ: 1394/12/2 00:00
اخبار

کرمانشاهی: از قضاوتم لذت بردم
داور دیدار تیم‌های فوتبال استقلال - گسترش فولاد تبریز عنوان کرد از قضاوتش در این مسابقه رضایت دارد. رضا کرمانشاهی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت دیدار استقلال و گسترش فولاد تبریز در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر اظهار داشت: پیش از این دیدار، بازی پلی‌آف داماش گیلان و سیاه‌جامگان در فصل گذشته را با حضور 40 هزار نفر قضاوت کرده بودم اما قضاوت در حضور 80 هزار نفر نخستین تجربه من بود. 4-3 دقیقه ابتدای بازی استرس داشتم ولی پس آن بدون مشکل قضاوت کردم و همه چیز برایم عادی شد. وی با تأکید بر اینکه طبق قانون نمی‌تواند درباره صحنه‌های بازی صحبت کند، در پاسخ به این سوال که آیا از قضاوتش راضی است یا خیر؟ گفت: بله! راضی هستم. وقتی فیلم بازی را نگاه می‌کنم از قضاوتم لذت می‌برم. از کمیته و دپارتمان داوری تشکر می‌کنم که با وجود اینکه استقلال تحت فشار بود، قضاوت این دیدار را به من دادند تا در حضور آن همه هوادار سوت بزنم. داور دیدار استقلال - گسترش فولاد تبریز با تمجید از هواداران استقلال گفت: جو ورزشگاه خوب بود و رفتار تماشاگران استقلال هم عالی. حتی پس از اینکه ضربه پنالتی را به سود گسترش فولاد اعلام کردم، اعتراضی صورت نگرفت. گزارش رفتار خوب هواداران استقلال را به دپارتمان داوران ارائه کردم.

به دنبال یازدهمین قهرمانی فوتسال آسیا
ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی امروز یکشنبه در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرند که در صورت قهرمانی برای یازدهمین بار جام قهرمانی مسابقات را بالای سر می‌برند. دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا 2016 تاشکند، امروز از ساعت 17:30 در ورزشگاه ازبکستان برگزار می‌شود که طی این دیدار تیم ایران، قهرمان 10 دوره این مسابقات رو در روی ازبکستان، میزبان بازی‌ها قرار می‌گیرد. فوتسالیست‌های ایران در مرحله نیمه‌نهایی با حساب 13 بر یک ویتنام را شکست دادند و ازبکستانی‌ها نیز پس از تساوی 2 - 2 مقابل تایلند در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی این تیم را با حساب 3 بر یک حذف کردند تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود. فوتسالیست‌های ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات یازدهمین جام را بالای سر می‌برند و این در حالی است که ایران در 2 دوره اخیر این مسابقات از رسیدن به قهرمانی بازمانده است. ازبکستان پیش از این 2 بار در سال‌های 2006 و 2010 میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بوده که حاصل آن برای ایران، یک مقام قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی بوده است. ازبکستان همواره در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ایران شکست خورده است. محمد کشاورز، کاپیتان تیم‌ملی که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و احتمال داشت به دیدار پایانی نرسد در بازی با ویتنام به میدان رفت و 2 گل به ثمر رساند. همچنین حسین طیبی با 12 گل در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد.

افشاگری بلاتر درباره اعطای میزبانی جام‌جهانی
رئیس سابق فیفا اعتراف کرد اعطای میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر تصمیمی سیاسی بوده است. او فاش کرد که قرار بود آمریکا به عنوان میزبان جام‌جهانی 2022 انتخاب شود اما فرانسه مخالفت کرد و در نهایت هم قطر انتخاب شد. به نقل از رادیو مونت کارلو، فیفا در دوران بلاتر روزهای بسیار سختی را پشت‌سر گذاشت. این پیرمرد سوییسی سال‌ها کرسی ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال را بر عهده داشت اما در سال‌های پایانی حضورش معلوم شد فساد در این نهاد بین‌المللی بسیار زیاد شده و تصمیماتی که گرفته شده روند قانونی و درستی را طی نکرده است. بلاتر درباره دادن میزبانی به روسیه و قطر گفت: ابتدا درباره اعطای میزبانی به روسیه باید بگویم این یک فکر اقتصادی بود. می‌خواستیم میزبانی 2018 را به اروپا بدهیم و روسیه بیشترین رأی را به خود اختصاص داد. درباره میزبانی 2022 هم باید بگویم ابتدا قرار بود این میزبانی را به آمریکای شمالی بدهیم و ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بود که درخواست میزبانی داده بود و رأی همه ما هم این کشور بود اما طولی نکشید که همه حساب‌ها به هم ریخت. رئیس سابق فیفا درباره این سوال که چرا میزبانی به آمریکا داده نشد و چه کسانی باعث شدند در نهایت میزبانی به این کشور داده نشود، اینگونه پاسخ داد: من دشمنی‌ای با نیکلاس سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه ندارم اما باید بگویم دادن میزبانی جام‌جهانی به 2 کشور روسیه و قطر یک تصمیم سیاسی بود. فرانسه نقش بسزایی در این تصمیم‌گیری داشت و اصرار داشت به جای آمریکا کشور قطر را به عنوان میزبان انتخاب کنیم و در نهایت هم این تصمیم عملی شد. اگر میزبانی را به آمریکا می‌دادیم این همه مشکلات به وجود نمی‌آمد.


Page Generated in 0/0056 sec