printlogo


کد خبر: 154082تاریخ: 1394/12/3 00:00
اخبار

سیاسیون دولتی روی فرش قرمز جشنواره موسیقی فجر!
سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی به انتهای خط رسید که سایه سیاسیون دولتی سنگینی می‌کرد و آنها نیز همچون هنرمندان از روی فرش قرمز این جشنواره عبور کردند. چنان که در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت، حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور و محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور از روی فرش قرمز جشنواره عبور کردند و عکس یادگاری گرفتند! حضور این افراد خارج از چرخه هنر در این آوردگاه به شکلی ابهام‌آمیز تا پایان مراسم ادامه یافت تا به اعطای جوایز بپردازند. همچنین از حواشی دیگر رخ داده در آیین اختتامیه مربوط به سخنرانی وزیر ارشاد بود که به لغو کنسرت‌ها توسط عوامل خودسر اعتراض کرد. در این مراسم که قرار بود برای نخستین‌بار جایزه باربد به همراه سکه‌های در نظر گرفته شده به برندگان جشنواره تعلق گیرد، از قرار معلوم به جز تندیس باربد جایزه‌ای در دستان برندگان دیده نمی‌شد و تقدیرنامه‌های جشنواره بنا به دلایل نامعلوم آماده نشده بود. در سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر، جایزه بهترین آلبوم به همایون شجریان و تهمورس پورناظری برای آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» رسید و این جایزه در حالی اهدا شد که پورناظری چند ساعت قبل از مراسم اختتامیه از کاندیداتوری خود انصراف داده بود! در مراسم اختتامیه جشنواره سی‌و‌یکم موسیقی فجر به رسم عرف شکل یافته و تقلیدی از اجرای مراسم در غرب برای نخستین‌بار اهالی موسیقی نیز از فرش قرمز گذر کردند. همچنین در بخش‌های مختلف جشنواره هنرمندانی چون امین هنرمند برای آلبوم «شکوه‌های بی‌کلام»، گروه دارکوب برای آلبوم «نوکوب»، شهرداد روحانی برای آلبوم «باغ ایرانی»، حجت اشرف‌زاده و امین و آرش بیاتر برای آلبوم «ماه و ماهی»، سیاوش روشن برای آلبوم «گذر»، محمد اصفهانی برای آلبوم «شکوه»، گروه چارتار برای آلبوم «باران تویی»، فریدون آسرایی برای آلبوم «عشق یعنی»، سهراب محمدی برای آلبوم «شمال خراسان»، سهراب پورناظری برای «شبگرد کولی باد»، سعید نائب‌محمدی برای «ری تا روم»، افشار نامور و فیروز ویسانلو برای «هزارتوی قفقاز»، اردشیر کامکار برای آلبوم «یقین گمشده»، علیرضا قربانی برای «قطره‌های باران» و هوشنگ کامکار برای آلبوم «کوچ بنفشه‌ها» جوایز را از آن خود کردند.

تأخیر در اکران فیلم جنجالی  الیور استون
تاریخ اکران فیلم سینمایی «ادوارد اسنودن» به کارگردانی الیور استون از ۱۳ مه ‌به ۱۶ سپتامبر تغییر یافت و دلیل آن از سوی کمپانی «اُپن رُد» همزمانی آغاز فصل جوایز سالانه سینمایی همچون اسکار بوده است. البته این سومین باری است که اکران این فیلم به تأخیر می‌افتد، آنچنان‌که پیش از این قرار بود این فیلم 25 دسامبر سال 2015 میلادی به نمایش درآید. بخش قابل توجهی از فیلم سینمایی «ادوارد اسنودن» در مونیخ ساخته شده و «جوزف گوردون -لویت» در نقش «ادوارد اسنودن»، مقاطعه‌کار اسبق اداره امنیت ملی کار کرده است. الیور استون این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای نوشته خودش و با اقتباس از کتاب «پرونده اسنودن: تحت تعقیب‌ترین مرد جهان» نوشته لوک‌ هاردینگ، خبرنگار نشریه گاردین کارگردانی کرده است. البته خبرها حاکی از آن است که او در ساخت این فیلم علاوه بر کتاب «پرونده اسنودن: تحت تعقیب‌ترین مرد جهان» از کتاب «زمان اختاپوس» نوشته آناتولی کوچرنا نیز استفاده کرده است.

«ارکستر شهر» توسط شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود
مرکز موسیقی و سرود سازمان فرهنگی‌ـ هنری شهرداری تهران با تشکیل «ارکستر شهر» از علاقه‌مندان و نوازندگان سازهای ایرانی دعوت به همکاری می‌کند. مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی- هنری شهرداری با هدف بهره‌گیری از استعداد‌های جوان در رشته موسیقی و ایجاد زمینه‌ای برای بروز ظرفیت‌های آنها، اقدام به تشکیل «ارکستر شهر» کرده است. رهبری این ارکستر را استاد اسماعیل تهرانی برعهده دارد. در همین راستا از علاقه‌مندان و نوازندگان سازهای ایرانی برای همکاری در گروه «ارکستر شهر» دعوت به همکاری می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec