printlogo


کد خبر: 154196تاریخ: 1394/12/5 00:00
رویدادها

فرهاد عظیما، کارگردان «نبرد خلیج‌فارس2»:
این فیلم به دلیل مسائل حاشیه‌ای جایزه کسب نکرد
فرهاد عظیما گفت: انیمیشن نبرد «خلیج‌فارس2» کاندیدای بهترین کارگردانی در بخش انیمیشن جشنواره فجر بود ولی به علت مسائل حاشیه‌ای که برای این کار درست کردند این اثر جایزه نیاورد. به گزارش «وطن امروز»، فرهاد عظیما، کارگردان انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج‌فارس2» که از نامزدهای بخش انیمیشن جشنواره فجر بود، در ویژه‌برنامه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی گفت: از شهر مشهد به علت وجود فضای مذهبی و بسیار ارزشی امسال 4 انیمیشن در جشنواره فجر حضور داشتند که جزو کاندیداهای جشنواره قرار گرفتند اما به‌خاطر جو ارزشی این آثار، کاری کردند دیده نشوند. گفتنی است، انیمیشن «نبرد خلیج‌فارس٢» تنها انیمیشنی است که جرأت ورود به مقوله عظیم جلوه‌های ویژه در سطح نزدیک به کارهای جهانی را داشته ‌است. البته این اثر جدا از مقوله جلوه‌های ویژه و تصاویر جذاب، در زمینه محتوا هم ورود خوبی به جنگ ایران و آمریکا داشته ‌است، به گونه‌ای که به‌جرأت می‌توان گفت این انیمیشن به گونه‌ای خط ایدئولوژی سپاه پاسداران را که برگرفته از تفکر اسلامی و انقلابی ناب است در یک جنگ تمام‌عیار و نابرابر به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد اگر دشمنان اسلام قصد تعدی به ایران اسلامی را داشته ‌باشند، چگونه نیروی ایمان و قدرت سلاح‌های ایرانی کار دشمن را در خلیج فارس و... یکسره می‌کند. گفتنی است، فرهاد عظیما پیش از این نیز در سومین‌وچهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار توانسته بود عنوان برگزیده را کسب کند.

نمایش «بادیگارد» در ونکوور کانادا
فیلم سینمایی «بادیگارد» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا 5 فروردین ماه در ونکوور کانادا اکران خواهد شد. با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته صحبت‌هایی برای نمایش بادیگارد در خارج از ایران انجام شده و اکران این فیلم در تاریخ پنجم فروردین ماه 95 در ونکوور کانادا قطعی است.  همچنین به دلیل اینکه فیلم سینمایی «بادیگارد» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، جدا از اکران‌های متعدد دانشگاهی برای این فیلم قرار است به همت سازمان منطقه آزاد کیش فیلم «بادیگارد» در قالب فیلم‌های منتخب جشنواره در 2 سانس در جزیره کیش به نمایش در‌آید.  جدیدترین ساخته حاتمی‌کیا مضمونی اجتماعی دارد و درباره یک محافظ شخصی است که در بخشی از داستان از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی دیگر و براساس حوادث متوجه می‌شود که او بیش از آنکه به فکر نظام باشد، به فکر منافع شخصی است!

مجید مجیدی، رئیس هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم 100 شد
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به‌عنوان رئیس هیات داوران دهمین جشنواره فیلم100 معرفی شد.  داوری این جشنواره نیز توسط رسول صدرعاملی، محمدرضا جعفری‌جلوه، بهرام عظیمی، مهرداد غفارزاده و هادی مقدم‌دوست انجام می‌شود.  جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای نیز در 4بخش اصلی (مسابقه ملی)، بخش سینمای اخلاق، بخش بین‌الملل و بخش چشم‌انداز 1404(مسابقه) از 12 تا 14 اسفندماه 94 در تهران برگزار می‌شود.

رونمایی از «VOD»
با رونمایی از پروژه ملی ویدئوی درخواستی موسوم به «VOD»  مخاطبان از این پس می‌توانند از طریقی آسان‌تر به محصولات سمعی و بصری مورد علاقه خود دست پیدا کنند.  در این سیستم مخاطب یا مشترک امکان پیدا می‌کند که از هزاران محتوای سمعی و بصری در هر زمان و مکانی از طریق تلویزیون، تبلت و لپ‌تاپ استفاده کند.  پیش‌بینی می‌شود راه‌اندازی سیستم VOD تاثیر بسزایی بر جلوگیری از قاچاق محصولات فرهنگی کشور بگذارد و در سطح بسیار گسترده‌ای آن را محدود کند.  در «VOD» مخفف Video On Demand، این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها، برنامه‌های آموزشی و... از طریق زیرساخت‌های مخابراتی و پروژه IPTV در اختیار کاربران قرار بگیرد.


Page Generated in 0/0052 sec