printlogo


کد خبر: 154175تاریخ: 1394/12/5 00:00
اخبار

مهرداد بذرپاش:
بانک مرکزی موظف است سپرده‌های ثامن‌الحجج را به مردم بازگرداند
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مربوط به موسسه ثامن‌الحجج گفت: بانک مرکزی موظف است تا ریال آخر سپرده‌های مردم را به آنها بازگرداند. مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با «بانک مردم» افزود: برخی سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج تمام زندگی خود را فروخته‌اند و نزد این موسسه سپرده کرده‌اند و اکنون پس از بلوکه شدن حساب‌ها، زندگی این افراد دچار مشکل شده، لذا علاوه بر اینکه بانک مرکزی باید متعهد به تادیه تمام سپرده‌ها باشد، فرآیند این کار نیز باید هرچه سریع‌تر انجام شود، چراکه واقعا بخش زیادی از این افراد دچار اضطرار شده‌اند. وی اظهار داشت: به‌جای برخورد امنیتی با سپرده‌گذاران، یک ستاد قوی در بانک مرکزی به‌طور روزانه بازپرداخت پول مردم را پیگیری کند. بذرپاش بیان داشت: مردم چه گناهی کرده‌اند که به تبلیغات، مدارک، تابلوها و شعب فراوان این موسسه اعتماد کرده‌اند و اگر این موسسه مشکلی داشته چرا در 2 سال اخیر هیچ برخوردی صورت نگرفته تا افراد بیشتری سرمایه خود را نزد آن سپرده نکنند. عضو هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: پیگیری ما برای حل سریع‌تر این مشکل ادامه خواهد داشت.


کمبود آب سالم شهر تهران در 1404
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه کمبود آب سالم برای شهر تهران در سال 1404 مساله‌ای جدی است و حفظ کیفیت منابع موجود نیز اهمیت بسزایی دارد، گفت: متأسفانه سدهای تأمین‌کننده آب شرب تهران و منابع آب زیرزمینی در معرض تهدید انواع آلاینده‌ها قرار گرفته‌اند و حجم و نوع آلودگی‌های این آب‌ها به شدت بالاست. به گزارش فارس، خسرو ارتقایی در این‌‌باره افزود: محدودیت‌های کمی و کیفی منابع آب در استان تهران و بویژه شهر تهران باعث ایجاد شرایط ویژه‌ای در این منطقه شده و از طرف دیگر تراکم جمعیت و مرکزیت سیاسی - اقتصادی کشور در این منطقه ضرورت حفاظت از منابع موجود را چندین برابر کرده است. وی ادامه داد: شرایط خاص شهر تهران با حدود 800 متر اختلاف ارتفاع بین نقاط شمال و جنوب آن و متوسط ریزش‌های جوی 142 میلیمتر و سرانه 215 مترمکعب آب تجدیدشونده شرایط محدودتری برای تأمین آب شرب ایجاد کرده است. وی خاطرنشان کرد: میزان آب شرب تأمین‌شده در سال 94 حدود 1100 میلیون مترمکعب یا به عبارتی حدود 36 مترمکعب در ثانیه است که وظیفه ما در تأمین کمیت آن و حفظ کیفیت شرب را چندین برابر می‌کند. ارتقایی ادامه داد: شرایط به‌گونه‌ای است که به‌رغم فعالیت‌های گسترده این شرکت در جهت حفظ کیفیت آب شاخص‌های محاسباتی طی 10 سال روند کاهش داشته است و به عبارتی روند افزایش آلاینده‌ها نشانگر این است که مدیریت کیفی منابع آب نیازمند سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه بر حوضه‌های آبریز و آبخوان‌های آبرفتی است.


آغاز عرضه مرغ دولتی
در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام از آغاز عرضه مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مناسبت روزهای عید خبر داد. عباس والوزی درباره آخرین وضع ذخیره‌سازی مرغ و گوشت قرمز برای شب عید به مهر اظهار داشت: درباره میزان ذخایر، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و ذخایر ما به اندازه‌ای است که پاسخگوی نیاز بازار شب عید باشد. وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم گوشت مرغ منجمد از نظر کیفی برتری‌هایی نسبت به گوشت گرم دارد، گفت: برای دسترسی آسان‌تر مردم به این نوع مرغ، ما در حال ساماندهی عرضه آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم، ضمن اینکه عرضه مرغ منجمد از هفته جاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع شده و تا شب عید نیز ادامه خواهد داشت. والوزی با اشاره به اینکه قبلا تهیه مرغ منجمد برای برخی مصرف کنندگان سخت بود و در همه جا وجود نداشت، اضافه کرد: در حال حاضر  مردم می‌توانند مرغ منجمد را  از فروشگاه‌های یاد شده خریداری کنند. به گفته وی، قیمت مرغ منجمد دولتی حدود ۵۵۰۰ تومان است و شرایط به گونه‌ای کنترل می‌شود که این نرخ تا شب عید ثابت بماند. والوزی درباره عرضه گوشت قرمز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم گفت: این کالا در حال حاضر توسط بخش خصوصی بخوبی مدیریت می‌شود و به محض نیاز به ذخیره و عرضه ما آمادگی تزریق گوشت قرمز به بازار را هم داریم و این کار را خواهیم کرد. والوزی تصریح کرد: تجربه سال گذشته در زمینه گوشت مرغ امسال تکرار نخواهد شد.


Page Generated in 0/0056 sec