printlogo


کد خبر: 154134تاریخ: 1394/12/4 00:00
آیت‌الله موحدی‌کرمانی: در لیست هاشمی نیستم
برائت از لیست انگلیسی

گروه سیاسی: حمایت انگلیسی‌ها از لیست انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خبرگان یک موج ضدانگلیسی را در کشور
به راه انداخته است به‌گونه‌ای که برخی اعضای باسابقه و انقلابی این لیست نسبت به حضور در فهرست مورد حمایت انگلیسی‌ها دچار تردید شده و برخی نیز اعلام برائت کرده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، این موضوع زمانی جدی‌تر شد که کارکرد فهرست انتخاباتی لیست هاشمی آشکار و مشخص شد این فهرست یک مهندسی معکوس برای جلوگیری از حضور بزرگان انقلاب نظیر آیات جنتی، یزدی و مصباح در مجلس خبرگان رهبری است. در واقع کارکرد لیست انتخاباتی انگلیسی‌ها برای مجلس خبرگان، جلوگیری از حضور رقیبان و مخالفان قدرتمند هاشمی‌رفسنجانی است. این موضوع، واقعیت پنهانی نیست و به همین خاطر مطالبه جریان انقلابی از اعضای موجه حاضر در لیست هاشمی رفسنجانی، خروج از این لیست است. در همین راستا روز گذشته آیت‌الله موحدی‌کرمانی که در لیست هاشمی حضور دارد، نسبت به انگلیسی‌ها اعلام برائت کرد و گفت بدون اجازه نام وی را در لیست هاشمی قرار داده‌اند.  آیت‌‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه «در لیست مورد حمایت هاشمی‌رفسنجانی ورود نکرده‌ام که از آن خارج شوم»، گفت: من اصلاً راضی نبودم و نیستم که اسمم در لیست آقای هاشمی باشد و به همین دلیل هم می‌گویم که مردم بدانند، من فقط عضو لیست جامعتین هستم. برخی می‌گویند من از این لیست خارج شوم که این بی‌معنی است چون من خودم در لیست نرفتم که حالا خارج شوم و ابتدائاً در این لیست نبودم که حالا بگویم من از این لیست خارج می‌شوم. وی با اعلام اینکه دشمن از تأثیرگذاری آیات جنتی، یزدی و مصباح وحشت دارد، تأکید کرد: به عموم مردم توصیه می‌کنم که در انتخابات خبرگان، ضدانگلیسی رأی بدهند و صددرصد در ابتدای برگه رأی نام آیات یزدی، جنتی و مصباح را بنویسند؛ بنده هم قبل از همه در انتخابات خبرگان ابتدا اسم این سه بزرگوار را خواهم نوشت. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقایان بدون اینکه اجازه‌ از من بگیرند، نامم را در لیست خود قرار دادند و حالا اعلام می‌کنم که در این لیست (لیست مورد حمایت هاشمی) نیستم.
پیش‌بینی توکلی از فتنه انگلیسی
موضوع برائت از لیست مورد حمایت انگلیسی‌ها و هشدار رهبر انقلاب درباره دخالت انگلیس در انتخابات ایران باعث شده برخی چهره‌های سیاسی نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کنند و نسبت به این موضوع یعنی حمایت انگلیس از لیست انتخاباتی هاشمی و دخالت استعمار پیر در انتخابات ایران به وی هشدار دهند.  احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و یکی از کاندیداهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان روز گذشته طی نامه‌ای به هاشمی‌رفسنجانی، خواستار برائت هاشمی از حمایت انگلیسی‌ها شد.  توکلی در این نامه نوشته است: سخن از تعریف نیست، بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذی‌ربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رای بدهند و به افراد مشخص دیگری رای ندهند. اینجا پای دخالت آشکار یک دشمن دیرینه ایران در امور کشور در میان است، نه تعریف  و تمجید یک رسانه دشمن از یک فرد، پاسخ درخوری می‌خواهد که شما را گرفتار اتهام نسازد. مسلم است دشمن می‌خواهد همه ما نباشیم. قصد خیری نسبت به هیچ یک از انقلابیون از هر طرف ندارد. وی در ادامه این نامه افزوده است: یک هدف انگلستان و سایر مستکبران از اینگونه دخالت‌ها همین تشدید اختلافات داخلی است که به نظر می‌رسد تا اینجا کارش بی‌اثر نبوده است. به خاطر دارید که سال 88 تا وقتی غربی‌ها وارد ماجرا نشده بودند مساله یک امر داخلی بود که با تمکین به قانون و مواجهه منطقی با رخدادها قابل حل می‌نمود ولی ورود دشمنان به عرصه و تجهیز نیروهای ضدانقلاب، تجمعات مردم گله‌مند و معترض را به تحرکات ضدامنیتی مبدل ساخت و  آقای موسوی تحت تأثیر برخی نزدیکان، سابقه و تعهدات خویش را به فراموشی سپرد و به ستیز با قانون روی آورد و دست آشکار بیگانگان را در مدیریت و هدایت فتنه نادیده گرفت و آن همه آسیب جبران‌ناپذیر به وحدت، امنیت ملی، اقتصاد و حیثیت کشور در عرصه بین‌المللی وارد آورد. مقصود آن نیست که در این انتخابات چنان فتنه‌هایی قابل برانگیختن است، بلکه برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال 88 ندارد؛ شما سد این راه شوید.


Page Generated in 0/0051 sec