printlogo


کد خبر: 154185تاریخ: 1394/12/5 00:00
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان:
500 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان این استان در
2850 فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 500 مدرسه این استان فرسوده است. جهان‌محرابی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این تعداد مدرسه 20 درصد مدارس استان را تشکیل می‌دهند.  وی بیان کرد: 25 فضای آموزشی و مذهبی از سوی خیرین مدرسه‌ساز در این استان در حال ساخت است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون بویژه طی 3 سال اخیر کمک‌های خوبی به این استان انجام داده‌اند.  محرابی تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت بیش از 1100کلاس درس استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت داشته‌اند. وی ادامه داد: معمولا حدود 30درصد اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی استان را خیرین کمک می‌کنند و تا‌کنون همین طور بوده است.  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از خیرین و کسانی که تمکن مالی دارند، انتظار داریم در زمینه ایجاد و ساخت فضاهای آموزشی در این استان کمتر توسعه یافته این اداره کل را یاری و کمک کنند.  محرابی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل نوسازی مدارس استان در حال حاضر تعمیرات و بهسازی این مدارس است که انتظار حمایت و کمک در زمینه اختصاص بودجه سال 95 برای این امر داریم.
مدارس فرسوده در انتظار نوسازی
65 باب مدرسه فرسوده در شهرستان‌های گچساران و باشت چشم‌انتظار مسؤولان و خیرین برای نوسازی است. شکاف‌های عمیق دیوارها، اتاق‌های کوچک، روشنی اندک و دیوارهای سیاه شده بر اثر گذشت زمان نمایانگر فرسودگی این مدارس است. مدارس فرسوده افزون بر نازیبایی و کاستن از انگیزه یادگیری تهدیدی برای جان دانش‌آموزان و معلمان است. چندی پیش نیز یکی از معلمان مدرسه‌ای در شهر باشت گفت: فضای ساختمان این مرکز آموزشی برای یادگیری نامناسب است. وی افزود: نامناسب بودن فضای آموزشی این مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان اثر گذاشته است.  یکی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در شهر باشت با اشاره به وجود برخی مدارس مجهز در شهرستان‌های مجاور گفت: تحصیل در مدرسه قدیمی برای پیشرفت علمی دانش‌آموزان کارساز نیست. وی افزود: در هنگام تدریس معلم، بیشتر دانش‌آموزان به جای توجه به یادگیری درس به محیط نامناسب کلاس فکر می‌کنند.  رئیس آموزش و پرورش باشت نیز چندی پیش گفت: عمر بالا و نبود برق در برخی مدارس از مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان این شهرستان است. محمود نظری افزود:50 مدرسه در این شهرستان بالای 30 سال قدمت دارند و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند. نظری تعداد مدارس بدون برق و روشنایی در باشت را 30 باب مدرسه عنوان کرد و گفت: این مدارس بیشتر در مناطق سخت‌گذر و دوردست روستایی است.  وی اظهار کرد:150مدرسه با بیش از 3 هزار و 800 دانش‌آموز در این شهرستان وجود دارد که حدود 33 درصد آنها نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی هستند. وی بیان کرد: بیش از
800 دانش‌آموز در مدارس قدیمی این شهرستان مشغول به فراگیری دانش هستند. رئیس اداره آموزش و پرورش باشت گفت: بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی این مدارس نیاز است. وی خواستار تعامل و یاری بیشتر خیرین مدرسه‌ساز برای نوسازی این مدارس شد.  مدیر آموزش‌وپرورش گچساران گفت: نوسازی 15 آموزشگاه فرسوده این شهرستان نیازمند 490 میلیارد ریال اعتبار است. سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: این مدارس بین 50 تا 100 دانش‌آموز دارند.  وی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی مدارس فرسوده در نشاط و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و سلامت آنها افزود: مشارکت دولت و خیرین برای بازسازی این مدارس نقش اثرگذاری در بهبود فضاهای آموزشی دارد.  پورالحسینی تصریح کرد: 23هزار و 340 دانش‌آموز امسال در گچساران در حال تحصیل هستند. مدیر آموزش‌وپرورش گچساران گفت: این دانش‌آموزان در 265 آموزشگاه در قالب یکهزار و 200 کلاس مشغول فراگیری هستند.  وی با اشاره به پیش‌بینی کلاس‌های مدارس روستایی به صورت 5 کلاسه و 6 پایه شدن مدارس ابتدایی افزود: این کمبود با اختصاص مدارس سیار جبران می‌شود. پورالحسینی تعداد معلمان و کادر آموزش‌وپرورش گچساران را 2 هزار نفر برآورد کرد.
 


Page Generated in 0/0059 sec