printlogo


کد خبر: 154207تاریخ: 1394/12/5 00:00
چهارگوشه

بحران آب در هند
ادامه درگیری‌ها در هند و نابودی یکی از کانال‌های اصلی آب در دهلی، پایتخت این کشور سبب شده است بیش از 10 میلیون نفر در این شهر بدون آب بمانند.  ارتش هند کنترل کانال «موناک» را از روستاییان شورشی جات که به سهمیه آموزش و استخدام خود معترض هستند، پس گرفت. اشغال کانال موناک توسط معترضان و آسیب دیدن دستگاه‌های تصفیه آب در این موسسه، سبب ایجاد اختلال در سامانه آبرسانی دهلی شده بود. بر پایه گزارش‌ها، در این ناآرامی‌ها که از 3 روز قبل آغاز شده 19 نفر کشته و صدها نفر مجروح شده‌اند.

الشباب جهان را تهدید کرد
به دنبال کشته‌شدن شماری از عناصر الشباب در کنیا، مالی و کشورهای آفریقایی، این گروهک تروریستی با تهدید جهان اعلام کرد که زمین را به رنگ خون درمی‌آورد. الشباب یک گروه سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شده است. این گروه تروریستی در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داد. تعداد عناصر الشباب در سال ۲۰۱۴ بین ۷ تا ۹ هزار نفر
برآورد شده است.

بازداشت یک خاخام یهودی همجنس‌گرا
ران یوسف، خاخام همجنس‌گرایی که علنا به انحراف جنسی خود اعتراف کرده، به دلیل کلاهبرداری و دزدی بازداشت شد. این خاخام یهودی رهبر سازمان «همجنس‌گرایان یهودی ارتدوکس» است که در تلاش بود چارچوبی فراهم کند تا یهودیان مذهبی همجنس‌گرا بتوانند در یهودیت باقی بمانند. براساس این گزارش، او با کارت جعلی یک شرکت برای فردی کار کرده و 300 هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از پول او را دزدیده است.

مخالفت مردمی با سفر اوباما به آرژانتین
در آستانه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به آرژانتین در 23 و 24 مارس 2016 جنبش اجتماعی «مادران میدان ماه می» حضور وی در این کشور که مصادف با چهلمین سالگرد کودتای آرژانتین خواهد بود را رد کردند و آن را اقدامی تنش‌آفرین خواندند. نورا کورتینیاس، یکی از اعضای بلندپایه این جنبش در این رابطه گفت آمریکا همواره حامی اصلی دیکتاتوری‌های آمریکای لاتین بوده و با دخالت در امور داخلی این کشورها فجایع فراوانی به بار آورده است. کودتای آرژانتین در 24 مارس 1976 میلادی به وقوع پیوست که آمریکا مهم‌ترین حامی این کودتا بود.

سقوط یک پهپاد آمریکایی در افغانستان
یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکا در ولایت قندهار در جنوب افغانستان سقوط کرد. نیروهای ناتوی مستقر در افغانستان اعلام کردند این هواپیما شنبه‌شب در ولایت قندهار سقوط کرده و تلفاتی نداشته است. براساس این گزارش، علت این سانحه در دست بررسی بوده و در حین حادثه از فعالیت شورشیان در منطقه گزارشی ارائه نشده است. قندهار زادگاه طالبان و مقر سابق این گروه تندرو، همواره شاهد خشونت‌های شبه‌نظامیان در گذشته بوده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec