printlogo


کد خبر: 154183تاریخ: 1394/12/5 00:00
محیط‌زیست را چه به زندگی مردم، سگ‌ها مهم‌ترند!

محمدباقر صدوق، چهره، ماندگار محیط‌زیست کشور با انتشار یادداشتی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است از سیاسی‌کاری‌های مدیران سازمان محیط‌زیست در روزهای نزدیک انتخابات و در شرایطی که مردم اهواز روزهای بحرانی را در اوج گرد و غبار سپری می‌کنند، انتقاد کرد. در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است: ناگهان در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی خبر آزار یک سگ در گلستان در فضای مجازی می‌پیچد و مدیران سازمان محیط‌زیست از رأس تا ذیل دست به کار مصاحبه و بیانیه و اظهار نظر می‌شوند و موضوع آنقدر مهم می‌شود که مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان محیط‌زیست نیز دست به کار مأموریت ویژه شده و گروهی که لابد طرفدار محیط‌زیست البته برای سگ‌ها هستند و نه انسان‌ها در پردیسان تجمع می‌کنند. مبادا کسی فکر کند که:
1- این بازی‌ها در ارتباط با انتخابات است.
2- شاید هم برای رد گم کردن مشکلی به نام گرد و غبار
3- سازمان محیط‌زیست را چه به زندگی مردم. سگ‌ها مهم‌تر هستند! نیستند؟ مگر تابه‌حال کسی برای گرد و غبار تجمع کرده؟
4- کسی نباید گمان ببرد که این بازی‌ها ساخته و پرداخته خود مدیران است تا مبادا گروهی خیال انتقاد درباره مشکلات اصلی کشور مانند هوا و گرد و غبار به سرشان بزند.
به مردم اهواز هم بگویید مدیریت گرد و غبار هم مانند آلودگی هوا با ابر و باد است. پس دست به دعا بردارید. مدیران و مشاوران و فعالان محیط‌زیستی و هنرپیشه‌های دلواپس محیط‌زیست و رسانه‌ها مشغول محکومیت سگ‌آزاری هستند.  جای تأسف است که با این همه مشکلات عدیده محیط‌زیست کشور، سازمان محیط‌زیست تبدیل به بنگاه فانتزی روشنفکرمآبانی شده است که تنها ادای دلسوزی به محیط‌زیست را بلد هستند و نه اطلاعی از واقعیت‌های آن دارند و نه دغدغه واقعی حفاظت از آن را.
امروز در حالی که گرد و غبار باز هم میهمان ناخوانده اهواز شده سایت سازمان محیط‌زیست با ابراز نظر مدیران رده‌های گوناگون صحنه بزرگنمایی آزار یک سگ شده است! که کنار هم گذاشتن بعضی موارد نتیجه جالبی می‌دهد:
1- در 2 سال گذشته تمام تجمعات در پردیسان مربوط به موضوعاتی است که ارتباط چندانی به مدیران محیط‌زیست نداشت.
2- حمایت معنادار مدیران سازمان از این تجمعات فرمایشی، نمایشی و عوام‌فریبانه
3- برنامه‌ریزی گروه‌های سیاسی برای تجمع انتخاباتی در 10 نقطه شهر تهران و سایر شهرها
4- بزرگنمایی تعمدی آزار سگ در گلستان در سایت سازمان!
5-  اطلاعیه سازمان برای ممنوعیت تجمع بدون مجوز در پردیسان!
 


Page Generated in 0/0049 sec