printlogo


کد خبر: 154157تاریخ: 1394/12/4 00:00
اخبار

فیلمنامه سریال «انقلاب دوم» آماده شد
تهیه‌کننده سریال «انقلاب دوم» که به تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازد، بیان کرد بازنویسی‌های این سریال پایان یافته و فیلمنامه نهایی کار ارائه شده است.  محمد خزاعی، تهیه‌کننده سریال «انقلاب دوم» درباره این مجموعه تلویزیونی که قرار است به کارگردانی جواد شمقدری ساخته شود، گفت: «انقلاب دوم» سریالی تلویزیونی است که به دلایل تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازد. این سریال یک مجموعه ۳۰ قسمتی خواهد بود که نگارش و بازنویسی‌های متعددی روی آن انجام شده است. نگارش اولیه آن در زمان علی دارابی معاون وقت سیما و عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما آغاز شد و در زمان آقای محمودرضا تخشید رئیس سابق مرکز امور نمایشی سیما تعطیل و بعد در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی دوباره این کار احیا شد.  تهیه‌کننده سریال «انقلاب دوم» درباره آخرین مراحل تولیدی این کار اظهار کرد: اکنون بازنویسی‌ها به پایان رسیده و می‌توان گفت فیلمنامه نهایی این کار ارائه شده است. ما امیدواریم در سال بعد بتوانیم پیش‌تولید را آغاز کنیم تا در چهلمین سالگرد انقلاب یعنی سال ۹۶ نمایش آن را در تلویزیون داشته باشیم.
وی درباره تولید این پروژه بیان کرد: ساخت «انقلاب دوم» کار سختی است چون باید سال‌های ۵۷ تا ۶۰ بازسازی شود و پروداکشن بزرگی را می‌طلبد که امیدواریم همانطور که تلاش کردیم قصه جذابی داشته باشیم روایت نویی هم از کار ارائه کنیم.

حسام‌الدین سراج
برای «هیهات» می‌خواند
حسام‌الدین سراج، خواننده ارزنده سنتی ایران جدیدترین عضوی است که به گروه «هیهات» پیوسته و به عنوان خواننده تیتراژ پایانی در این پروژه سینمایی همکاری می‌کند.
شعر این قطعه توسط عبدالجبار کاکایی سروده شده که با نگاهی مدرن و متناسب با حال و هوای فیلم مضامین عاشورایی را برای مخاطبان تداعی می‌کند. مجری طرح فیلم سینمایی «هیهات»، مؤسسه فرهنگی وصف صبا به تهیه ‌کنندگی محمدرضا شفیعی بوده و این اثر محصول سازمان هنری و رسانه‌ای اوج است.  «هیهات» در 4 اپیزود توسط دانش اقباشاوی، هادی نائیجی، هادی مقدم‌دوست و روح‌الله حجازی کارگردانی شده است و از شانس‌های حضور در جشنواره فیلم فجر اخیر بود که روایت‌های مختلفی بابت کنار گذاشتن آن از سوی هیات انتخاب بیان شده است!

سریال‌های تلویزیونی به جشنواره مقاومت پیوستند
سریال‌های تلویزیونی به بخش مسابقه سینمای ایران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه شدند. بنا به تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ سریال‌های تلویزیونی به ساختار رقابت‌های بخش سینمای ایران این رویداد سینمایی اضافه شدند. از این رو همه سریال‌های تلویزیونی همسو با موضوعات جشنواره که از سال ۱۳۸۹ به بعد پخش شده باشند می‌توانند در این بخش شرکت کنند.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با موضوعاتی چون نقش انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در احیای هویت ایرانی- اسلامی، تلاش مسلمانان در احیای هویت اصیل اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی، نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه و جهان، نقش اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم‌‌های اقتصادی و سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، افشای نقش آمریکا، صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و دیگر ادیان توحیدی، پرداختن به شهدای ترور و شهدای هسته‌ای در راستای افشای چهره حقوق بشر آمریکایی، نقش بسیج در پیشرفت علمی، فرهنگی و سازندگی کشور، نقش مردم در مقابله با تروریسم، فتنه، فرقه‌گرایی و گروه‌های انحرافی و منافقین، نقش مردم غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی و اندیشه‌های تکفیری، نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه‌سازی برای مقابله با ادیان توحیدی، نقش سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مقابله با جنگ نرم و رسانه‌های استکباری، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم‌سازی جامعه بویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و افشای فاجعه منا، سال آینده همزمان با هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس از ۴ تا ۷ مهرماه در کشور برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec