printlogo


کد خبر: 154250تاریخ: 1394/12/6 00:00
اخبار

مردم باید 11 میلیارد مترمکعب آب صرفه‌جویی کنند
در منابع آب زیرزمینی باید 11 میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی داشته باشیم تا بتوانیم به شرایط تعادلی نزدیک شویم.  به گزارش فارس، معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با بیان اینکه انتقال آب خزر به کویر مرکزی ایران منتظر صدور مجوز محیط‌زیست است، گفت: این طرح مترصد دریافت مجوز محیط‌زیست است و طراحی‌های آن توسط بخش خصوصی انجام شده و منابع مالی آن نیز توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و بار اعتباری برای دولت نخواهد داشت.  علیرضا دائمی با بیان اینکه این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: آب بخشی از این طرح را که مربوط به آب شرب مورد نیاز منطقه داخلی فلات مرکزی است وزارت نیرو از بخش خصوصی خریداری خواهد کرد.  دائمی درباره طرح تولید همزمان آب و برق گفت: در 2 هزار کیلومتر از سواحل کشور در خلیج‌فارس و دریای عمان از جمله در جزایر قشم و کیش این طرح را اجرایی کردیم.


نشست حل اختلاف قیمت بلیت قطار
مدیر عامل راه‌آهن از برگزاری نشست حل اختلاف راه‌آهن و سازمان حمایت بر سر قیمت بلیت قطار خبر داد. محسن پورسیدآقایی در این‌باره گفت: موضوع اصلی ایجاد رقابت است نه افزایش قیمت بلیت، چون ایجاد رقابت بین شرکت‌های ریلی مسافری به نفع مردم خواهد بود. به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: اصل موضوع افزایش قیمت یا کاهش قیمت بلیت نیست بلکه موضوع اصلی ایجاد رقابت بین شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی مسافر است. در حال حاضر شرکت‌ها در بسیاری از روزهای سال
30 درصد تخفیف ارائه می‌دهند و همین مساله به رقابتی شدن فضا، ارتقای خدمات و حتی کاهش قیمت می‌انجامد. پورسیدآقایی یادآور شد: در حال حاضر به‌جای اینکه راه‌آهن به شرکت‌ها دیکته کند که قیمت بلیت را ما تعیین می‌کنیم، خودشان با کاهش قیمت و ارتقای خدمات سعی دارند مشتریان یکدیگر را جذب کنند؛ بنابراین موضوع اصلی افزایش قیمت بلیت قطار نیست بلکه ایجاد رقابت است.


Page Generated in 0/0052 sec