printlogo


کد خبر: 154158تاریخ: 1394/12/4 00:00
رویدادها

انتقاد شدید داریوش ارجمند از وزیر ارشاد
اگر ما نباشیم ایشان کسی نیست
داریوش ارجمند در واکنش به ترک نشست «کتابخوان» از سوی علی جنتی که با حضور جمعی از هنرمندان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، انتقادات شدیدی را نسبت به وزیر ارشاد بیان کرد.
 وزیر ارشاد در بدو صحبت‌های داریوش ارجمند سالن نشست کتابخوان هنرمندان پیشکسوت را ترک کرد و موجب شد ارجمند سخنان صریحی را مطرح کند. این بازیگر پیشکسوت گفت: آقای وزیر ارشاد چشم دیدن ما را ندارد. مهم نیست که رفت. بسم‌الله می‌گویم و آغاز کلام می‌کنم تا متهم به کفر نشوم.  امروز خوشحال بودیم وزیر ارشاد می‌آید ولی می‌رود! اگر ما نباشیم ایشان کسی نیست. او راهش را می‌کشد و می‌رود؛ احتیاجی نیست ما صاحبخانه‌ایم. اسماعیل خلج و امثال او هستند، صاحبخانه ماییم؛ شکی نیست صاحب این خانه بیهقی است.

غلامعلی حدادعادل:
یکی از ضعف‌های مجالس در خصوص کمیسیون فرهنگی است
در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل یکی از ضعف‌های مجالس ایران را در همه دوره‌ها، ضعف کمیسیون فرهنگی دانست و ابراز امیدواری  کرد آنقدر نماینده فرهنگی به مجلس راه یابند که یک کمیسیون فرهنگی قوی را شکل بدهند. غلامعلی حدادعادل، سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان درباره پیش‌بینی خود از تشکیل یک کمیسیون فرهنگی مقتدر در مجلس آینده گفت: امیدواریم آنقدر نماینده فرهنگی در مجلس آینده حضور داشته باشد که یک کمیسیون فرهنگی قوی، پرجمعیت، جامع و متنوع تشکیل شود. وی اظهار علاقه‌مندی کرد تا کمیسیون فرهنگی در مجلس آینده از وجود تعداد بیشتری از نمایندگان برخوردار باشد.

اعلام برنامه‌های همایش
«هنر معاصر ایران و جهانی شدن»
بخش علمی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.  این همایش که هنر معاصر ایران را بررسی می‌کند، با سخنرانی محمدابراهیم جعفری از ساعت 15 امروز، چهارم اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز خواهد شد. در ادامه این همایش، محمدرضا مریدی، دبیر همایش با موضوع «مفهوم زمان و مکان در هنر معاصر» به سخنرانی خواهد پرداخت.  همچنین سخنرانی‌های بهرام کلهرنیا با عنوان «هنر ایران در افق‌های دگرگونی» و زروان روح‌بخشان درباره «رسانه‌های جدید و جهانی شدن هنر معاصر ایران» در بخش اول این همایش برگزار می‌شود.  نشست «چه آثاری معاصر هستند؟» با حضور بهروز دارش، اصغر کفشچیان‌مقدم و جمشید حقیقت‌شناس از دیگر برنامه‌های پنل اول همایش است و بخش پایانی این پنل به نمایش فیلم «مزرعه گیبس: پروژه‌ای غیرمعمول در مجسمه‌های محیطی» اختصاص دارد. سرآغاز بخش دوم پنل همایش به بررسی «ریشه‌های بومی و رویکردهای جهانی در خوشنویسی نوگرا: مطالعه تجربه ایران، ترکیه، مصر، تونس و الجزایر» توسط ولی‌الله کاووسی اختصاص دارد.  نشست «هنر‌ معاصر ایران، بازارهای جهانی و الزامات حقوقی» حمیدرضا ششجوانی و «انجمن‌های بین‌المللی و تشکل‌های جهانی هنر و مساله عضویت ایران» از سوی هادی راست‌منش و «معاصریت در هنر ایران»،‌ دیگر برنامه نشست است.

به دنبال نظارت بر «معمای شاه»
رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی درباره سریال «معمای شاه» گفت: تیمی به مدیریت رضا پورحسین تشکیل شده که هر هفته اشکالات سریال را بررسی و تا حد امکان آنها را رفع می‌کنند.  امین صدیقی، رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی در حاشیه نشست سریال «غیرعلنی» به فعالیت‌های این مرکز اشاره و بیان کرد: ما در دوره گذار هستیم و تجارب قبلی را به آینده پیوند می‌زنیم و تغییراتی را در این راستا خواهیم داشت و بزودی خانه فیلمنامه‌نویسان در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی راه‌اندازی می‌شود.  البته صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در برخوردی تعجب‌برانگیز به واکنش نسبت به نقدهای سریال «معمای شاه» پرداخت و گفت: بخشی از برخوردها با این سریال تا حدی قابل پیش‌بینی بود. این سریال به یک موضوع حساس پرداخته است و در جبهه مقابل آن رسانه‌هایی هستند که بیشتر به تطهیر پهلوی می‌پردازند! که این حساسیت کار را بیشتر می‌کند و نشان می‌دهد که باید با قدرت بیشتری به کار می‌پرداختیم.


Page Generated in 0/0058 sec