printlogo


کد خبر: 154108تاریخ: 1394/12/4 00:00
چهارگوشه

شادی آلمان‌ها  از سوختن پناهجویان
در یک اقدام نژادپرستانه نفرت‌انگیز، گروهی 30-20 نفره از آلمانی‌ها هنگام سوختن محل اسکان پناهجویان در شهر بواتزن در ایالت شرقی زاکسن آلمان به پایکوبی پرداختند. برخی از اعضای این گروه افراطی حتی سعی داشتند مانع کار آتش‌نشانان شوند. یک سخنگوی پلیس گفت: این گروه «شادی بی‌شرمانه‌ای» نسبت به مشاهده شعله‌های آتش‌ نشان می‌دادند و جملات «تحقیرآمیزی» خطاب به آتش‌نشانان به زبان می‌آوردند. این رخداد 2 شب پس از رفتار خشونت‌آمیز یک گروه 100 نفره از آلمانی‌ها رخ داد که مسیر یک اتوبوس حامل پناهجویان را در زاکسن سد کردند و با فریاد «ما مردم (آلمان) هستیم» و «برگرد به خانه‌ات» پناهجویانی را خطاب قرار دادند که به وضوح با هراس و اضطراب از اتوبوس پیاده می‌شدند.  

دستگیری قاتل میشیگان
سخنگوی پلیس فدرال میشیگان از بازداشت عامل تیراندازی در این ایالت خبر داد. قبل از بازداشت فرد مظنون، پلیس اعلام کرده بود به دنبال یک مرد سفیدپوست حدودا 50 ساله است که با تیراندازی به سمت مردم در کالامازو 7 نفر را کشته و 3 نفر را مجروح کرده، سپس سوار بر خودروی شورولت فرار کرده بود. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، قاتل سفیدپوست در 4 نقطه به سمت مردم تیراندازی کرد و یکی از مقتولان یک کودک 8 ساله بود  که در حال غذا خوردن در رستوران هدف تیراندازی قرار گرفت.

اظهارات آمانو
درباره برنامه اتمی امارات
دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی در سفر به امارات و بازدید از نیروگاه اتمی این کشور، پیشرفت ابوظبی در زمینه اتمی را ملموس توصیف کرد. این در حالی است که  توصیف یوکیو آمانو از هرگونه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با نگاهی متخاصمانه و حاکی از سوء‌ظن همراه بوده است. به گزارش تارنمای اماراتی «24»، آمانو روز یکشنبه وارد امارات شد و با «عبدالله‌بن زاید» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در جریان آخرین تحولات ساخت نیروگاه براکه قرار گرفت. وی در این بازدید گفت: نیروگاه براکه اولین نیروگاه در جهان است که عملیات ساخت 4 رآکتور اتمی مشابه در آنِ واحد، در آن انجام خواهد شد.

افزایش شمار کشته‌های توفان فیجی به 21 تن
مقام‌های محلی از افزایش شمار کشته‌شدگان توفان گرمسیری وینستون در فیجی به 21 تن خبر دادند. توفان وینستون یکی از قدرتمند‌ترین توفان‌های ثبت شده در تاریخ فیجی است.  سازمان هواشناسی فیجی هشدار داد این توفان در تمام مجمع‌الجزایر اقیانوس آرام موجب بارش باران‌های سیل‌آسا و ایجاد امواج بزرگ و قوی خواهد شد. توفان وینستون از هفته پیش در اقیانوس آرام جنوبی آغاز شده و مجمع الجزایر «وانواتو» و جزایر «تونگا» را درنوردیده است.

تمدید وضعیت فوق‌العاده در تونس
ریاست‌جمهوری تونس یکشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور پس از رایزنی با نخست‌وزیر و رئیس پارلمان درباره وضعیت امنیتی تصمیم گرفته که بار دیگر وضعیت فوق‌العاده را تمدید کند و این حکم از روز 22 فوریه اجرایی خواهد شد.  در ماه نوامبر و به دنبال انفجار بمبی که یک اتوبوس را در پایتخت تونس هدف قرار داد، رئیس‌جمهوری این کشور دستور برقراری وضعیت فوق‌العاده را صادر و اعلام کرد که تونس وارد جنگی علیه تروریسم شده است.

مخالفت واشنگتن با پیشنهاد صلح پیونگ‌یانگ
دولت آمریکا پیشنهادی را از جانب کره‌شمالی برای بررسی توافق صلح در شبه‌جزیره کره دریافت کرد اما زمانی که پیونگ‌یانگ بررسی مساله کاهش تسلیحات اتمی خود را رد کرد، این مساله را نپذیرفت.  وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامات آمریکا نوشته بود دولت باراک اوباما شرطش مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ گام‌هایی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش قبل از انجام هر مذاکره صلحی بردارد را کنار گذاشته و به جای آن از پیونگ یانگ خواسته برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی جزو مذاکرات باشد.


Page Generated in 0/0047 sec