printlogo


کد خبر: 154148تاریخ: 1394/12/4 00:00
آغاز دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا
اصفهان چشم و چراغ ایران

گروه ورزشی: فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا برای نمایندگان ایران از امروز سه‌شنبه کلید می‌خورد و 2 تیم اصفهانی در نخستین گام به مصاف حریفان اماراتی و قطری خود خواهند رفت. لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از چندی‌پیش با برگزاری دیدارهای پلی‌آف به نوعی کلید خورد و اکنون تیم‌ها در مرحله گروهی به طور رسمی بازی‌های خود را آغاز خواهند کرد. در این بین 2 نماینده اصفهانی کشورمان سه‌شنبه برابر حریفان اماراتی و قطری پیکار خواهند کرد. در ورزشگاه فولادشهر تیم سپاهان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف النصر امارات می‌رود که اکنون در رده سوم لیگ این کشور به سر می‌برد. شرایط دو تیم در مسابقات داخلی تا حدی متفاوت است. النصر همچنان امیدوارانه با حریفان خود پیکار می‌کند تا به رده‌های بالاتر صعود کند و سپاهان با بحرانی کم‌سابقه در عرصه داخلی مواجه شده است. زردپوشان که از نظر ساختاری و حتی مالی به گواه اهالی فوتبال در تمام ادوار لیگ برتر شرایطی به مراتب بهتر از دیگر تیم‌ها داشتند حالا وارد فصل جدید از دوران تیمداری خود شده‌اند. از ثبات و آرامش گذشته خبری نیست و مشکلات داخلی که از ابتدای فصل به‌وجود آمده بود و موجبات کناره‌گیری فرکی را فراهم کرده بود اکنون با کنار گذاشتن هادی عقیلی، اعتصاب یک‌روزه در تمرینات و نتیجه نگرفتن در هفته‌های متوالی به اوج خود رسیده تا جایی که سپاهان را در رده یازدهم لیگ برتر جای داده است. اکنون زردپوشان اصفهانی باید در لیگ قهرمانان بازی‌های بهتری ارائه کنند و اگر همان روند را با تفکرات استیماچ تداوم بخشند مقابل النصر به مشکل بر خواهند خورد اما لیگ قهرمانان شرایط متفاوتی دارد و سپاهان نماینده اول ایران به شمار می‌رود برای همین انتظارات بر این است شاگردان استیماچ با فراموشی همه مشکلات گذشته به فکر پیروزی برابر حریف باشند. بعد از جوسازی عربستانی‌ها و اماراتی‌ها برای میزبانی ایران، ارائه یک بازی قدرتمندانه در کنار نتیجه قابل توجه پاسخ محکمی به همه این حاشیه‌سازی‌های کشورهای عربی خواهد بود و در کنار آن می‌تواند پایانی بر بحران‌های اخیر سپاهانی‌ها باشد.
ذوب‌آهن در یک آزمایشگاه بزرگ
تیم ذوب‌آهن، قهرمان جام حذفی ایران هم از ساعت ۱۸:۴۵ روز سه‌شنبه در دوحه قطر به مصاف لخویا می‌رود. لخویا با ایستادن در رده دوم لیگ ستارگان قطر از شرایط خوبی در رقابت‌های داخلی برخوردار است و می‌تواند حریفی قدرتمند برای شاگردان یحیی گل‌محمدی باشد. برخلاف سپاهان، تیم ذوب‌آهن از اوضاع خوبی در لیگ برتر برخوردار است و فوتبال زیبایی را نیز ارائه می‌کند. ذوب‌آهن با قرار گرفتن در مکان چهارم جدول اوضاع نسبتا خوبی دارد و یکی از مدعیان قهرمانی لیگ ایران به حساب می‌آید. با این حال لخویا تیمی پرستاره به حساب می‌آید و گل‌محمدی در آزمونی سخت قرار گرفته تا در عرصه بین‌المللی هم بازی‌های خوب تیمش را تداوم بخشد.به طور حتم تیم لخویا با برخورداری از امتیاز میزبانی به دنبال ارائه یک بازی تهاجمی و کسب پیروزی است و حتی در صورت تساوی هم یک امتیاز برای ذوب‌آهن شروعی خوب به شمار خواهد رفت. باید دید ذوبی‌ها در این میدان چه نتیجه‌ای کسب خواهند کرد.
استیماچ: می‌خواهیم شروع خوبی در آسیا داشته باشیم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید دیدار این تیم مقابل النصر امارات بیش از یک بازی معمولی بوده و با توجه به بزرگی این بازی آسان نیست. ایگور استیماچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل النصر امارات در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: این بازی یک دیدار بزرگ است. می‌خواهیم شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. در چند روز اخیر تمرینات خود را دنبال کردیم و شرایط خوبی داریم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای استفاده از دروازه‌بان‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و هادی عقیلی دارید، گفت: بازیکنان من می‌دانند چه برنامه‌ای برای بازی‌های پیش‌رو دارند. در رابطه با سوال بعدی نیز می‌دانم شما چرا این سوال‌ها را می‌پرسید. سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص برنامه‌های کنترلی سپاهان برای 4 بازیکن خطرناک تیم النصر اظهار کرد: نیازی نیست به این
