printlogo


کد خبر: 154124تاریخ: 1394/12/4 00:00
سرخط خبر

 بانک مرکزی به منظور رفع ابهامات و پاسخ به پرسش‌ها تعریف اصطلاح «بنگاه‌های بزرگ» را در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد و گفت: «بنگاه‌های بزرگ مشتمل بر تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای ۱۰۰ نفر کارکن و بیشتر است».
 عبدالحمید فرهنگ، رایزن بازرگانی افغانستان در ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل گفت: مردم افغانستان به مصرف کالای ایرانی تمایل زیادی دارند به همین دلیل تجار ایرانی باید بکوشند کالاهای با کیفیت را در نمایشگاه خود به نمایش بگذارند.
 شرکت زیمنس آلمان آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای مسدودشده فازهای پارس‌جنوبی را آغاز کرده است.
 ابوالقاسم شفیعی، رئیس انجمن سنگ از تعطیلی ۷۰۰ معدن سنگ در کشور طی ۳ سال اخیر خبر داد و گفت: تعطیلی معادن سنگ، میزان تولید این صنعت را ۳۵ درصد کاهش داده است.
 محمدرضا محسنی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: با صدور 21 کد در بهمن‌ماه، تعداد سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران در سال 1394 از مرز 200 کد گذشت که ارزش خرید سرمایه‌گذاران خارجی اکنون از مرز 51 میلیارد و 86 میلیارد تومان گذشته است.
 معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود 3000 مگاوات نیروگاه اسقاطی در کشور داریم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا 10 سال آینده این نیروگاه‌ها از رده خارج می‌شوند.
 پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: در سال آینده می‌توانیم شاهد چند اتفاق درباره ورود کارت‌های اعتباری بین‌المللی به ایران باشیم و شرکت اروپایی مسترکارت شاید برای حضور مستقیم در بازار ایران اقدام کند.
 عباس خالقی‌بار، مدیر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی بانک اطلاعات اقتصادی ایران و روسیه برای کمک به توسعه همکاری‌ها و روابط 2 کشور در آینده‌ نزدیک خبر داد.
 آیین‌نامه حمایت از توسعه کشاورزی ارگانیک و ساماندهی تولید و عرضه این محصولات بزودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود.
 علی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه گوشت گاوی گفت: قیمت گوشت گوساله به صورت مخلوط برای مصرف‌کننده ۳۲ هزار تومان است و این نرخ تا پایان سال‌جاری تغییری نخواهد کرد.
 در سال ۹۳ مبلغ 5/95 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و همچنین 2/50 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی از منابع عادی بانک‌ها پرداخت شد که فقط 2/3 درصد از سهمیه 3 هزار میلیارد تومانی از اشتغالزایی عملیاتی شده است.
 علی یزدانی، معاون وزیر صنعت صدور ۹۷۸۰۰ جواز صنعتی جدید با اشتغال بالغ بر ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در کل کشور را نشانه رغبت سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های صنعتی دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای برجام ۲، مشکلات اقتصادی کشور را به زانو درآوریم.
 رئیس کمیته ICT مجلس گفت: از یک سال پیش درباره قرارداد مشکوک و فاسد زیرساخت و سوءاستفاده‌کننده‌ای که امروز به اتهام رشوه و تبانی بازداشت شده به وزارت ارتباطات هشدار داده بودم.
 


Page Generated in 0/0050 sec