printlogo


کد خبر: 154010تاریخ: 1394/12/2 00:00
چهارگوشه

آمریکا به دنبال کودتا در بولیوی
سایت ویکی‌لیکس در آخرین افشاگری خود از طراحی برنامه‌های کودتاگرانه مختلف، حمایت مالی از گروه‌های مخالف، مهیا کردن اقدامات خشونت‌آمیز و سازماندهی مبارزه‌های مبتنی بر تهمت و افترا توسط آمریکا در بولیوی خبر داد. اریک ولد، یکی از کارشناسان نروژی ویکی‌لیکس، در این رابطه عنوان کرد: در حال حاضر یکهزار و 502 سند با تاریخ‌های مربوط به سال‌های 2006 تا 2009 وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا از زمان به قدرت رسیدن او و مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، در امور داخلی این کشور دخالت کرده است.

ترور نافرجام سیدحسن نصرالله!
روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد دبیرکل حزب‌الله لبنان در تابستان سال 2006 هدف یک عملیات ترور نافرجام قرار گرفت. عاموس هارئیل، کارشناس نظامی هاآرتص، با مطرح کردن این ادعا به نقل از منابع امنیتی صهیونیستی گفت این رژیم در سال 2006 محل حضور سیدحسن نصرالله را به وسیله یک «بمب بسیار هوشمند» هدف قرار داد! به گفته وی، این عملیات بسیار پیچیده، به دلیل دقیق نبودن اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سرویس‌های جاسوسی این رژیم شکست خورد! این در حالی است که رژیم اشغالگر در آن جنگ شکست بسیار سنگینی را از مقاومت متحمل شد.

روند افزایشی تخریب منازل فلسطینیان
تخریب منازل و ساختمان‎های فلسطینیان در مناطق اشغالی کرانه باختری با سرعت چشمگیری در سال جاری میلادی دنبال می‌شود. به گزارش ها‎آرتص، به‌طور میانگین در هر هفته 49 واحد مسکونی فلسطینیان از ابتدای سال 2016 تخریب شده است و این در حالی است که طی سال 2015 اسرائیل 447 ساختمان متعلق به فلسطینیان را در کرانه اشغالی باختری تخریب کرده است. این در حالی است که هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از اسرائیل خواست تا تخریب اموال فلسطینیان را متوقف کند.
 


Page Generated in 0/0065 sec