4 بازیکن اشاره کنیم چرا که آنها بازیکنان سرشناسی در سطح دنیا هستند. امیدوارم فردا(امروز) به مدت 95 دقیقه تمرکز لازم را برای تقابل با این تیم داشته باشیم. ایگور استیماچ اظهار کرد: بازی فردا بیش از یک بازی معمولی است. این بازی در رابطه با انگیزه، افتخار و غرور تیمی ماست. ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم ولی در بازی فردا شانس زیادی برای برد داریم و امیدواریم در امید جدیدی به سمت تیم ما باز شود و کسانی که کارمان را مختل می‌کنند و تمرکزمان را به هم می‌زنند پشت سر بگذاریم. ما با تیمی بازی داریم که مربی خوبی دارد و طبق آنالیزها تیمی فشرده و منسجم است که هر بازیکن وظیفه‌اش را در زمین بخوبی می‌داند. وی در رابطه با احتمال کنار گذاشته شدنش پس از بازی فردا گفت: این احتمال وجود دارد اما در حال حاضر دلیلی برای فکر کردن به این موضوع ندارم. زیرا بازیکنان به من اعتماد کامل دارند و مشکلات باشگاه باید به صورت داخلی حل شود. در حال حاضر تنها راه برای بهتر کردن آینده سپاهان، ادامه دادن با همین کیفیت و امید به باز شدن درهای شانس برای تیم است. رحمان احمدی، دروازه‌بان سپاهان نیز در این نشست خبری گفت: بعد از یک سال غیبت در جام قهرمانان آسیا حضور پیدا کردیم. هر چند در لیگ شرایط خوبی نداریم. همه بازیکنان با توجه به تمریناتی که در شرایط خوبی گذراندیم مصمم به برد هستند و امیدواریم با برد در بازی فردا شروع خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.
رضایت اماراتی‌ها از میزبانی سپاهان ایران
باشگاه النصر امارات که برای دیدار با سپاهان وارد ایران شده از میزبانی ایرانی‌ها بسیار راضی است و تاکید کرد هیچ مشکلی برای کاروان النصر در اصفهان به وجود نیامده است. به نقل از روزنامه البیان، تیم النصر امارات برای دیدار با سپاهان در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وارد اصفهان شده است. اماراتی‌ها که پیش از این از میزبانی ایران ابراز نگرانی کرده بودند شرایط را در اصفهان متفاوت با آنچه که پیش‌بینی می‌کردند، دیدند. آنها از میزبانی خوب اصفهان سخن به میان می‌آورند و بسیار راضی و خوشحال هستند. روزنامه البیان امارات از استقبال بسیار خوب اصفهانی‌ها از کاروان باشگاه النصر سخن به میان آورد و نوشت: باشگاه سپاهان ایران با شیرینی از کاروان النصر پذیرایی کرد. خروج از فرودگاه تنها 20 دقیقه طول کشید و همه چیز مهیا و آماده بود. باشگاه سپاهان ایران نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا همه چیز به صورت درست و قانونی انجام شود بدون اینکه خطای به‌وجود‌ آید تا در آینده برای این تیم مشکل‌ساز شود چرا که قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه آینده نظر نهایی خود را درباره میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا بعد از اختلافی که با عربستان به وجود آمد اعلام کند. در ادامه گزارش این روزنامه اماراتی آمده است: «کاروان النصر در هتلی که در مرکز شهر اصفهان قرار دارد اسکان داده شد و این هتل تنها 40 دقیقه از فرودگاه فاصله داشت. این درحالی بود که تدابیر امنیتی هم در نظر گرفته شده بود. باشگاه ایرانی نهایت تلاش خود را به کار برد تا تیم اماراتی شرایط خوبی داشته باشد. آنها از همه جزئیات هم عکس و فیلم گرفتند تا بعدها بتوانند آن را ارائه دهند. مدیر روابط عمومی سفارت امارات هم به فرودگاه آمد تا از کاروان النصر استقبال کند. او تاکید کرد همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا تیم النصر سفر خوبی در اصفهان داشته باشد و زمینه برای موفقیت این تیم فراهم شود. عبدالله البنای، مدیر باشگاه النصر امارات هم به ستایش از میزبانی باشگاه سپاهان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: از تیم ایرانی به‌خاطر این استقبال بسیار خوبی که داشت تشکر می‌کنیم. آنها بخوبی با ما همکاری داشتند و امنیت و آرامش را برای ما تامین کردند. ما هم چیزی بیشتر از این نمی‌خواهیم. فضای به وجود آمده بسیار خوب بود. آب‌وهوا معتدل است و همه چیز مهیاست تا یک بازی بسیار خوب برگزار شود. خالد عبید یکی دیگر از اعضای باشگاه النصر که در اصفهان حضور دارد، گفت: همه چیز آنگونه که پیش‌بینی می‌کردیم و انتظار داشتیم، است. سفر بسیار خوبی داشتیم بدون آنکه مشکلی به‌وجود ‌آید. در این گروه 4 تیم الاتحاد عربستان، سپاهان ایران، النصر امارات و لکوموتیو ازبکستان حضور دارند و کار سپاهان برای صعود سخت است.
 


Page Generated in 0/0055 sec