printlogo


کد خبر: 154163تاریخ: 1394/12/4 00:00
اخبار

بنادر هرمزگان در تکاپوی میزبانی مسافران نوروزی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده برای خدمات‌رسانی به میلیون‌ها مسافر نوروزی در بنادر این استان، از ثبت بیش از 5/13میلیون نفر سفر دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. ابراهیم ایدنی گفت: استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران‌زمین هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی از اقصی‌نقاط این سرزمین است.  وی از تشکیل کارگروه‌های مختلف در راستای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 95 در استان هرمزگان سخن به میان آورد و افزود: این طرح بزرگ طی دوره زمانی 20 روزه از 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال آتی اجرایی خواهد شد که ایمنی بنادر، شناورها و مسافران را مدنظر دارد.


بی‌تدبیری پیمانکار آب  در پرند
چند ماهی است به‌دلیل بی‌تدبیری یکی از پیمانکاران شبکه آب و فاضلاب شهر جدید پرند‏‏‏، ساکنان این شهر با هدر رفت بالای آب و مشکلات رفت و آمد دست و پنجه نرم می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز» جمعی از ساکنان شهرک  آفتاب پرند اعلام کردند، بیش از 3 ماه است که لوله آب خیابان شهید محلاتی تقاطع کوچه شقایق ششم به‌دلیل فشار بالای آب دچار ترکیدگی شده و از آنجا که برای تعمیر آن، گودال بزرگی حفر شده این موضوع برای مردم ساکن این محله و خودروهای در حال عبور مشکلات زیادی را به وجود آورده است. این گزارش حاکی است چون شهرک آفتاب به لحاظ سطح از دیگر مناطق شهر جدید پرند پایین‌تر است بنابراین شب‌ها با توجه به فشار بالای آب، لوله آب اصلی دچار ترکیدگی شده و آرامش را از مردم این منطقه سلب می‌کند. بنا به اظهار ساکنان این شهرک، پیمانکار مسؤول می‌تواند با نصب یک فشارکن این مشکل را برطرف کند اما تاکنون از انجام این کار سرباز زده و حتی شرکت آب و فاضلاب شهر جدید پرند هم در پاسخ به مراجعات مردمی ساکن شهرک آفتاب و اعتراضات‌ آنها نسبت به این مشکل، نه‌تنها پاسخ مثبتی نداده بلکه تاکنون اقدامی جدی نیز صورت نداده است.


توجه به آموزش‌های مهارتی تقاضامحور در سال 95
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تهران یکی از سیاست‌های مهم این سازمان در سال آینده را توجه به بخش آموزش‌های تقاضامحور به جای آموزش‌های عرضه‌محور دانست و گفت: به منظور آشنایی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف با توانمندی‌های این سازمان تا یک ماه آینده با انتشار کتابی نیازهای دستگاه‌ها را اعلام می‌کنیم تا براساس توانمندی‌های موجود تقاضا دریافت کنیم. مجیدطهرانیان در نشستی خبری با اشاره به ضرورت گسترش بخش خصوصی با هدف تحول‌آفرینی در آموزش‌های مهارتی گفت: کیفیت‌سازی شعار اصلی ماست، حتی اگر میزان آمار کاهش یابد باز هم به دنبال تربیت نیرویی با مهارت بالا و باکیفیت هستیم. وی در بیان سیاست‌های سازمان گفت: یکی از رویکردهای فنی و حرفه‌ای توجه به بحث  کیفیت در امر آموزش است. زیرا اعتقاد داریم به جای تربیت هزاران نیروی بدون مهارت بهتر است تعداد کمتر اما نیروی با مهارت داشته باشیم، چراکه کیفیت‌سازی شعار اصلی ماست. طهرانیان با تأکید بر اینکه آموزش‌های غیردولتی مد نظر ماست، گفت: غیردولتی بودن به این معنای خصوصی‌سازی نیست. سهم حضور بخش خصوصی باید بیشتر تقویت شود و به دنبال احیای بیشتر واگذاری امور به غیردولتی‌ها هستیم. باید به سمتی پیش رویم که سازمان‌ها به جای جذب منابع جدید به دنبال راهکاری برای استفاده بهینه از منابع و سبک‌تر کردن امور دولت پیش روند. مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به وضعیت معیشتی مربیان فنی و حرفه‌ای گفت: با حضورم در سازمان، متوجه مشکلات عدیده و بسیار مربیان شدم. آنطور که باید از حقوق مربیان فنی و حرفه‌ای دفاع شود، این امر رخ نداد و امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آقای سازگارنژاد، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موضوع معیشت کارمندان سازمان است.


Page Generated in 0/0056 sec