printlogo


کد خبر: 154083تاریخ: 1394/12/3 00:00
رویدادها

امین زندگانی در اختتامیه جایزه کتاب و زندگی:
ارادت نسبت به شهدا همیشه با من بوده است
امین زندگانی درمراسم اختتامیه جایزه کتاب و زندگی که با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم به حوزه جنگ و شهدا ورود کنیم باید این کار را تمام قد انجام دهیم یعنی تمام نهادها انرژی و سرمایه خود را روی این کار بگذارند. این بازیگر طی سخنانی گفت: سعی می‌کنم همیشه بگویم ما هم از جنس همین مردم هستیم. فراموش نمی‌کنم در کوچه‌ای که فوتبال بازی می‌کردیم 2 تا از دوستانم شهید شدند و ۱۴ ساله بودم که برای رفتن به جبهه به میدان تیر رفتم اما اسلحه کلاشینکف برایم بسیار بزرگ بود. من در 3 دوره در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کردم و این ارادت نسبت به آنها همیشه با من بوده است. بازیگر سریال مختارنامه گفت: همیشه می‌خواستم  در یک اثر هنری درباره جنگ حضور داشته باشم که توفیق بازی در فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» و سریال «قفسی برای پرواز» برایم حاصل شد. اگر می‌خواهیم به حوزه جنگ و شهدا ورود کنیم باید این کار را تمام قد انجام دهیم. ما شخصیتی مانند حاج همت داریم اما تنها کاری که برایش کرده‌ایم تنها یک اتوبان به اسم او نامگذاری کرده‌ایم.

خواننده موسیقی ایرانی خواستار حذف نامش از جایزه «باربد» شد
محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی در پی انتشار اسامی نامزدهای دریافت جایزه موسیقی «باربد» سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر یادداشتی اعتراضی را منتشر کرد. در یادداشت وی آمده است: «امروز اطلاع یافتم مسؤولان محترم جشنواره موسیقی نام بنده را در لیستی برای انتخاب برگزیدگان جایزه باربد ذکر کرده‌اند. ضمن تشکر از دوستان بزرگوار همینجا رسماً اعلام می‌کنم با توجه به شناختی که در این سال‌ها از اینگونه مراسم و جریان‌ها به‌دست آورده‌ام خواهشمندم هیچکس و هیچ جشنواره‌ای از نام بنده در اینگونه لیست‌های مبهم استفاده نکند. تمام چهره‌ها و نام‌هایی که شما قصد پررنگ کردنشان را در اذهان دارید بیش از شما برای بنده عزیز هستند و حتی به‌عنوان یکی از هزاران مخاطب موسیقی حاضرم در هر مراسمی آنها را با عشق تشویق کنم. ولی خواهشمندم از نام من به‌عنوان سیاهه هیچ لیستی استفاده نکنید و از هیچ هنرمندی هم به‌عنوان آکساسوار اینگونه مراسم استفاده ابزاری نکنید. این حق من است چون برای نام محمد معتمدی سال‌ها زحمت کشیده‌ام. با مهر و سپاس».

اهمیت محمد سرافراز به فیلمنامه‌های تولیدی صداوسیما
رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی گفت: شورایعالی فیلمنامه‌نویسی به‌ ریاست محمد سرافراز به‌صورت منظم برگزار می‌شود و اینکه رئیس سازمان صداوسیما به فیلمنامه اهمیت می‌دهد یک حسن است. امین صدیقی، رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در حاشیه مراسم افتتاحیه سامانه طرح و فیلمنامه گفت: در حال حاضر در دوره گذار قرار داریم که تجارب قبلی را به آینده پیوند می‌زنیم و در این راستا احتمال وقوع هر تحولی وجود دارد. چون متن فیلمنامه پایه کار نمایشی است علی‌القاعده ما این کارها را از این مرحله شروع کردیم و بزودی سامانه خانه هنرمندان راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: در برنامه جدید فیلمنامه‌های تکراری حذف و یکدست می‌شود. در شرایط فعلی مأموریت مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تولید محدود است و تولید گسترده‌ای نخواهیم داشت و گروه فیلم و سریال این مرکز به‌صورت محدود فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. صدیقی افزود: جلسات شورایعالی فیلمنامه به ‌ریاست محمد سرافراز برگزار می‌شود و در این جلسات به‌طور منظم حضور دارند. فیلمنامه‌ها به‌گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند که توسط گروه‌های مختلف مطالعه شوند و اینکه رئیس سازمان صداوسیما به فیلمنامه‌ها اهمیت می‌دهد یک مزیت و حسن بوده و اگر خارج از این چارچوب عمل شود باید مورد انتقاد قرار بگیرد.

ساخت فیلمی از زندگی یکی از شهدای حادثه منا
زندگینامه شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر از شهدای حادثه منا در مراسم رمی جمرات در قالب یک فیلم سینمایی ۱۲۰ دقیقه‌ای توسط مریم ابراهیم‌وند ساخته می‌شود.  فیلمنامه این فیلم توسط علی‌اکبر محلوجیان از جمله فیلمنامه‌نویسان بنام کشورمان تهیه و نگارش شده است که نویسندگی فیلمنامه‌های آثاری چون مجموعه «زیر تیغ»، «پدرسالار» و... را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین مریم ابراهیم‌وند، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده دارد.


Page Generated in 0/0061 sec