printlogo


کد خبر: 154195تاریخ: 1394/12/5 00:00
اخبار

پرویز پرستویی:
«بادیگارد»  نیازی به تقدیر جشنواره ندارد
پرویز پرستویی و محمود کلاری، عوامل فیلم «بادیگارد» توسط همسران شهدای هسته‌ای در حاشیه اکران این فیلم در دانشگاه شهید بهشتی تقدیر شدند. در این مراسم خانواده شهدای هسته‌ای چون شهریاری، احمدی‌روشن، علی‌محمدی و رضایی‌نژاد حضور داشتند.  در این میان پرویز پرستویی در واکنش به وضعیت جشنواره فجر و اتفاقات پس از آن گفت: «حاتمی‌کیا دغدغه جشنواره نداشت. امثال محمود کلاری دیگر نیازی به تقدیر ندارند. هدف از جشنواره تشویق نیروهای جوان بود. «بادیگارد» نیازی به تقدیر جشنواره ندارد. تکلیف من از سال 48 مشخص بود و من جایزه نمی‌خواستم». این بازیگر پیشکسوت افزود: «فیلم را برای منتقد نمی‌سازیم. من در کنار منتقد بزرگ شدم و عشق می‌کردم به کیوسک بروم و ببینم منتقد درباره من چه گفته‌ است ولی امروز یکسری منتقدان خوب داریم، لیکن برخی رنگ باخته‌اند».  وی در واکنش به مباحث رخ داده، افزود: «من هنرپیشه نیستم بلکه سلاحی دارم به نام بازیگری».  پرستویی با آرزوی اینکه کاش «بادیگارد» به جشنواره نمی‌رفت، خطاب به خانواده شهدا گفت: «شما نمی‌توانید این خانواده را نادیده بگیرید. من پیش از این در محضر شما نبودم ولی هرگاه از تلویزیون شما را می‌دیدم با خانواده‌ شهدای هسته‌ای اشک ریختم. جنگ تمام نشده است؛ مگر شهدای هسته‌ای نیستند. مردم ما هنوز بعد از 3 دهه به آرامش نرسیده‌اند». پرویز پرستویی در میان تشویق دانشجویان با تشکر از حاتمی‌کیا برای ادای دین به فاطمه‌ها تاکید کرد پیش از فیلمبرداری دچار مشکلی شده و قصد انصراف از پروژه را داشته است لذا حاتمی‌کیا به وی گفته است اگر مجبور شود روی ویلچر هم بنشیند، باید در این نقش بازی کند.  همچنین محمود کلاری، فیلمبردار «بادیگارد» نیز طی سخنانی گفت: «افتخار بزرگی است در کنار همسران شهدای علم و دانش این سرزمین هستم».

تقدیر رئیس سازمان صداوسیما از سازندگان «کیمیا»
مراسم تقدیر از سازندگان مجموعه تلویزیونی کیمیا با حضور محمد سرافراز بعد از ظهر سه‌شنبه 4 اسفندماه برگزار شد و رئیس سازمان صداوسیما از سازندگان و عوامل مجموعه تلویزیونی «کیمیا» تقدیر کرد. مجموعه تلویزیونی کیمیا اولین سریال 110 قسمتی تلویزیون بود که به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شد و در مدت پخش طرفداران بسیاری یافت و جزو پراستقبال‌ترین سریال‌های ساخته شده در تاریخ رسانه ملی شد.

برگزاری مراسم اهدای جایزه کتاب سال سینمای ایران
پنجمین دوره اهدای جایزه کتاب سال سینمای ایران روز چهارشنبه 5 اسفند ماه ساعت 19 در موزه سینما برگزار خواهد شد.  این مراسم همزمان با زادروز بزرگ‌اندیشمند ایران‌زمین، خواجه نصیرالدین طوسی با حضور سینماگران، نویسندگان، مترجمان و نویسندگان در موزه سینما برگزار خواهد شد.  

پیشروی فیلم‌ها برای اکران نوروزی
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران 2 فیلم جدید از 5 اسفندماه گفت: در آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش، اکران فیلم‌های نوروزی 7 هفته نمایش خواهد داشت.  غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این باره گفت: در جلسه امروز اکران 2 فیلم «من سالوادور نیستم» در گروه ماندانا و فیلم «نزدیک‌تر» در گروه کورش از 5 اسفندماه قطعی شد. وی درباره اکران فیلم‌های نوروزی توضیح داد: فیلم‌های اکران نوروزی به دلیل ایام شهادت حضرت زهرا (س) در اسفندماه از 26 اسفندماه آغاز خواهد شد و دفاتر توزیع و تهیه‌کنندگان باید برای اکران نوروزی 95 درخواست‌های کتبی خود را تا پایان مهلت اداری 8 اسفندماه به شورای صنفی نمایش ارائه دهند.  سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تغییرات آیین‌نامه شورای صنفی نمایش گفت: قطعا تغییراتی خواهد داشت که نیاز به یک جلسه دیگر برای جمع‌بندی و تصویب آیین‌نامه جدید وجود دارد که بزودی انجام می‌شود. پیش از این اکران فیلم‌های نوروزی 10 هفته در سرگروه‌های سینمایی بود که با تصمیم جدید به 7 هفته تقلیل یافته است.


Page Generated in 0/0050 sec