printlogo


کد خبر: 154234تاریخ: 1394/12/6 00:00
دخالت انگلیس در انتخابات انتقام داعش از حاج‌قاسم

علی‌اکبر عباسی: هرچند حساسیت‌های سیاسی- اجتماعی در جمهوری‌اسلامی، صرفا به دوران انتخابات‌ها، محدود نمی‌شود و در همه سال‌های حیات انقلاب، مسائلی وجود داشته که فضای سیاسی کشور را در شرایط ویژه‌ای قرار داده اما بدیهی است موسم انتخابات، نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای برای نظام و مردم و همچنین گروه‌های سیاسی مختلف دارد و ادامه حرکت انقلاب اسلامی به سمت اهداف اولیه خود، به میزان قابل توجهی، متاثر از کم و کیف چگونگی پشت سر گذاشتن این برهه‌های حساس است. بر همین اساس است که مشارکت یا عدم مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات‌ها و همچنین جهت‌گیری‌های این مشارکت از اهمیت خاصی برخوردار است.
در شرایط فعلی نیز در پیش بودن 2 انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، وضعیت خاصی را بر فضای سیاسی- اجتماعی کشور حاکم کرده است.
با وجود اینکه همزمانی2 انتخابات یاد شده، خود از عواملی است که بر اهمیت آن افزوده اما علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارد که اهمیت و حساسیت انتخابات این دوره را بویژه برای مردم و دلسوزان انقلاب، بیش از گذشته کرده است.
اصلی‌ترین عاملی که بر اهمیت انتخابات این دوره افزوده و رسالت دوستداران انقلاب را نسبت به هر زمان دیگری افزون کرده، طمع‌ورزی خاص بیگانگان نسبت به این انتخابات است. البته که دشمنان در همه ادوار نسبت به انتخابات و رخدادهای سیاسی کشور طمع داشته و همواره تلاش کرده‌اند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند اما آنها در این دوره به‌گونه‌ای متفاوت برای تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی در انتخابات ایران ورود کرده‌اند. اگر قبل از این، دشمنان انقلاب اسلامی و کینه‌ورزان نسبت به امام خمینی(ره) سعی می‌کردند به انحای مختلف، مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند و بدین‌شکل در فرآیند انتخابات نقش‌آفرینی کنند یا اینکه به نرمی و غیرمستقیم تلاش می‌کردند بر جهت‌گیری‌های انتخاب مردم تاثیر بگذارند اما حالا شیوه‌ای جدید را در پیش گرفته‌اند و به گونه‌ای متفاوت از گذشته، وارد عرصه شده‌اند.  این‌بار دیگر نه تنها مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق نمی‌کنند، بلکه حتی سعی می‌کنند آنها را به شرکت در انتخابات هم ترغیب کنند و برای مردم لیست انتخاباتی هم ارائه می‌دهند و برای آنها تعیین می‌کنند که به چه کسانی رای بدهند و به چه کسانی رای ندهند. در واقع نقش‌آفرینی بیگانگان و به طور مشخص دولت انگلیس در انتخابات این دوره به گونه‌ای است کأنه این کشور خود به یک جناح و رقیب انتخاباتی در داخل ایران تبدیل شده است.
انگلیسی‌ها این روزها به قدری با صراحت سعی می‌کنند در انتخابات ایران نقش‌آفرینی کنند و به‌گونه‌ای نگرانی‌هایشان را از رای نیاوردن یک جناح سیاسی در انتخابات علنی کرده‌اند که انگار می‌خواهند همه ناکامی‌های دیگرشان در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی را هم با دخالت در انتخابات ایران جبران کنند.
از آنجایی که روباه پیر با شیوه‌های قبلی نتوانسته اهداف موردنظرش را در ایران پیاده کند، حال روشی دیگر را پیشه کرده و تصمیم گرفته به طور علنی برای مردم ایران نسخه بپیچد و لیست انتخاباتی ارائه دهد. وقتی انگلیسی‌ها نتوانستند اهداف موردنظرشان را در فتنه سال 88 اجرایی کنند، حال به دنبال این هستند که انتقام خلق‌کنندگان حماسه 9 دی را به واسطه انتخابات 7 اسفند بگیرند.  آری! انتخابات این دوره، به این جهت از اهمیت مضاعفی برای دلسوزان انقلاب و عاشقان خمینی برخوردار است، چون همان‌هایی که در سوریه و عراق با تمام وجود از داعش حمایت می‌کنند، این روزها به هر دری می‌زنند تا نقش‌شان در ایران را با حمایت از برخی لیست‌های انتخاباتی ایفا کنند.
آنها که داعش را در عراق و سوریه فعال کردند تا در نهایت به واسطه آن، جمهوری‌اسلامی را بزنند، حال در شرایطی قرار گرفته‌اند که به برکت جمهوری‌اسلامی، دست‌شان از سوریه و عراق هم در حال کوتاه شدن است. به همین جهت است که برای جبران همه‌ این سرخوردگی‌ها به برخی گروه‌های سیاسی داخل ایران دل بسته‌اند و برای راهیابی آنها به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بشدت تقلا می‌کنند.  انگلیسی‌ها حالا عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا انتقام حضور قاسم سلیمانی‌ها در سوریه و شکست‌های داعش در عراق و سوریه را به واسطه دخالت و ایفای نقش در انتخابات بگیرند. حمایت‌های بی‌بی‌سی از یک لیست انتخاباتی خاص و تبلیغات برای رای نیاوردن چهره‌های انقلابی، در واقع تلاش‌های انگلیس جهت انتقام از جانفشانی‌های فرزندان خامنه‌ای است که در سوریه به جنگ مزدوران انگلیس و آمریکا رفتند که دیگر مجبور نباشیم در کرمانشاه و همدان با آنها بجنگیم.
در واقع انگلیسی‌ها که خواب مصاف داعش با ایران در کرمانشاه و همدان برایشان تعبیر نشده است، حالا میدان کارزار را در تهران و در حمایت از یک جریان سیاسی و تلاش برای ممانعت از حضور چهره‌های انقلابی در مجلس می‌بینند.


Page Generated in 0/0058 sec