printlogo


کد خبر: 154071تاریخ: 1394/12/3 00:00
پایان آمریکا

مطالعه اثری مهدوی توسط جوان‌ترین بخت ریاست جمهوری آمریکا  
روبیو مخاطب«امام دوازدهم»؟
گروه بین‌الملل: ظهور منجی بشریت به یکی از مسائل کلیدی در میان سیاستمداران ارشد جهان تبدیل شده است.  مارکو روبیو، یکی از 3 نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری آمریکا که به خاطر استفاده از ادبیات نوین سیاسی به باراک اوبامای طیف خود مشهور شده نیز از این قاعده مستثنا نیست.  این هفته خبرگزاری رویترز  عکسی از او منتشر کرد که در حال سوار شدن بر هواپیما برای مسافرت به کارولینای جنوبی تعدادی کتاب برای مطالعه در دست دارد.  یکی از این کتاب‌ها، کتاب «امام دوازدهم» است اثر جوئل روزنبرگ و نخستین جلد از رمان‌های سه‌گانه با همین عنوان درباره موضوع ظهور و مهدویت.   سناتور روبیوی 44 ساله که جوان‌ترین نامزد در میان 5 بخت اصلی جمهوری‌خواه و دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات 2016 محسوب می‌شود در عین حال طی 31 نظرسنجی ملی که تاکنون برگزار شده کمترین بخت را برای رسیدن به کاخ سفید داشته است.  
این سناتور اهل فلوریدا از یک خانواده مهاجر کوبایی می‌آید و کاتولیک است که 2 مشخصه اخیر یعنی لاتین و کاتولیک بودنش از دیگر وجه تمایزهای مهم او با
4 بخت دیگر ریاست‌جمهوری است. او  در مقایسه با هیلاری کلینتون و برنی سندرز از طیف دموکرات‌ها و دونالد ترامپ و تد کروز از طیف جمهوری‌خواهان، ملایم‌ترین مواضع را نسبت به اسلام دارد و حتی برخی شعارهای تبلیغاتی باراک اوباما در حمایت از مسلمانان را تکرار کرده است، اگرچه مخالف حضور اخیر رئیس‌جمهور در یکی از مساجد آمریکا بود.  خبرگزاری شبستان در این باره می‌نویسد: «شاید برای ما جالب باشد اکنون که او دائما در حال سفر برای جلب نظر رای‌دهندگان است، کتابی را درباره مهدویت مطالعه می‌کند. کتاب «امام دوازدهم» رمانی است 490 صفحه‌ای که در سال 2010 منتشر شد و به واسطه تبلیغات وسیع، به فروش بالایی در غرب دست یافت. روزنبرگ-که به واسطه رمان‌نویسی با بهره‌گیری از اوضاع جهان بویژه خاورمیانه به معروفیت گسترده‌ای دست یافت- در این رمان درصدد ارتباط دهی مبحث فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ظهور امام‌مهدی(ع) در قالب داستانی جاسوسی-جنایی است.   ظاهرا میزان جذابیت و فروش رمانی با موضوع امام زمان(ع) چنان بر نویسنده خوش آمده که وی 2 رمان دیگر در ادامه این کتاب نگاشته و با عنوان «سه‌گانه امام دوازدهم» به بازار عرضه کرده است. جالب آن است که روزنبرگ با پوشش دادن توجه روبیو به رمانش، این کار نامزد جمهوری‌خواه را جالب دانسته ولی از آن ابراز تعجب نکرده چون به نظر او نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا همگی باید نسبت به «مهدی مسلمانان» و «طرح آخرالزمانی اسلام» آگاهی کافی داشته باشند.  باید دید جمهوری‌خواهانی همچون روبیو که سودای کاخ سفید در سر دارند، به این رمان به‌عنوان یک کتاب صرفا داستانی و خیالی می‌نگرند یا آن را واقعی پنداشته و الگوی آینده خود را بر آن بنا می‌کنند؟

قتل یک سیاه بی‌گناه دیگر  توسط پلیس آمریکا
ماموران پلیس فدرال  ایالت اوهایوی آمریکا یک سیاهپوست را به خاطر در دست داشتن تفنگ بادی کشتند، چرا که سلاح او ظاهری بسیار واقعی داشت.  الیون اسحاق، رئیس پلیس سینسیناتی روز پنجشنبه گذشته گفت که پل گاستون 37 ساله عصر چهارشنبه در شهر شیویوت هدف اصابت 9 گلوله 3 مامور پلیس قرار گرفته است. به گفته او، گاستون از فرمان پلیس برای دراز کشیدن روی زمین سرپیچی و در عوض تلاش کرده بایستد و ماموران گمان می‌کردند سلاح  او واقعی باشد اما طبق اعلام منابع محلی، گاستون هنگام تیراندازی پلیس تفنگ یادشده را در دست نداشت. با وجود این، پلیس فدرال مدعی است ماموران به خاطر «ترس از جانشان» شلیک کرده‌اند. به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، پلیس آمریکا در سال گذشته میلادی یکهزار نفر را به ضرب گلوله کشته که 90 نفر از آنها هنگام رویارویی با پلیس هیچ سلاحی در اختیار نداشته‌اند.


Page Generated in 0/0050 sec