printlogo


کد خبر: 154156تاریخ: 1394/12/4 00:00
برگزاری اولین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع‌مقدس
توجه به مفاهیمی ارزنده

برپایی اولین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع‌مقدس حرکت جالبی است که در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. مینا افروزی، طراح لباس خوشفکری است که به همراه دوستانش اولین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع‌مقدس را برپا کرده است. این طراح جوان معتقد است طراحان لباس در 5-4 سال اخیر سلیقه مردم را ارتقا داده‌اند و به همین دلیل تولیدی‌ها دیگر نمی‌توانند لباس‌های قبلی را تولید و عرضه کنند، چرا که فروش نمی‌روند. این طراح لباس درباره برگزاری اولین نمایشگاه لباس با موضوع دفاع‌مقدس گفت: ما زمانی می‌توانیم هنرمان را نشان بدهیم که به سمت لباس موضوع‌دار برویم. ما مفاهیم هنری در کشور زیاد داریم و باید این مفاهیم را به صنعت لباس بیاوریم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. مثلا قدمت صنعت طراحی و تولید لباس اروپا از ما خیلی بیشتر است و صنعت لباس آنها خیلی بیشتر مورد توجه است اما اروپایی‌ها خیلی کمتر از ما المان و مفهوم هنری دارند که بخواهند در تولیدات خود از آنها استفاده کنند. ما زمانی می‌توانیم با آنها رقابت داشته باشیم که از مفاهیم ایرانی - اسلامی در تولید لباس‌های‌مان استفاده کنیم. مسؤول اولین نمایشگاه لباس دفاع‌مقدس قصد دارد هر ساله در سالگرد آغاز عملیات والفجر 8 این نمایشگاه را برگزار کند و از سایر همکاران خود می‌خواهد که در برپایی هر ساله این نمایشگاه به او بپیوندند. افروزی در این باره افزود: 8 سال دفاع‌مقدس از دید همه دنیا یک جنگ بود و از دید ما دفاع‌مقدس. ما روی مفاهیم دفاع‌مقدس کار کردیم. من در این نمایشگاه نمی‌خواستم یک جنگ را نشان بدهم بلکه نشان دادن مظلومیت و جنگی که به ما تحمیل شد هدف من بود. او اهداف و انگیزه‌های خود از برپایی این نمایشگاه را در یک جمله جمع‌بندی می‌کند: مهم‌ترین هدفم از برپایی این نمایشگاه این بود که دولتمردان ببینند نسل بعد از جنگ به مفاهیم دفاع‌مقدس به دید ارزش می‌نگرند؛ اگر که کلیشه نباشد. اولین نمایشگاه لباس دفاع‌مقدس از 28 بهمن آغاز شده و تا 4 اسفندماه از ساعت 10 تا 18 در فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه که حدود 40 لباس با هدف استفاده از المان‌ها و مفاهیم جنگ تحمیلى طراحی شده با بررسى نگاه نسل پس از جنگ به این مفاهیم و با توجه به برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب از هیچ پیام مستقیمی استفاده نشده و تنها یکسری رنگ و نشانه‌های دوران جنگ تحمیلی چون نوار قرمزی که رزمندگان بر پیشانی خود می‌بستند یا چکمه‌های گلی مورد توجه قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0059 sec